Az idei év leginno­va­tí­vabb teherautói

Újabb rangos szakmai kitüntetéseket zsebelt be a Mercedes-Benz, ezúttal a jövő elekt­ro­mos közlekedésének előfutárjaival. Ugyanis az Év Tehergépkocsija (IToY) díj neves európai szakújságírókból álló zsűrije a Mercedes-Benz eActros és GenH2 Truck modellnek ítélte oda a 2021-es Tehergépkocsi-innovációs Díjat.

Közzétéve:

Martin Daum, a Daimler Truck AG igazgatótanácsának elnöke és a Daimler AG igazgatótanácsának tagja és Sven Ennerst, a Daimler Truck AG igazgatótanácsának fejlesztésért, beszerzésért és a kínai régióért felelős tagja tavaly év vége felé a koronavírus-helyzet körülményeihez alkalmazkodva digitális úton vette át a 2021-es Tehergépkocsi-innovációs Díjat a 25 nemzetközi szakújságíró alkotta zsűritől. A testület tagjainak döntésében nagy szerepet játszott az elektromos mobilitás világos, hosszú távú stratégián alapuló és átfogó megközelítése.

Akkumulátoros elektromos nehéz-tehergépkocsi

Természetesen lépésről lépésre tudatosan haladt a Daimler Trucks, amíg elérte ezt az eredményt. Öt évvel ezelőtt világelsőként mutatott be egy teljesen elektromos hajtású, nehézkategóriás, városi elosztó tanulmány-teherautót. Ezt követte 2018-ban a Mercedes-Benz eActros tisztán villanyhajtású prototípusának leleplezése, amellyel rövidesen az üzemeltetői teszteket is elindították néhány kiválasztott ügyfél közreműködésével. Az azóta szerzett értékes tapasztalatok pedig azt igazolják, hogy akár már ma megvalósítható lenne nehézkategóriás tehergépkocsikkal a helyileg nulla szén-dioxid-kibocsátású városi elosztófuvarozás. Mindezek alapján a csillagos márka képviselői úgy nyilatkoztak, hogy már idén elkezdődhet a jóval több mint kétszáz kilométer hatótávolság elérésére képes eActros sorozatgyártása. Ráadásul a jármű hasznos teherbírása jól megközelíti majd egy hasonló kivitelű, ám hagyományos hajtású Actros modellét, valamint a teljesítmény, a biztonság és a rendelkezésre állás terén sem várható lényeges eltérés.

Kisteherautó bérlés

Üzemanyagcellás nyerges vontató

Persze a Daimler Trucks nemcsak akkumulátorról üzemelő elektromos megoldások fejlesztésével foglalkozik, hanem a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtás lehetőségeit is kutatja. Ennek keretében tavaly szeptemberben a vállalat kirukkolt a Mercedes-Benz GenH2 Truck tanulmány-tehergépkocsival. Ennek a negyven tonna szerelvényössztömegű és szerelvényben 25 tonna hasznos teherbírású nyerges vontatónak a hatótávolsága elérheti az ezer kilométert is, mivel cseppfolyós hidrogénnel üzemel, amely nagyobb energiasűrűséget biztosít. Emellett a folyékony hidrogénhez jóval kisebb méretű és tömegű tartályok is megfelelnek, mint a gáz halmazállapotú, nagy nyomású hidrogénhez használt palackok. Ezáltal a Mercedes-Benz GenH2 Truck a hosszú távú fuvarozásban is rugalmasan alkalmazható lesz. A tervek szerint 2023-ban indulnak majd az ügyfelek bevonásával végzett tesztek, míg a sorozatgyártás az évtized második felétől veheti kezdetét.

Akkumulátoros elektromos nyerges vontató

Végül, de nem utolsósorban a Daimler Trucks tavaly a fenti két jármű ötvözésének tekinthető Mercedes-Benz eActros LongHaul tanulmányjárművet is bemutatta a nagyközönségnek. Ez ugyanis nem más, mint egy tisztán akkumulátorról üzemelő, ám bizonyos keretek között hosszú távú fuvarozásra is alkalmas nyerges vontató. A modell célja az, hogy előre megtervezett útvonalakon állandó járatokat teljesítsen kiváló energiahatékonysággal. Az ötszáz kilométer hatótávolságú vontató előreláthatóan 2024-ben kerül majd sorozatgyártásba.

Villamosítási útvonalterv

Tavaly szeptemberben a Daimler Trucks a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény célkitűzéseivel összhangban a városi elosztástól a nemzetközi fuvarozásig haszongépjárművei villamosításának technikai stratégiáját is felfedte. Ennek alapjául egy világszerte alkalmazható moduláris platform, az ePowertrain szolgál, amely a zsűritagok elismerését kiváltva szintén hozzájárult a 2021-es Tehergépkocsi-innovációs Díj elhódításához.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.