Elektromos és emeletes egyszerre

Nem más alkotta meg a világ első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású, emeletes autóbuszát, mint a belga Van Hool. Az idén 75 éves gyártó negyven éve épít emeletes buszokat, az elmúlt évtizedekben pedig több mint 1200 villamosított hajtáslánccal ellátott autóbuszt készített, így minden téren kellő tapasztalattal rendelkezett a TDX25E kifejlesztéséhez. Az új modellel elsősorban az észak-amerikai piacot vette célba.

Közzétéve:

Közel két évvel ezelőtt adta át első teljesen elektromos hajtású, magaspadlós távolsági autóbuszát a Van Hool az Amerikai Egyesült Államokban. A 13,9 méter hosszú, 2,59 méter széles, 56 ülőhelyes CX45E modell kiváló fogadtatásra talált az amerikai ügyfelek körében. Egyenesen lelkesednek a 308 kilowatt állandó, illetve 360 kilowatt, azaz 490 lóerő csúcsteljesítményű, 4242 newtonméter legnagyobb nyomatékú Siemens villanymotor nyújtotta vezetési élményéért, míg a 676 kilowattóra kapacitású Proterra lítiumion-akkumulátora megfelelő hatótávot biztosít számos különféle alkalmazáshoz.

Meggyőző kapacitások

Ezen felbuzdulva a belga gyártó szakemberei rögvest hozzáláttak egy nagyobb utaskapacitású, emeletes, elektromos busz kifejlesztéséhez a jól bevált Siemens villanymotorral és Proterra akkumulátorokkal. Az így megszületett TDX25E modell 69 utasnak biztosít ülőhelyet, 18 főnek az alsó, 51 személynek pedig a felső szinten. A jármű hatótávolsága időjárási és domborzati viszonyoktól függően elérheti akár az ötszáz kilométert is. Magaspadlós testvéréhez hasonlóan ennek a busznak is az Amerikai Egyesült Államok a célpiaca, ahol elsősorban kényelmes dolgozószállításra és menetrend szerinti járatokon alkalmazzák majd.

Nem ma kezdték

A 1947-ben alapított és ma már 3500 főt foglalkoztató Van Hool kereken negyven éve gyárt emeletes autóbuszokat, amelyeket tizenöt éve az Amerikai Egyesült Államokban is értékesít. Immár ez a Van Hool emeletes modelljeinek második legnagyobb felvevőpiaca. A belgiumi Koningshooikt városában működő gyártó egyébként már több mint 3500 duplaszintű buszt értékesített a világ 19 országában. Ezt koronázta meg most a világújdonságnak számító elektromos, emeletes TDX25E bevezetésével.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…