Északi égimeszelő

Két évvel a Volvo 9700-as, illetve 9900-as távolsági autóbusz új generációjának bemutatkozása után idén a 9700 DD emeletes távolsági busszal egészült ki a Volvo Buses kínálata. A különleges megjelenésű és méretű modell új mércét állít fel az utaskapacitás, a rugalmas alkalmazhatóság és a termelékenység terén.

Közzétéve:

Érthető, hogy egyre több üzemeltető fordul az emeletes autóbuszok felé, hiszen legtöbbször ezek nyújtják egy főre vetítve a legkedvezőbb fajlagos költségeket. Egyszerűen abból adódóan, hogy alig nagyobb üzemeltetési költségek mellett körülbelül másfélszer annyi utast vehetnek a fedélzetükre, mint a csupán egyszintű társaik. Ezt felismerve alkotta meg a Volvo Buses a 9700 DD modellt, ám elsősorban az északi országok piacai számára, ugyanis a jármű teljes külső magassága 4,25 méter. Ezzel szemben az egész Európával kompatibilis versenytársak magassága nem haladja meg a 4,0 métert, legyen szó a Setra S 531 DT, a NEOPLAN Skyliner vagy a VDL Futura FDD2 modellről.

Magas szintű kényelem

A nyúlánk felépítés előnye, hogy mindkét szinten bőséges a belmagasság, így az átlagosnál nagyobb növésűek is emelt fővel vonulhatnak végig a közlekedőfolyosókon. Ráadásul ez a fel- és leszállást is meggyorsítja, akárcsak a tágas ajtónyílások, valamint a széles, LED-es fénycsíkokkal megvilágított lépcsők. A második ajtó előtt pedig az utastér síkpadlóssá tett részén a viszonylag könnyen kivehető ülések helyén kerekesszékes utasok is megfelelően elhelyezkedhetnek. Az ergonomikus kialakítású ülések egyébként a Volvo Buses saját, házon belüli tervezésű termékei. Ezenkívül többzónás légkondicionáló rendszer gondoskodik az utasok kényelméről, valamint többféle hangrendszer, multimédiás berendezés és utastájékoztató rendszer áll az ügyfelek rendelkezésére.

Korszerű támogatással

A gépkocsivezető munkáját a kissé megemelt vezetőállás nyújtotta jobb kilátás, valamint éberségfigyelés, sávelhagyásra figyelmeztetés és automatikus vészfékrendszer támogatja. Vezetési stílusát, illetve az autóbusz üzemelési adatait pedig a telematikai rendszer segítségével valós időben is figyelemmel kísérheti az üzemeltető. Ezenkívül a korszerű hálózatba kapcsolhatósági rendszer lehetővé teszi a szervizlátogatások optimális időzítését is. Továbbá a virtuális kerítés technikáján alapuló Zónamenedzsment funkció is rendelkezésre áll az emeletes modellhez, amely a védett övezetekbe lépve önműködően csökkenti a busz sebességét a közlekedésbiztonság javítása, valamint a zaj- és a károsanyag-kibocsátás mérséklése érdekében.

Tekintélyes paraméterek

Azt tehát már tudjuk, hogy a 9700 DD modell 4,25 méter magas. Nos, a többi műszaki adata is igencsak tekintélyt parancsoló. A jármű ugyanis 13,0 és 14,8 méter közötti hosszúságokban készül a Volvo Buses finn partnere, a Carrus Delta OY rendkívül kis tömegű felépítményével. Így a 26,5 tonna össztömegű busz akár 96 főt is szállíthat, csomagtere pedig hét köbméternyi poggyász befogadására alkalmas. A jármű hátuljába épített Volvo D11K460 típusú, azaz soros, hathengeres, 11 literes, 460 lóerős dízelmotor hidrogénezett növényi olajjal (HVO) és százszázalékos biodízellel is üzemelhet. Emellett a tervezők a felfüggesztéseket, illetve azok lengéscsillapítását alapos finomhangolással az emeletes busz eltérő tömegéhez és tömegközéppontjához igazították a nagyobb menetstabilitás érdekében. Mindez igen meggyőzően hangzik, így logikus lépésnek tűnne egy kereken négy méter magas változatot is kihozni, amely a legtöbb európai piacon sikeresen szerepelhetne.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Előny a négyzeten

Már ma is többféle tisztán elektromos zárt furgon sorakozik a VIARENT bérautó-kínálatában, a bérautók specialistája azonban hallgatva az idők szavára tovább bővíti villanypalettáját. Feltétlenül érdemes hát végiggondolni, vitathatatlan környezetvédelmi erényeik mellett milyen gazdaságossági előnyökkel szolgálhatnak…

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős…

Nehézsúlyban is biztonságosan

Hatalmas kerekeken és súlyos rakományokkal robogó, leginkább tehervonatra emlékeztető kamionkonvojok – és napi szinten súlyos balesetek. Ki ne rettent volna már meg egyszer-egyszer a szemből elhúzó vagy épp közvetlenül mellettünk dübörgő, negyventonnás szerelvényektől? Miután az…

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…

Kishaszonjárművel is biztonságban

Korunk kaotikus közlekedési viszonyait nap mint nap megtapasztalva aligha meglepő, ha vonakodva adjuk fel modern személyautóink biztonságát. Amennyiben egy impulzusos bútorvásárlást követően magánemberként egy ismeretlen bérelt kishaszonjárműbe kell pattanni, akkor sem szeretnénk lemondani erről a…