Ígéretes MAN kishaszongépjármű

Idén év elején Magyarországon is megkezdődött az MAN TGE értékesítése, amellyel a márka lefelé bővítette kínálatát, így már a kishaszongépjárművet kereső ügyfeleket is ki tudja szolgálni. Nem is akárhogyan, hiszen a TGE az ikertestvérével, a Volkswagen Crafterrel együtt számos tekintetben új mércét állított fel a kategóriában, ehhez pedig az MAN nagyhaszongépjárműveket üzemeltetők számára már megszokott, teljes körű és magas színvonalú szolgáltatások társulnak.

Közzétéve:

Először is fontos tisztázni, hogy a Volkswagen szakított a Mercedes-Benzzel a Craftert és a Sprintert illető együttműködés terén. Az új generációs Crafter teljes mértékben saját fejlesztésű és gyártású kishaszongépjármű, amelyet a konszernen belüli nagytestvér, az MAN is felvett a kínálatába TGE néven.

Első a funkcionalitás

A tervezéskor minden téren azt tartották szem előtt, hogy a legjobb kishaszongépjárművet alkossák meg, amellyel öröm dolgozni. A formatervezők nem látványos íveket simogattak, hanem gépkocsivezetőkkel konzultáltak. Például összeválogattak harminc tipikus haszongépjárműves holmit, többek között elemlámpát, laptopot, munkavédelmi kesztyűt és vonalkód-leolvasót, majd olyan tárolóhelyeket alakítottak ki a fülkében, ahol ezek nem zörögnek, nem esnek le, van a közelükben elektromos csatlakozó és így tovább. A legtöbb kezelőelemet, kapcsolót, valamint a műszeregységet és a multimédiás rendszert a Volkswagen személyautóiból emelték át. Az opcionálisan rugós felfüggesztésű, tanúsítottan gerincbarát vezetőülés pedig egy nagyhaszongépjárműben is megállná a helyét.

Segédrendszerek hada

Persze nemcsak kezelőelemeket ültettek át a személyautókból a TGE/Crafter párosba, hanem számos korszerű vezetéstámogató rendszert is, szám szerint tizenhatot. Ezek közül a kishaszongépjárművek kategóriájában még kuriózumnak számít az aktív sávtartást, a követési távolság tartását, a párhuzamos parkolást, a vontatmánnyal tolatást és a hátsó keresztirányú forgalomba való kitolatást segítő rendszer. Továbbá másodlagos ütközésvédelem, oldalszélasszisztens, éberségfigyelő, automatikus távfénykapcsoló, táblafelismerő és az oldalsó, illetve a hátsó holtteret figyelő segéd is elérhető.

Kishaszongépjárműves hajtás

A hajtásláncot azonban kifejezetten a kishaszongépjárműves követelményekre és igénybevételre szabták a fejlesztők. A kétliteres dízelmotor 102, 140 és két turbófeltöltővel ellátott változatában 177 lóerő teljesítménnyel áll rendelkezésre, és szériafelszerelés a stop-start rendszer. Az erőforráshoz hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú automatikus sebességváltó társítható, továbbá rendelhető első-, hátsó- és összkerékhajtású kivitel is. Ízig-vérig haszongépjárműről lévén szó FMS csatlakozási felületet is kínál a testvérpár a flottamenedzsment-rendszerek illesztéséhez, és természetesen a cégcsoport új digitális platformja, a RIO is elérhető a TGE/Crafter pároshoz.

Gazdag választék

Egy kishaszongépjármű esetében persze a különféle méretváltozatok, illetve alkalmazási lehetőségek száma legalább annyira fontos szempont, mint a hajtás. A zárt furgonok 3,64 és 4,49 méter tengelytávolság mellett 5,99, 6,84 és 7,39 méter hosszúságot, illetve 2,36, 2,59 és 2,80 méter magasságot kínálnak, 9,9 és 18,4 köbméter közötti raktérfogattal. Ezenkívül fülke-alvázas kivitelek rövid- vagy duplafülkével, sőt, gyári platós, billenőplatós és dobozos felépítményekkel is elérhetők. Továbbá többféle gyári, 6-22 személyes mikro-, illetve minibuszváltozat is készül. A TGE/Crafter legnagyobb megengedett össztömege 3,0 és 5,5 tonna között lehet. Mindezek alapján a típus igen sikeres szereplésre számíthat a magyar piacon is.

 

Forrás: www.rollingtons.hu





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…