A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási szolgáltatásaikhoz.

Közzétéve:

Idén áprilisában az Isuzu bemutatta új üzleti tervét, amely három üzleti pillérre épül. Az első az önvezető megoldásokat helyezi előtérbe, a második az összekapcsolt szolgáltatásokra, míg a harmadik a szén-dioxid-semleges megoldásokra koncentrál. Az első lépcső fejlesztése érdekében partnerségre léptek az amerikai érdekeltségű Gatik vállalattal, célul tűzve ki azt, hogy 2027-re életre hívjanak egy négyes szintű önvezető haszongépjármű-üzletágat. Ezen a szinten a rendszer már nem várja el a sofőrtől, hogy probléma esetén közbelépjen, hanem képes önállóan biztonságos szituációba vezetni a járművet.

Amerikai álom

A Gatik egy amerikai székhelyű vállalat, amely az önvezető jármű-technológia területén számos elismerést szerzett az elmúlt években. A cég kifejezetten a középső kilométeres logisztikára specializálódott, vagyis az első elosztóközpont és az utolsó raktár közötti fuvarozásra. A közelmúltban pedig az Itochu Corporation, Japán egyik legfontosabb nagykereskedelmi és befektetési vállalatával kötött stratégiai partnerséget. Az együttműködésük célja a B2B középső kilométeres logisztikai szektor további átalakítása, valamint a Gatik önvezető jármű-technológiájának és az Itochu Corporation autóipari szakértelmének kombinálása.

Kart karba öltve

Az Isuzu szakemberei is fantáziát láttak a Gatik törekvéseiben, így megállapodtak az észak-amerikai önvezető üzletág további fejlesztésében. Az Isuzu egy 30 millió dolláros befektetést biztosít a Gatik számára, erősítve a két vállalat közötti partnerséget a négyes szintű önvezető szolgáltatások megvalósításában. A partnerséggel az Isuzu belép a középső kilométeres önvezető szegmensbe. Egyúttal ez lehetővé teszi számára, hogy megfelelően kezelje az iparág sürgető problémáit, mint például a sofőrhiány vagy éppen a gyorsan növekvő szállítási igények. A továbbiakban a két vállalat közösen dolgozik egy új, redundáns biztonsági rendszereket alkalmazó alváz kifejlesztésén, amely kompatibilis az önvezető rendszerekkel.

Ezzel az együttműködéssel mindkét fél elkötelezi magát amellett, hogy vezető szerepet töltsön be az innovációban az önvezető középső kilométeres szolgáltatások terén Észak-Amerikában. Valamint amellett, hogy új értéket teremtsen a közlekedésben, hozzájárulva ezzel a társadalom fejlődéséhez is.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…