Hitelesített hatékonyság

Amikor a DAF 2017 tavaszán bemutatta az átfogóan továbbfejlesztett XF típust, akkor a gyártó a módosítások eredményeként hét százalékkal kisebb átlagos üzemanyag-fogyasztást ígért. Nos, azóta számos teszt igazolta az új XF kiemelkedő takarékosságát, például egy Hollandia és Magyarország között végzett összehasonlító teszt, illetve egy hazánkban valós fuvarfeladatok teljesítése közben végrehajtott belföldi méréssorozat is.

Közzétéve:

Kezdjük a nemzetközi teszttel! A DAF tapasztalt szakemberei úgy választották ki a kifutó és az új generációjú XF vontatót, hogy a specifikációjukban csak a 2017-es újdonságok jelentsék a különbséget. Tehát az alaposan továbbfejlesztett, 460 helyett 480 lóerős és kedvezőbb nyomatékleadási jellegű MX-13 motor, az eddigi ZF AS Tronic helyett a ZF TraXon automatizált sebességváltó, a 2,53 helyett 2,21 áttételű hátsó tengely és az új hajtásláncvezérlő szoftver, hogy csak a legfontosabbakat említsük.

A két szerelvény azonos abroncsnyomás- és légterelő-beállításokkal, egyformán közel teljes terheléssel és egymás mögött legalább ötszáz méteres követési távolsággal haladt a normál közúti forgalomban végzett teszt során, a félpótkocsikat pedig félúton megcserélték. Mindkét szerelvényt egy-egy tapasztalt, profi gyári tesztpilóta vezette, azonos beállításokkal. Az üzemanyag-fogyasztást az FMS és a CAN adatait használó elektronikus rendszerrel, valamint hőmérsékletméréssel korrigált teletankolásos módszerrel is regisztrálták. A nagyon gondosan és szakszerűen végrehajtott összehasonlító teszt eredményeként az XF új generációját képviselő szerelvény Hollandia és Magyarország között Csehországon, Szlovákián át 7,2, míg visszafelé Ausztrián keresztül 7,4 százalékkal kisebb átlagfogyasztást ért el, mint a kifutó, 2015-ös generációjú referenciajármű.

Nem sokkal később az új XF egy belföldi üzemeltetői teszten is bizonyított. A 480 lóerős, Super Space Cab fülkéjű, mega kivitelű modellt sok rakodással járó valós fuvarfeladatok teljesítése közben figyelték meg három hétig. A szerelvény ez alatt 6316 kilométert tett meg Budapest, Győr, Nagykanizsa, Miskolc, Csenger és Békéscsaba érintésével, autópályákon és főútvonalakon egyaránt, átlagosan 36 tonna összgördülőtömeggel. Az üzemeltetési körülmények meghatározásához jó támpontokat ad, hogy a gépkocsivezető 78,3 százalékban használta a sebességtartó automatikát, az átlagsebesség 63,9 kilométer/óra volt, az alapjárati üzemelés aránya meghaladta a 7,5 százalékot és mindvégig működött a légkondicionáló. Mindezek tükrében az új XF 480 Super Space Cab modell 25,4 liter/100 kilométeres átlagfogyasztása kiválónak mondható.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra