Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

Közzétéve:

Természetesen naivság lenne azt gondolni, hogy ezeknek bármi köze volna az utcai haszonjárművekhez. Mégis jó érzés az idén hatvanesztendős Ford Transit valamelyik példányának kormánykerekét szorongatva felidézni a márka elmúlt időszakban elért sportsikereit.

Sivatagi show

Szenegál fővárosának hallattán óhatatlanul a világ legnehezebb terepversenyére gondolunk, hiszen immár 1979 óta az év eleje hagyományosan a Dakar-raliról szól. Bár neve változatlan, a sivatagi száguldás helyszíne immár több éve Szaúd-Arábia – a színes mezőnyben pedig az új Ford Raptor T1+ gyári versenyautók is szerepelnek. Nem akárkikkel a fedélzeten, hiszen a legendás Carlos Sainz Sr. és Mattias Ekström mellett Mitch Guthrie Jr. és a két-, valamint négykerekűek között korábban egyaránt diadalmaskodó Nani Roma is terelget egy-egy megvadított pickupot. Habár az idei a nagy meglepetések futama, hiszen a címvédő Carlos Sainz Sr. már két szakasz után kiesett, ez mit sem von le az új Ford Raptor T1+ érdemeiből.

Ezek közül az egyik legfontosabb a 350 milliméteres rugóúttal büszkélkedő kettős keresztlengőkaros, független felfüggesztés. A hozzávetőleg 7700 kilométeres versenytávon rengeteg különböző körülménnyel kell megbirkóznia, szerencsére a 400 milliméteres szabad magasság és a több mint 70 fokos első terepszög még a sziklákkal szabdalt terepen sem akadályozza a 2010 kilogrammos Raptor T1+ terepjárását. Ahhoz, hogy a vérmes pickup egyáltalán lendületbe jöjjön, a Ford moduláris motorcsaládjának ötliteres, Coyote fedőnévre hallgató V8-as benzinmotorját alakították a hosszútávú sivatagi verseny követelményeihez. Habár ilyenkor szinte kivétel nélkül teljesítménynövekedésre számítanánk, a 360 lóerős paripánál pont az ellenkezője történt. A civil pályára szánt járművek, például a Ford F-150 pickup színes prospektusaiban jóval nagyobb teljesítménnyel kecsegtet az erőforrás, itt azonban a tervezők kezét szigorú homologizációs szabályok kötötték.

Felvillanyozott csúcstámadások

Amennyiben Dakar neve összefonódik a sivatagi ralival, akkor a Sziklás-hegységben tanyázó Pikes Peak csúcs pedig a legőrültebb hegyi felfutó verseny szinonimája. Manapság ráadásul már az sem újdonság, ha egy hegynek felfelé száguldó versenyautó szinte hangtalanul suhan. Hiszen a villanymotoros járművek szépen csöndben elhódították a belső égésű erőforrással versenyző társaiktól a dobogó legfelső fokát. Mi sem példázza ezt jobban, hogy 2024-ben az 1177 kilowattos Ford F-150 Lightning SuperTruck ért fel leghamarabb a csúcsra.

A húsz kilométer hossz, 156 kanyarral és 1440 méter szintkülönbséggel jellemzett időmérőt igencsak magabiztosan, 11 másodperces előnnyel nyerte meg. Habár a szintén elektromos Ford SuperVan 4.2 egy esztendővel korábban elért rekordidejét nem sikerült megdöntenie, még sincs ok a panaszra. Azért, mert az 1471 kilowattos villámfurgon is turnézott egyet tavaly, mégpedig a vidéki, ködös Albionban. Colorado állam legendás hegycsúcsa után a Goodwood Festival of Speed hegyi felfutó rövid és kanyargós pályáján nem tudta teljes mértékben kiaknázni a légterelőkön 240 kilométer/órás sebességnél jelentkező, közel kéttonnás leszorítóerőt. Így is csupán 0,13 másodperccel lemaradva, alig 47,18 másodperc alatt sikerült felszaladnia a domb tetejére, valamint a dobogó második fokára.

Elsőre azt hihetnénk, nem sok a közös vonás e Ford versenygépek és a Viarent flottájában dolgozó Ford Transit Connect, Ford Transit Custom és Ford Transit kishaszonjárművek között. Azonban semmi nem áll távolabb az igazságtól! Amilyen gyorsak a Ford versenyjárművek, mi ugyanolyan gyorsan segítünk rövid és hosszú távú bérleti megoldásainkkal ügyfeleink szállítási kihívásaira választ adni. A költözést vagy az új bútorok hazaszállítását jól felszerelt és kényelmes, modern járművekkel segítjük. Ha hűtést igénylő árukkal dolgozik, akkor is megtalálja nálunk a megfelelő munkaeszközt. Mindegy, hogy egy javítás miatt kiesett saját jármű hiányát vagy akár egy évekre szóló új megbízás jelentette plusz kapacitást kell lefedni, mi megoldást kínálunk mindenre!





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag. Természetesen naivság…

Expressz platós

Immár nyomatékirányítással segíti dinamikus irányváltását a Ford legkisebb tengerentúli platósának utcai sportváltozata. Azonban ez csupán a jéghegy csúcsa, hiszen korántsem ez a Maverick Lobo egyetlen műszaki csemegéje.

Simabőrű széltoló

Kifejezetten a távolsági fuvarozáshoz optimalizált, kedvezőbb légellenállású fülkeváltozatot kínál a Mercedes-Benz a dízelmotoros Actros modellekhez. Ha ismerősnek tűnik, nem véletlen, hiszen a ProCabin fülkével mutatkozott be az elektromos eActros 600 is.

Krisztusi korban

Kicsit kerekítettünk, hiszen nem 33, „csupán” harmincesztendős a Citroën Jumper. Mai rohanó világunkban mégis érdemes kicsit megállni és visszatekinteni erre a három évtizedet felölelő karriere. Annál is inkább, mivel a méltán népszerű francia kishaszonjármű a…