Életmentő villanylétra

Rohamos műszaki fejlődésükkel párhuzamosan egyre speciálisabb alkalmazási területeken is megjelennek a tisztán elektromos hajtású teherautók. Persze, ha már az alapjármű helyileg nulla károsanyag-kibocsátású, akkor arra villannyal működtetett felépítmény is dukál. Így a tűzoltójárművek világszerte egyik legnépszerűbb gyártója, az osztrák Rosenbauer is bemutatott már egy teljesen elektromos hajtású gépjárműfecskendőt, illetve logisztikai járművet. Legfrissebb újdonságuk pedig az L32A-XS típusú elektromos gépezetes tolólétra.

Közzétéve:

Több mint hét évvel ezelőtt kezdett el a Rosenbauer jelentősebben foglalkozni a tűzoltójárművek villamosításával, így ma már tekintélyes tapasztalatokkal rendelkezik ezen a szakterületen. A 2020 őszén bemutatott Rosenbauer RT elektromos gépjárműfecskendő tavaly év eleje óta szolgál a berlini tűzoltóságnál. Átlagosan havi száz vonulásban vesz részt, és ezek több mint kilencven százalékát csak árammal, vagyis a hatótávnövelő motor használata nélkül teljesíti. Az elektromos gépezetes tolólétra üzemeltetői tesztelését pedig a zürichi katasztrófavédelem végzi.

Sokáig bírja szusszal

Az L32A-XS gépezetes tolólétra megalkotásakor a neves osztrák gyártó szakemberei kiemelt célul tűzték ki, hogy hasonlóan praktikus, könnyen kezelhető, masszív, megbízható és egyszerűen szervizelhető legyen, mint a hagyományos, belső égésű motorral hajtott szerek. Ezért a két vagy három, egyenként 66 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátorral készülő, sorozatgyártású Volvo FE Electric fülke-alvázat egy hetven kilowatt legnagyobb teljesítményű elektromos mellékhajtással szerelték fel. Ezzel az L32A-XS megbízhatóan és hosszú ideig megszakítás nélkül végezheti a gépezetes tolólétrák jellemző feladatait. Ilyen küldetés lehet például egy városi vonulás öt kilométer távolságra, ott egy emelési művelet, három létramozgatás és félórányi fényárbóc-működtetés, majd a visszavonulás. Mindehhez körülbelül húsz kilowattóra energiára van szükség, tehát még a két akkumulátorcsomaggal ellátott modell is legalább négy ilyen bevetést teljesíthet közbenső rátöltés nélkül. Sőt, egy oda-vissza összesen hatvan kilométer távolságú vonulás, a helyszínen pedig két emelési művelet, öt létramozgatás és egy óra fényárbóc-működtetés sem igényel többet 52 kilowattóra energiánál. Ez azt jelenti, hogy a három akkumulátorcsomagot cipelő változatok legalább még két ilyen jellegű küldetést hajthatnak végre anélkül, hogy töltőre kéne csatlakozniuk. Szükség esetén egyébként a jármű energiatárolói a tolólétra használata közben is tölthetők a lehető legrugalmasabb bevethetőség érdekében. Az új L32A-XS elektromos gépezetes tolólétra is kiválóan mutatja tehát, hogy a Rosenbauer igyekszik a lehető legjobban felkészülni a jövő kihívásaira, és a tisztán elektromos hajtású tehergépjárművek térhódítása mellett is szeretné megőrizni vezető szerepét a tűzoltójárművek piacán.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását…

Előny a négyzeten

Már ma is többféle tisztán elektromos zárt furgon sorakozik a VIARENT bérautó-kínálatában, a bérautók specialistája azonban hallgatva az idők szavára tovább bővíti villanypalettáját. Feltétlenül érdemes hát végiggondolni, vitathatatlan környezetvédelmi erényeik mellett milyen gazdaságossági előnyökkel szolgálhatnak…

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős…

Nehézsúlyban is biztonságosan

Hatalmas kerekeken és súlyos rakományokkal robogó, leginkább tehervonatra emlékeztető kamionkonvojok – és napi szinten súlyos balesetek. Ki ne rettent volna már meg egyszer-egyszer a szemből elhúzó vagy épp közvetlenül mellettünk dübörgő, negyventonnás szerelvényektől? Miután az…

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…