2016-ban a Volkswagen-csoport vált a világ legnagyobb gépjárműgyártójává

Négy éven keresztül a Toyota birtokolta a világ legnagyobb gépjárműgyártója címet, ám 2016-ban a Volkswagen-csoport megszerezte ezt. A német vállalatóriás életében ez az első alkalom, hogy a képzeletbeli dobogó első helyén végzett.

Közzétéve:

2015 végén a magyar és a nemzetközi sajtó is a Volkswagen dízelbotrányától volt hangos, ám úgy tűnik, hogy a károsanyag-kibocsátási értékek manipulálása nem vette el a vásárlók kedvét a német vállalatcsoport márkáitól. Sőt! A tavalyi év világszintű értékesítési eredményeivel a Volkswagen-csoport letaszította a trónról az azt négy éve elfoglaló Toyotát. A VW a hozzá tartozó összesen 12 márkával 10,31 millió gépjárművet értékesített világszerte, szemben a 10,175 milliós darabszámot elérő Toyotával. Mindkét járműgyártó értékesítése nőtt 2015-höz képest, a német vállalat 3,8, míg a japán gyártó 0,2 százalékkal növelte darabszámait. A Volkswagen eredményeinek ilyen látványos mértékű javulása leginkább a kínai kereslet növekedésének köszönhető.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…