Életmentő újítás

Olyan új megoldással mutatta meg ismét a Kögel a közúti közlekedésbiztonság iránti elkötelezettségét, amely elnyerte a 2023-as Pótkocsi-innovációs Díjat a biztonság kategóriájában. A Kögel Road Safety (KRS) elnevezésű közlekedéstámogató rendszer okostelefonon vagy más személyes okoseszközön keresztül figyelmezteti a gyalogosokat, kerékpárosokat és motorkerékpárosokat a mellettük bekanyarodásra készülő tehergépjárművekre.

Közzétéve:

Sajnos igen gyakori eset, különösen zsúfolt belvárosokban, hogy a bekanyarodó nehéz-tehergépjárművek elgázolják a mellettük a vezető számára nem látható holttérben haladó kerékpárosokat, rollereseket, robogósokat vagy éppen gyalogosokat. Ezek az ütközések pedig a szélsőséges erőviszonyok miatt meglehetősen nagy arányban tragikus kimenetelűek. Egyedül Németországban évente negyven kerékpáros esik áldozatául ezeknek a szerencsétlen találkozásoknak, amelyeket a nagy látószögű visszapillantó tükrök sem tudnak megakadályozni, hiszen ezek sem képesek teljesen megszüntetni a holttereket.

Nem nézhették tétlenül

Ebből kiindulva a Kögel szakemberei úgy döntöttek, hogy nem várják meg, amíg 2024-ben kötelezően bevezetik a bekanyarodást segítő, oldalsó holttérfigyelő rendszert Európában. Összefogtak a Flasher startup céggel és a járművek számára világítóberendezéseket gyártó Aspöck vállalattal, hogy megalkossák a Kögel Road Safety (KRS) rendszert. Ennek lényege, hogy a jármű irányjelzőjének bekapcsolásakor az Aspöck berendezése Bluetooth-on keresztül kibocsát egy figyelmeztetőjelzést. Ezt pedig a jármű közvetlen közelében fogadják azok az okostelefonok és táblagépek, amelyekre feltelepítették a KRS-alkalmazást. A bárki számára ingyenesen letölthető applikáció ilyenkor fény- és hangjelzéssel, valamint rezgetéssel figyelmezteti az okoseszköz gazdáját a veszélyhelyzetre.

Csuklószíj a fokozott biztonságért

A Kögel egy különleges csuklószíjat is kínál majd a KRS-hez, amely nemcsak figyelmezteti viselőjét a mellette bekanyarodó tehergépjárműre, hanem irányjelzőként és féklámpaként is használható. A pótkocsigyártó az idei hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon az új Kögel Lightplus Rail félpótkocsira építve mutatta be a KRS rendszert. Remélhetőleg az európai utakon is hamarosan megjelenik ez az innováció, és egyre több fuvarozó felszereli a járműveit a KRS-sel, illetve egyre több közlekedő letölti a hozzá tartozó alkalmazást.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Felfelé terjeszkedő villamosítás

Miután a Mercedes-Benz megkezdte a városi, illetve város környéki fuvarfeladatokra optimalizált eActros és eEconic sorozatgyártását, most már a távolsági és építőipari alkalmazásokra megfelelő elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésére összpontosít. A hannoveri IAA kiállításon bemutatta az eActros LongHaul…

Újszerű megközelítéssel

Tanulmányjárműként bármelyik gyártó jóformán bármit bemutathat, sokszor még működő kezelőelemekkel vagy hajtással sem rendelkeznek ezek a látványos koncepciók. A Volta Zero azonban hamarosan sorozatgyártásba kerül az MAN által nemrég értékesített steyri üzemben. Érdemes tehát odafigyelni…

Közúti óriásdrón

Több szempontból is különleges és jövőbe mutató tanulmányjármű a Hyundai Trailer Drone, ugyanis önvezető és üzemanyagcellás hajtású egyszerre. Ráadásul a vasúti kocsiktól ellesett felépítésének köszönhetően rendkívül jól manőverezhető is. Nem csoda, hogy elnyerte az igen…

Már apraja-nagyja elektromos

Elektromos hajtású teherautók áradatával vett részt a Daimler Truck idén szeptemberben a 2022-es hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon, kifejezve azt a célját, hogy hamarosan már csak helyileg nulla károsanyag-kibocsátású járművek szerepeljenek a kínálatában. A különféle alkalmazású és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra