Extrém ezermester

Elsősorban kemény terepviszonyok legyőzésére felkészített midi- és mikrobuszairól ismert a cseh Torsus vállalat, amely immár egy rendkívül sokféleképpen felépítményezhető fülke-alvázat is kínál a Volkswagen Crafter, illetve az MAN TGE alapjain. Így a Torsus Terrastorm Chassis igen sokoldalúan alkalmazható amellett, hogy szélsőséges terepkörülményekkel is kiválóan megbirkózik.

Közzétéve:

 

 

Idén év elején kezdődött el a Torsus Terrastorm Chassis fülke-alvázas kishaszonjárművek értékesítése. A különleges típus 3,5, 5,0 és 5,5 tonna legnagyobb megengedett össztömegű változatokban készül háromfős rövid- vagy hétszemélyes duplafülkével. A 3640, illetve 4490 milliméter tengelytávolsághoz 5996 és 6846 milliméter teljes hosszúság társul. A Terrastorm Chassis hajtását nem módosították, így a járművek orrában kétliteres, 130 kilowatt, azaz 177 lóerő legnagyobb teljesítményű dízelmotor dolgozik, amelyhez hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú automatikus váltó kapcsolódik. A nehéz terepviszonyok leküzdését többek között hátsó differenciálzár, alsó védőlemezek, bozótrács, magasra kivezetett levegőbeömlő, nagyobb, 26 fokos terepszöget biztosító első lökhárító és 5,5 tonna teherbírású csörlő támogatja. A futóműveket pedig teljesen áttervezték egyrészt a nagyobb, 250 milliméter szabad hasmagasság, másrészt az optimális menetkényelem érdekében. Ezt szolgálják elöl a Bilstein B6, míg hátul Profender Dakar lengéscsillapítók is. Persze a mattfekete, 17 colos könnyűfém keréktárcsákat bütykös terepabroncsokkal szerelik fel, a karosszéria alsó részét és a lökhárítókat karcálló bevonat védi, a beszállást pedig alumínium fellépők segítik.

Kis gyártó nagy profizmussal

A Terrastorm Chassis típust a potenciális ügyfelek bevonásával, azaz igényeik messzemenő figyelembevételével fejlesztették ki a Torsus szakemberei. Majd igen széles körű és kemény tesztelésnek vetették alá Csehországban és Szlovákiában, többek között a Tatra híres tesztközpontjában is. Ezzel biztosítják, hogy a jármű a szokványos terepes használatnál durvább igénybevételeknek is megfeleljen, ugyanakkor kellő menetkomfortot nyújtson szilárd burkolatú utakon. Ezekre a fülke-alvázas modellekre pedig jóformán bármilyen felépítmény kerülhet, így a mezőgazdaságtól az erdészeten, a bányászaton, a sürgősségi szolgálatokon, a műszaki mentésen és az áruszállításon át a szabadidős, illetve turisztikai alkalmazásokig igen sokféle szegmensben bevethetők. A szervizhátteret a Volkswagen és az MAN kiterjedt nemzetközi hálózata biztosítja, a járművekre pedig két év teljes körű garancia érvényes. A Torsus Európán kívül már Ázsiában, Ausztráliában és Dél-Amerikában is értékesíti a termékeit.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását…

Előny a négyzeten

Már ma is többféle tisztán elektromos zárt furgon sorakozik a VIARENT bérautó-kínálatában, a bérautók specialistája azonban hallgatva az idők szavára tovább bővíti villanypalettáját. Feltétlenül érdemes hát végiggondolni, vitathatatlan környezetvédelmi erényeik mellett milyen gazdaságossági előnyökkel szolgálhatnak…

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős…

Nehézsúlyban is biztonságosan

Hatalmas kerekeken és súlyos rakományokkal robogó, leginkább tehervonatra emlékeztető kamionkonvojok – és napi szinten súlyos balesetek. Ki ne rettent volna már meg egyszer-egyszer a szemből elhúzó vagy épp közvetlenül mellettünk dübörgő, negyventonnás szerelvényektől? Miután az…

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…