Hibrid trolik jönnek Budapestre
Egy 2014-ben kötött keretmegállapodás következő mérföldköveként hamarosan újabb 48 Solaris Trollino trolibusz jelenik meg Budapest utcáin, és ennek eredményeként összesen már 108 lengyel-cseh troli szolgálja majd fővárosunk közösségi közlekedését. Az új szerzemények legfőbb különlegessége, hogy beépített akkumulátorcsomagjuknak köszönhetően felsővezeték nélküli szakaszokon is közlekedhetnek.
Nyolc évvel ezelőtt a Solaris Bus & Coach és a Škoda Electric alkotta konzorciummal 24 trolibusz leszállítására írt alá szerződést a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK), ám ebbe opcióként további 84 jármű beszerzésének lehetőségét is belefoglalták. Ebből 36 darabot már 2015-ben lehívott a közlekedési vállalat, majd tavaly év végén megrendelt 12 szóló és 36 csuklós Trollino trolit. Ezek átadása idén ősszel kezdődik el.
Korszerű extrák
A végig alacsonypadlós járműveket légkondicionálóval, kamerás belső utastérfigyelő-rendszerrel, tolatássegítő kamerával és tűzoltórendszerrel is felszerelik majd. A tompított fényszórót és a nappali menetvilágítást éppúgy LED-ek biztosítják, mint a belsőtér világítását.
A cseh partner szállítja majd az új trolik elektromos berendezéseit, valamint akkumulátorcsomagját, amellyel felsővezetékes kapcsolat híján legalább négy kilométert megtehetnek önerőből. A 12 méteres szóló buszokat 160 kilowattos, azaz 220 lóerős villanymotorral látják el, míg a 18 méteres csuklós modelleket 250 kilowattos, vagyis 340 lóerős egység hajtja majd. Ezek a járművek tehát méltán erősítik tovább a lengyel gyártó immár húszéves magyarországi piaci jelenlétét, amelynek eredményeként már több mint 150 Solaris busz közlekedik Budapest, Debrecen, Nyíregyháza és Paks utcáin.