Életmentő villanylétra

Rohamos műszaki fejlődésükkel párhuzamosan egyre speciálisabb alkalmazási területeken is megjelennek a tisztán elektromos hajtású teherautók. Persze, ha már az alapjármű helyileg nulla károsanyag-kibocsátású, akkor arra villannyal működtetett felépítmény is dukál. Így a tűzoltójárművek világszerte egyik legnépszerűbb gyártója, az osztrák Rosenbauer is bemutatott már egy teljesen elektromos hajtású gépjárműfecskendőt, illetve logisztikai járművet. Legfrissebb újdonságuk pedig az L32A-XS típusú elektromos gépezetes tolólétra.

Közzétéve:

Több mint hét évvel ezelőtt kezdett el a Rosenbauer jelentősebben foglalkozni a tűzoltójárművek villamosításával, így ma már tekintélyes tapasztalatokkal rendelkezik ezen a szakterületen. A 2020 őszén bemutatott Rosenbauer RT elektromos gépjárműfecskendő tavaly év eleje óta szolgál a berlini tűzoltóságnál. Átlagosan havi száz vonulásban vesz részt, és ezek több mint kilencven százalékát csak árammal, vagyis a hatótávnövelő motor használata nélkül teljesíti. Az elektromos gépezetes tolólétra üzemeltetői tesztelését pedig a zürichi katasztrófavédelem végzi.

Sokáig bírja szusszal

Az L32A-XS gépezetes tolólétra megalkotásakor a neves osztrák gyártó szakemberei kiemelt célul tűzték ki, hogy hasonlóan praktikus, könnyen kezelhető, masszív, megbízható és egyszerűen szervizelhető legyen, mint a hagyományos, belső égésű motorral hajtott szerek. Ezért a két vagy három, egyenként 66 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátorral készülő, sorozatgyártású Volvo FE Electric fülke-alvázat egy hetven kilowatt legnagyobb teljesítményű elektromos mellékhajtással szerelték fel. Ezzel az L32A-XS megbízhatóan és hosszú ideig megszakítás nélkül végezheti a gépezetes tolólétrák jellemző feladatait. Ilyen küldetés lehet például egy városi vonulás öt kilométer távolságra, ott egy emelési művelet, három létramozgatás és félórányi fényárbóc-működtetés, majd a visszavonulás. Mindehhez körülbelül húsz kilowattóra energiára van szükség, tehát még a két akkumulátorcsomaggal ellátott modell is legalább négy ilyen bevetést teljesíthet közbenső rátöltés nélkül. Sőt, egy oda-vissza összesen hatvan kilométer távolságú vonulás, a helyszínen pedig két emelési művelet, öt létramozgatás és egy óra fényárbóc-működtetés sem igényel többet 52 kilowattóra energiánál. Ez azt jelenti, hogy a három akkumulátorcsomagot cipelő változatok legalább még két ilyen jellegű küldetést hajthatnak végre anélkül, hogy töltőre kéne csatlakozniuk. Szükség esetén egyébként a jármű energiatárolói a tolólétra használata közben is tölthetők a lehető legrugalmasabb bevethetőség érdekében. Az új L32A-XS elektromos gépezetes tolólétra is kiválóan mutatja tehát, hogy a Rosenbauer igyekszik a lehető legjobban felkészülni a jövő kihívásaira, és a tisztán elektromos hajtású tehergépjárművek térhódítása mellett is szeretné megőrizni vezető szerepét a tűzoltójárművek piacán.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.