Csak a nevét tartotta meg az Opel új kishaszonjárműve

Miután a PSA-csoport 2017-ben felvásárolta az Opelt, szinte kézenfekvő volt, hogy a Vivaro kishaszonjármű harmadik generációja szakít a Renault Trafic típussal fenntartott ikertestvéri viszonyával. Így az új nemzedék a Citroën Jumpy-Peugeot Expert-Toyota Proace trióhoz csatlakozott be negyedik testvérként.

Közzétéve:

Közel három éve a hazai utakon is jól ismert az a kishaszonjármű-család, amelyhez most az Opel Vivaro is betársult. Lényeges különbségek nincsenek, a jármű orrát a német márka formai arculatához igazították, a műszerfalon pedig a műszerek grafikája, a légkondicionáló kezelőpanelje, az információs-szórakoztató rendszer és a kormánykerék közepének burkolata különbözteti meg a Vivarót az ikertestvéreitől. Így most csak a főbb jellemzőket foglaljuk össze.

Sokoldalú kishaszonjármű

Az új Vivaro zárt furgonként, hatszemélyes, két üléssoros furgonként, fülke-alvázként és személyszállító Combi modellként áll rendelkezésre az eddigi kettő helyett háromféle hosszúsággal, ami 4,60, 4,95 és 5,30 méter lehet. A hossznak megfelelően 4,6, 5,3 vagy 6,1 köbméteres rakteret kínáló zárt furgon hasznos teherbírása a korábbi 1,2 helyett immár 1,4 tonna, míg a legnagyobb vontatható tömeg 2,0-ról 2,5 tonnára nőtt. Ugyanakkor a legtöbb változat magassága nem haladja meg az 1,90 métert, hogy a kishaszonjármű behajthasson parkolóházakba, mélygarázsokba. További újdonságként a Vivaro most először kínál a megfelelő láblengetés hatására automatikusan nyíló tolóajtót. A Flex-Cargo megoldásnak köszönhetően pedig az utasülés alatti üreg egybenyitható a raktérrel, így mindegyik változat kapacitása 0,5 köbméterrel gyarapítható, és a leghosszabb modellben akár 4,02 méteres tárgyak, például csövek vagy rudak, is szállíthatók. Szintén a Vivaro használhatóságát fokozza az IntelliGrip kipörgésgátló, amely sárban, hóban és homokon biztosabb útfogást nyújt. Sőt, megnövelt hasmagasság és alsó védőlemezek is rendelhetők, a Dangel közreműködésével pedig összkerékhajtás is elérhető a Vivaro típushoz.

Korszerű extrák

A Vivaro kishaszonjármű korszerűségét jól mutatják az olyan berendezései, mint például a szélvédőhöz kivetítés, a 180 fokos tolatássegítő kamera, a frontális ütközésre figyelmeztetés, az automatikus vészfékezés, a motoros ülésállítás vagy a hálózatba kapcsolhatóságot támogató, hétcolos érintőképernyőt használó információs-szórakoztató rendszer Apple CarPlay és Android Auto funkcióval. Továbbá ilyen a sávelhagyásra figyelmeztető, a táblafelismerő, az éberségfigyelő, az adaptív sebességtartó és az oldalsó holttérfigyelő rendszer. A korszerű motorokhoz nyolcfokozatú automatikus váltó is társítható, a szervizintervallum elérheti az ötvenezer kilométert, sőt, 2020-tól már egy teljesen elektromos hajtású változat bevezetése is várható. Az új Vivaro tehát mindezek alapján nem járt rosszul a családváltással.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Előny a négyzeten

Már ma is többféle tisztán elektromos zárt furgon sorakozik a VIARENT bérautó-kínálatában, a bérautók specialistája azonban hallgatva az idők szavára tovább bővíti villanypalettáját. Feltétlenül érdemes hát végiggondolni, vitathatatlan környezetvédelmi erényeik mellett milyen gazdaságossági előnyökkel szolgálhatnak…

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős…

Nehézsúlyban is biztonságosan

Hatalmas kerekeken és súlyos rakományokkal robogó, leginkább tehervonatra emlékeztető kamionkonvojok – és napi szinten súlyos balesetek. Ki ne rettent volna már meg egyszer-egyszer a szemből elhúzó vagy épp közvetlenül mellettünk dübörgő, negyventonnás szerelvényektől? Miután az…

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…

Kishaszonjárművel is biztonságban

Korunk kaotikus közlekedési viszonyait nap mint nap megtapasztalva aligha meglepő, ha vonakodva adjuk fel modern személyautóink biztonságát. Amennyiben egy impulzusos bútorvásárlást követően magánemberként egy ismeretlen bérelt kishaszonjárműbe kell pattanni, akkor sem szeretnénk lemondani erről a…