Extra kapacitással

Kétszeresen is igaz a fenti cím a tisztán elektromos hajtású Mercedes-Benz eCitaro városi busz nemrég megjelent csuklós változatára. Ugyanis egyrészt jóval nagyobb utaskapacitású, mint a szóló modellek, másrészt az új generációs lítiumion-akkumulátorai is lényegesen nagyobb kapacitásúak. Mindezek fejében az eCitaro G az első autóbusz a piacon, amely szilárd elektrolitos akkumulátorral is készül.

Közzétéve:

Európa számos városának a közösségi közlekedési rendszerében már összesen több száz Mercedes-Benz eCitaro teljesít szolgálatot nap mint nap úgy az üzemeltetők, mint az utasközönség nagy megelégedésére, ami jól mutatja a két évvel ezelőtt bemutatott elektromos autóbusz sikerét. Ebben a történetben nyitott újabb fejezetet a csuklós változat megjelenése, amelyből mindjárt az elején hatvanat rendeltek különböző üzemeltetők, és azóta is folyamatosan futnak be az igények a mannheimi gyárba. A fenntartható közösségi közlekedés megteremtésében ugyanis a nagy utaskapacitású buszok hatékonyságára éppúgy szükség van, mint a helyileg nulla károsanyag-kibocsátású hajtásmódra.

Sok utashoz sok energia

Az Európa-szerte közkedvelt és elismert Mercedes-Benz Citaro G csuklós busz, valamint az eCitaro korszerű, tisztán elektromos hajtásának az előnyeit ötvöző eCitaro G modell pedig jól megfelel ezeknek az elvárásoknak, hiszen akár 146 főt is szállíthat. Azonban a csillagos márkánál nem érték be ennyivel, hanem az energiatárolást illetően is új megoldásokat vezettek be. A jól bevált lítiumion-akkumulátor új generációja 292-ről 396 kilowattórára növelte az eCitaro akkucsomagjának a kapacitását, ami jelentősen kiterjesztette a busz hatótávolságát. Márpedig ez kulcsfontosságú szempont az elektromos járművek esetében.

Ígéretes innováció

Már önmagában ez az újítás is fontos előrelépést jelent, ám az eCitaro G legnagyobb és a kategóriájában úttörőnek számító innovációja egyenesen a jövőt vetíti előre. Ez nem más, mint a szilárd elektrolitos akkumulátor, amelyet új műszaki mérföldkőként aposztrofál az egész járműipar. A csuklós buszhoz választható újfajta akkumulátor ugyanis minden eddiginél nagyobb energiasűrűséget és különösen hosszú élettartamot kínál. Így az eCitaro G csupán hét szilárd elektrolitos akkucsomagja összesen 441 kilowattóra kapacitást biztosít. Továbbá ezeknek a lítiumpolimer-akkumulátoroknak az előállítása nem igényel például kobaltot, nikkelt és mangánt. Azonban a szilárdtest-akkumulátoroknak is megvan a maguk hátulütője. Csak igen korlátozottan használhatók gyorstöltésre, vagyis a járatok teljesítése közben a megállókban, illetve a végállomásokon a gyors rátöltésekre. Erre továbbra is a lítiumion-akkumulátorok ideálisak. Ezért is szerepel a csuklós, elektromos Citaro kínálatában mindkét akkufajta, hogy az üzemeltetők a saját alkalmazási profiljukhoz, illetve stratégiájukhoz legjobban illőt választhassák.

Érkezik az üzemanyagcella is

Néhány évvel ezelőtt a Daimler Buses elkötelezte magát amellett, hogy fokozatosan elterjeszti az elektromos hajtást városi buszainak kínálatában, valamint tovább erősíti élenjáró szerepét a műszaki újítások terén. A szóló eCitaro után most fontos állomást jelent ezen az úton a csuklós változat bemutatása. Ráadásul a csillagos gyártó már a következő lépést is bejelentette. Az eCitaro és az eCitaro G buszokat 2022-től hidrogénnel működő üzemanyagcellás elektromos hajtással is választhatják majd az ügyfelek. Ennél a technikánál már a járatok teljesítése közbeni gyors rátöltésekre, tehát az ehhez kapcsolódó bonyolult infrastruktúra kiépítésére sem lesz szükség. Mindezek alapján a Daimler Buses határozott meggyőződése, hogy hamarosan minden akadály elhárul a helyileg nulla károsanyag-kibocsátású helyi közösségi közlekedés megteremtésének útjából.

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Könnyebben, gyorsabban, hatékonyabban

Zsúfolt, zajos és rossz levegőjű belvárosainkat autók, motorosok, kerékpárosok és gyalogosok nyüzsgő tömege, krónikus parkolóhelyhiány, sokszor még kellemetlen időjárási és útviszonyok is jellemzik. Ilyen áldatlan állapotok közepette kell dolgozniuk a kézbesítőknek és futárszolgáltatóknak minden nap.…

Itt a megoldás?

Újabb „varázsszó” – pontosabban rövidítés – tűnt fel az elmúlt bő másfél évtized során a fuvarozás horizontján napjaink égető problémáinak megoldására. A HVO üzemanyagok, azaz a hidrogénezett növényi olajok máris sokat ígérnek, ám egyelőre keveset…

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív…

Ahol a csillagok születnek

Jelentős évfordulót ünnepelhettek a Rajna mentén: hatvan éve, 1965 júliusában gördült ki az első teherautó a VIARENT bérautókínálatának is méltán népszerű márkája, a Mercedes-Benz wörthi gyárából. A gigantikus üzem napjainkra már számos modellsorozat szülőhelyeként írta…

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében…