Jól iskolázott kishaszonjármű

Találó szójátéknak is beillik a Fiat E-Ducato neve, hiszen az educato kifejezés olaszul annyit jelent, hogy jól nevelt, jól képzett. Az olasz gyártó első tisztán elektromos kishaszonjárműve pedig korszerű hajtásával jól nevelt városlakó módjára kíméli, óvja közvetlen lakókörnyezetét.

Közzétéve:

Hasonlóan találó időzítéssel éppen a környezetvédelmi világnapon leplezte le a Fiat Professional az első tisztán elektromos hajtású kishaszonjárművét. Mi sem mutatja jobban a gyártó elkötelezettségét, minthogy az Olaszországot különösen súlyosan érintő járványügyi helyzetben sem állította le az ígéretes E-Ducato fejlesztési projektjét, illetve piaci bevezetésének előkészítését. A mérnökök szimulációs eszközökkel váltották ki a fejlesztés egyes folyamatait, az értékesítők pedig a virtuális térben készültek fel az új modellből.

Élenjáró választék

A villanyos Ducato zárt furgonként már a kezdetektől is háromféle tengelytávval és magassággal áll majd az ügyfelek rendelkezésére, így 10 és 17 köbméter közötti raktérfogatot kínál. Legnagyobb hasznos terhelhetősége kiviteltől függően elérheti az 1950 kilogrammot, amely a raktér méretéhez hasonlóan szintén kimagaslónak számít a tisztán elektromos hajtású kishaszonjárművek kategóriájában. Továbbá az E-Ducato a fontosabb európai piacokon változatosan felépítményezhető fülke-alvázas kivitelben is szerepel majd. Ez akár 2,1 tonna terhelhetőségű első és 2,4 tonna teherbírású hátsó tengellyel is rendelhető lesz. A kétféle tengelytávolságú, legfeljebb kilencszemélyes mikrobuszok pedig várhatóan jövőre jelennek meg a kínálatban.

Moduláris akkucsomag

Az akkumulátorcsomag méretezését illetően is egyéni igényeik szerint választhatnak majd az ügyfelek. A tervezők számos üzemeltető bevonásával a mindennapos városi kiszállítások átlagos távolságát alapul véve 200 és 360 kilométer közé célozták be az E-Ducato hatótávját, amit 47, illetve 79 kilowattóra kapacitású telepekkel biztosítottak. A teljes feltöltés hét és ötven kilowatt között négyféle teljesítményszinttel lehetséges, ennek megfelelően a folyamat időigénye ötven perc és nyolc óra között változhat. Műszaki újításnak számít az akkumulátorok helyreállítási módja, amely a párhuzamos kapcsolásnak köszönhetően lehetővé teszi, hogy a jármű bármelyik modul meghibásodása esetén folytathassa útját.

Kellő teljesítménnyel

A hajtásról pedig egy 90 kilowatt, azaz 122 lóerő legnagyobb teljesítményű és 280 newtonméter maximális forgatónyomatékú villanymotor gondoskodik. Ez az elektromos erőforrások kedvező nyomatékleadási jellege mellett szinte minden alkalmazáshoz elegendő, főként úgy, hogy a jármű legnagyobb sebességét száz kilométer/órában korlátozták a megadott hatótáv biztonsága érdekében. A Fiat E-Ducato tehát jól felkészült a piacon való helytállás jelentette vizsgára.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Hidrogénes mindenes

Nem minden hidrogénüzemű jármű üzemanyagcellás elektromos hajtású, ugyanis világszerte több személy- és teherautó-gyártó is foglalkozik hidrogéntüzelésű belső égésű motorok fejlesztésével. Többek között a Daimler Truck is, amely nemrég megkezdte egy hidrogénhajtású Mercedes-Benz Unimog U 430…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra