Elektromos és emeletes egyszerre

Nem más alkotta meg a világ első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású, emeletes autóbuszát, mint a belga Van Hool. Az idén 75 éves gyártó negyven éve épít emeletes buszokat, az elmúlt évtizedekben pedig több mint 1200 villamosított hajtáslánccal ellátott autóbuszt készített, így minden téren kellő tapasztalattal rendelkezett a TDX25E kifejlesztéséhez. Az új modellel elsősorban az észak-amerikai piacot vette célba.

Közzétéve:

Közel két évvel ezelőtt adta át első teljesen elektromos hajtású, magaspadlós távolsági autóbuszát a Van Hool az Amerikai Egyesült Államokban. A 13,9 méter hosszú, 2,59 méter széles, 56 ülőhelyes CX45E modell kiváló fogadtatásra talált az amerikai ügyfelek körében. Egyenesen lelkesednek a 308 kilowatt állandó, illetve 360 kilowatt, azaz 490 lóerő csúcsteljesítményű, 4242 newtonméter legnagyobb nyomatékú Siemens villanymotor nyújtotta vezetési élményéért, míg a 676 kilowattóra kapacitású Proterra lítiumion-akkumulátora megfelelő hatótávot biztosít számos különféle alkalmazáshoz.

Meggyőző kapacitások

Ezen felbuzdulva a belga gyártó szakemberei rögvest hozzáláttak egy nagyobb utaskapacitású, emeletes, elektromos busz kifejlesztéséhez a jól bevált Siemens villanymotorral és Proterra akkumulátorokkal. Az így megszületett TDX25E modell 69 utasnak biztosít ülőhelyet, 18 főnek az alsó, 51 személynek pedig a felső szinten. A jármű hatótávolsága időjárási és domborzati viszonyoktól függően elérheti akár az ötszáz kilométert is. Magaspadlós testvéréhez hasonlóan ennek a busznak is az Amerikai Egyesült Államok a célpiaca, ahol elsősorban kényelmes dolgozószállításra és menetrend szerinti járatokon alkalmazzák majd.

Nem ma kezdték

A 1947-ben alapított és ma már 3500 főt foglalkoztató Van Hool kereken negyven éve gyárt emeletes autóbuszokat, amelyeket tizenöt éve az Amerikai Egyesült Államokban is értékesít. Immár ez a Van Hool emeletes modelljeinek második legnagyobb felvevőpiaca. A belgiumi Koningshooikt városában működő gyártó egyébként már több mint 3500 duplaszintű buszt értékesített a világ 19 országában. Ezt koronázta meg most a világújdonságnak számító elektromos, emeletes TDX25E bevezetésével.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Mindent tud, amit a nagyok

Egyszerre menthet életeket, növelheti a járműkihasználást, fokozhatja a szállítmányozás gazdaságosságát és kímélheti a környezetet. Mi az? Napjaink fuvarozásának egyik legizgalmasabb találós kérdésére egyértelműen az önvezető kamion a válasz. A mesterséges intelligencia alkalmazásának óriási kihívása minden…

(Még mindig) nem ismernek lehetetlent

Újabb izgalmas összeállítással jelentkezünk a Broshuis ügyfeleinek kiszállított speciális pótkocsikról. A kampeni tervezők ezek révén is igazolták, hogy aligha ismernek lehetetlent. Ezúttal is nagy szakértelemmel és tapasztalattal, mi több elegánsan abszolválták a legkülönlegesebb kihívásokat. A…

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…

MI itt, MI ott – MI mindenütt!

Aligha újdonság, hogy napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) szédületes tempóban tör mindenüvé utat magának. Különösen is sikeres a gépi tanulásként ismertté vált ága. Miért lenne ez másként a közúti áruszállítás brutális adatmennyiséget produkáló üzeme során?…