Amerikai turista

Egyre komolyabban veszi az EvoBus GmbH az észak-amerikai piacot. Így már nemcsak az európai távolsági buszait kínálja a tengeren túl az ottani előírásoknak és igényeknek megfelelő módosításokkal, hanem egy külön típust is kifejlesztett erre a célpiacra. Ez a Mercedes-Benz Tourrider, amelynek két eltérő karakterű kivitele a Business és a Premium.

Közzétéve:

Európai testvéreivel ellentétben a Mercedes-Benz Tourrider csak egyetlen karosszériamérettel, háromtengelyes kivitelben, 13,92 méter hosszúsággal készül, ám kétféle változatban. A Business a repülésből ismert „Business Class”, míg a Premium a „First Class” megfelelője. A két modell a külső-belső megjelenésében, felszereltségében és vezetőállásának kialakításában is különbözik. Ennek megfelelően szemből a Business a különálló első fényforrásairól, míg a Premium az elegánsabb, teljesen LED-es integrált fényszóróiról ismerhető fel. Míg hátul a Premium üvegszélvédőt, a Business viszont csak egy fekete, kopoltyúkkal ellátott panelt kap. Természetesen az üzemanyag-takarékosság érdekében optimalizált légellenállás mindkét modellre egyformán jellemző.

 

Eltérő belvilág

A különbségek a bőséges helykínálatú utastérben is folytatódnak. A Premium belmagasságát hat centiméterrel megnövelték, és üvegezett panorámatető, illetve rejtett LED-es hangulatvilágítás is szerepel a kínálatában. Ugyanakkor mindkét modell fedélzetén kialakítható akár két kerekesszékes hely is, a motoros kerekesszék-emelő pedig csak minimális teret foglal el a hajtott tengely felett. A Mercedes-Benz saját fejlesztésű és gyártású üléseinek palettájáról a Business járműveket a Travel Star Eco, míg a Premium buszokat a Travel Star Xtra modellekkel szerelik fel. Természetesen az ügyfelek kedvükre dúskálhatnak a kárpitok, színek és díszítőelemek meglehetősen széles választékában, hogy egyéni elképzelésükre szabják autóbuszuk belsőterét. Az utasok légterét 35, míg a járművezetőét 9 kilowattos légkondicionáló hűti.

Maximális biztonság

A járművezetőket is eltérő környezet, illetve felszereltség fogadja a Business és a Premium modellekben, azonban mindegyik kivitel szériafelszerelése az elektronikus vezérlésű rögzítőfék. A biztonsági berendezésekkel pedig ezúttal sem fukarkodtak a csillagos márkánál. Így a Tourrider 360 fokos kamerarendszert, radaros oldalsó holttérfigyelőt, a gyalogosokat is észlelő automatikus vészfékrendszert (Active Brake Assist 5), adaptív sebességtartó automatikát, éberségfigyelőt és sávelhagyásra figyelmeztetőt is kínál.

Mercedes-Benz Tourrider premium
Mercedes-Benz Tourrider premium

 

Automatizált helyett automatikus

Hasonlóan prémiumszínvonalú a Tourrider hajtáslánca is. A 12,8 literes, soros, hathengeres, 450 lóerős OM 471 dízelmotorjához a helyi igényeknek megfelelően Allison WTB 500R típusú, bolygóműves automatikus váltó társul a mifelénk megszokott PowerShift automatizált egység helyett. A szintén prémiumszintű szervizháttérről pedig a Daimler Coaches North America kiterjedt és megfelelően felkészült hálózata gondoskodik. A Tourrider tehát nem egy idegen piacról utólag átültetett, hanem eredendően amerikai turistabusz a Mercedes-Benz márkától megszokott műszaki igényességgel.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…