Benalu újdonságok a lyoni Solutrans 2017 kiállításon

Benalu – Easy Tarp 2.0 és Easytip

Közzétéve:

Az Easy Tarp 2.0 nagytérfogatú, könnyű áruféleségekhez – jellemzően mezőgazdasági terményszállításhoz – alkalmas, billenős félpótkocsijaikhoz egy új, gyors és könnyű, motoros mozgatású ponyvázó berendezést fejlesztettek ki, amely nemcsak jelentősen megkönnyíti és biztonságosabbá teszi a gépkocsivezetők munkáját, hozzávetőlegesen tizedére csökkenti a takaróponyva mozgatását. Az eddig kb. 15 perces nyitás-zárás (fuvarozói tapasztalatok alapján) helyett, csupán 20 másodpercet igényel a ponyva zárása vagy nyitása. Ezáltal tovább csökkenhetők az állásidők, ami flottaszinten, évente komoly időmegtakarítást, nagyobb forgási sebességet eredményez.

Továbbá, nemcsak talajról működtethető – közvetlenül vagy távkapcsolóval – a ponyvázó szerkezet, de a ponyvafedés formáját is újratervezték, a kedvezőbb légellenállás és üzemanyag-fogyasztás érdekében, automatikus megfeszítéssel.

A félpótkocsi homlokfalának és a portálajtó-keret tetején egy-egy fogasléc-szerű kialakítás van keresztirányban. Ebbe kapaszkodik bele a takaróponyva tengelyének mindkét végén lévő egy-egy fogaskerék. A tengely egyik végén egy kisméretű házban lévő, 24 voltos villanymotor hajtja meg a tengelyt, egy csigatengely és fogaskerék kombinációjából álló mechanikán keresztül. Ezzel megsokszorozható a villanymotor nyomatéka, ezért kis teljesítményű és kisméretű motor is elegendő. Az áramellátást lengőkábel biztosítja.

A ponyva keresztirányú megfeszítését a felcsévélő tengely súlya, valamint a motor végzi végállásban, a félpótkocsi oldalfalának felső élénél. Az új rendszernek köszönhetően nemcsak a ponyvázási idő rövidül le lényegesen, hanem a kedvezőbb légellenállás miatt számottevően csökken a fogyasztás is, további megtakarítást eredményezve. A takaróponyva a félpótkocsi hosszúságához, gyártáskor rugalmasan alakítható.

A Benalu másik újdonsága a letapadásra hajlamos rakományok ürítését hivatott megkönnyíteni. Az Easytip nem más, mint egy könnyen, gyorsan, a billenős félpótkocsi padlózatára leteríthető, vastag takarófólia, amely rakodás előtt leterítve megakadályozza, hogy bizonyos, nedves, puha rakományok a padlózatra letapadjanak. Ezáltal elkerülhető a billentés utáni hosszadalmas lapátolás, takarítás. Elegendő felépítményt kicsit újból megemelni és a fóliát vízsugárral lemosni, szükség esetén fertőtleníteni.

A fólia egy dobra van felcsévélve, a felépítmény homlokfalának belső oldalán. A retesz oldását követően csak le kell húzni és kézzel leteríteni. A billentést és tisztítást követően kézzel is gyorsan visszacsévélhető. Az Easytip-nek köszönhetően csökken az úgynevezett szóródási veszteség, a takarításhoz szükséges idő minimalizálható, a fuvareszköz forgási sebessége számottevően megnő. Az alátétponyvát szintén a felépítmény méretéhez igazodik a gyártás során, sőt az említett két megoldás együtt igazán előnyös és a Benalu billenős félpótkocsik önsúlyát sem befolyásolják érdemben. A teherbírás változatlan, de a rakodáshoz kapcsolódó egyéb idők töredékére csökkennek.

Az új megoldásoknak köszönhetően, a Delta-Truck Kft. még költséghatékonyabb, minőségi fuvareszközökkel segíti a vállalkozások versenyképességét.

Delta-Truck Kft.
2315 Szigetszentmiklós,
Leshegyi Ipari Park 13.
tel: 06/24/50-22-50
fax: 06/24/50-22-23
www.delta-truck.hu

forrás: http://www.camiontruck.hu/
K.B.

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Hidrogénes mindenes

Nem minden hidrogénüzemű jármű üzemanyagcellás elektromos hajtású, ugyanis világszerte több személy- és teherautó-gyártó is foglalkozik hidrogéntüzelésű belső égésű motorok fejlesztésével. Többek között a Daimler Truck is, amely nemrég megkezdte egy hidrogénhajtású Mercedes-Benz Unimog U 430…

Vissza a gyökerekhez

Napjainkra eltűntek a piacról az egyszerű, olcsó, célszerű kialakítású, könnyen üzemben tartható, munkaautónak való üsd-vágd pickupok, ugyanis ezek a platós terepjárók a globális trendeket követve látványos megjelenésű, igényes kivitelezésű, gazdagon felszerelt, nagy teljesítményű életstílus-autókká váltak.…

Szétkürtölt fenntarthatóság

Hazánkban nem sokan ismerik a több mint nyolcvanéves járműgyártási múlttal büszkélkedő Hino márkát, azonban érdemes odafigyelni a fejlesztéseire. A Toyota holdudvarába tartozó gyártó tavaly októberben a Japán Mobilitási Kiállításon két fontos újdonságot is bemutatott a…

Díjnyertes digitalizáció

Jelentősen megújultak az MAN és NEOPLAN buszok a 2024-es modellévre. Egyik legfontosabb innovációjuk a vadonatúj, igényes és ergonomikus műszerfal a teljesen digitális műszerpanellel, valamint az intelligens kialakítású és működésű kezelőelemekkel. Ezzel elnyerték a Busworld szervezet…

Sokszínű alternatívák

Több fontos, illetve érdekes újdonsággal is kirukkolt az Isuzu a közelmúltban. Egyrészt átfogóan megújította a hazánkban is egyre sikeresebb D-Max pickupot. Másrészt kifejlesztett egy gyors akkumulátorcserén alapuló rendszert tisztán elektromos hajtású kisteherautókhoz, valamint bemutatott egy…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra