Csak a nevét tartotta meg az Opel új kishaszonjárműve

Miután a PSA-csoport 2017-ben felvásárolta az Opelt, szinte kézenfekvő volt, hogy a Vivaro kishaszonjármű harmadik generációja szakít a Renault Trafic típussal fenntartott ikertestvéri viszonyával. Így az új nemzedék a Citroën Jumpy-Peugeot Expert-Toyota Proace trióhoz csatlakozott be negyedik testvérként.

Közzétéve:

Közel három éve a hazai utakon is jól ismert az a kishaszonjármű-család, amelyhez most az Opel Vivaro is betársult. Lényeges különbségek nincsenek, a jármű orrát a német márka formai arculatához igazították, a műszerfalon pedig a műszerek grafikája, a légkondicionáló kezelőpanelje, az információs-szórakoztató rendszer és a kormánykerék közepének burkolata különbözteti meg a Vivarót az ikertestvéreitől. Így most csak a főbb jellemzőket foglaljuk össze.

Sokoldalú kishaszonjármű

Az új Vivaro zárt furgonként, hatszemélyes, két üléssoros furgonként, fülke-alvázként és személyszállító Combi modellként áll rendelkezésre az eddigi kettő helyett háromféle hosszúsággal, ami 4,60, 4,95 és 5,30 méter lehet. A hossznak megfelelően 4,6, 5,3 vagy 6,1 köbméteres rakteret kínáló zárt furgon hasznos teherbírása a korábbi 1,2 helyett immár 1,4 tonna, míg a legnagyobb vontatható tömeg 2,0-ról 2,5 tonnára nőtt. Ugyanakkor a legtöbb változat magassága nem haladja meg az 1,90 métert, hogy a kishaszonjármű behajthasson parkolóházakba, mélygarázsokba. További újdonságként a Vivaro most először kínál a megfelelő láblengetés hatására automatikusan nyíló tolóajtót. A Flex-Cargo megoldásnak köszönhetően pedig az utasülés alatti üreg egybenyitható a raktérrel, így mindegyik változat kapacitása 0,5 köbméterrel gyarapítható, és a leghosszabb modellben akár 4,02 méteres tárgyak, például csövek vagy rudak, is szállíthatók. Szintén a Vivaro használhatóságát fokozza az IntelliGrip kipörgésgátló, amely sárban, hóban és homokon biztosabb útfogást nyújt. Sőt, megnövelt hasmagasság és alsó védőlemezek is rendelhetők, a Dangel közreműködésével pedig összkerékhajtás is elérhető a Vivaro típushoz.

Korszerű extrák

A Vivaro kishaszonjármű korszerűségét jól mutatják az olyan berendezései, mint például a szélvédőhöz kivetítés, a 180 fokos tolatássegítő kamera, a frontális ütközésre figyelmeztetés, az automatikus vészfékezés, a motoros ülésállítás vagy a hálózatba kapcsolhatóságot támogató, hétcolos érintőképernyőt használó információs-szórakoztató rendszer Apple CarPlay és Android Auto funkcióval. Továbbá ilyen a sávelhagyásra figyelmeztető, a táblafelismerő, az éberségfigyelő, az adaptív sebességtartó és az oldalsó holttérfigyelő rendszer. A korszerű motorokhoz nyolcfokozatú automatikus váltó is társítható, a szervizintervallum elérheti az ötvenezer kilométert, sőt, 2020-tól már egy teljesen elektromos hajtású változat bevezetése is várható. Az új Vivaro tehát mindezek alapján nem járt rosszul a családváltással.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…