Keményfiúk a belga seregben

Megkezdődött a belga hadsereg által rendelt közel 900 DAF CF katonai teherautó átadása. A teljes mennyiséget 2025-ig kell a holland gyártónak leszállítania. Az összkerékhajtású, két-, illetve négytengelyes modellek egyik különlegessége, hogy a Tatra legendás, központi csőből álló alvázára épülnek.

Közzétéve:

Egészen pontosan 879 katonai tehergépjárművet rendelt a belga hadsereg a neves holland gyártótól, amelyek első példányait Thierry Esser dandártábornok és Frédéric Goetynck altábornagy vette át Harald Seideltől, a DAF Trucks elnökétől a DAF westerlói fülke- és tengelygyárában. A teljes kontingensben 636 teherautó kéttengelyes, 4×4-es hajtásképletű általános szállítási küldetésekhez, míg 243 gépkocsi négytengelyes, 8×8-as modell billencses, illetve darus feladatokhoz és konténerszállításhoz. A járművek negyven százaléka már eleve magas szintű védelmet nyújtó páncélozott fülkével készül, azonban szükség esetén a többi gépjármű is megkaphatja utólag ugyanezt a páncélvédelmet.

Holland-cseh koprodukció

A DAF hosszú évek óta szorosan együttműködik a Tatra márkával a katonai teherautók fejlesztésében és gyártásában. Ennek eredményeként a belga hadseregnek készülő CF modellek is a cseh gyártó évtizedek óta egyedülálló és jól bevált koncepció szerint készülő alvázát, illetve futóműveit kapják. Ennek gerince egy masszív központi teherviselő cső, amelyben a kardántengelyek védetten helyezkednek el. Ehhez a nagy csavarószilárdságú csőhöz pedig független lengőtengelyek kapcsolódnak, hosszú rugóutakat biztosítva a kerekeknek. Mindezt központi abroncsnyomás-szabályzó rendszer egészíti ki a páratlan terepjáró képesség, ugyanakkor kivételes menetkényelem érdekében. A járművek teljes magassága azonban még húszlábas konténerek szállításkor sem haladja meg a négy métert.

Bizonyított részegységek

A 4×4-es modellek hajtásáról a 10,8 literes PACCAR MX-11 motor 410 lóerős változata gondoskodik, míg a 8×8-asokat a 12,9 literes PACCAR MX-13 erőforrás 460 lóerős kivitele mozgatja. A védelem nélküli fülkék az előző generációs DAF CF típustól származnak és a belgiumi Westerlo városában működő gyárban készülnek. A páncélozott fülkéket viszont a Tatra szállítja, ám ezek is a CF műszerfalát kapják, hogy a katonák mindegyik járműben ugyanazzal a kezelői felülettel találkozzanak. A DAF persze széles körű karbantartási szolgáltatásokat is biztosít a belga hadseregnek, amiben kulcsfontosságú szerepet játszik a belgiumi márkakereskedői hálózata. Ezenkívül a holland gyártó világszerte működő több mint 1100 márkaszervizpontja és ITS országúti segélyszolgálata is az üzemeltető rendelkezésére áll. A kimagasló színvonalú alkatrészellátást pedig természetesen a PACCAR Parts biztosítja. Mindezek tükrében minden téren jelentős előrelépés a belga hadsereg számára a közel 900 új DAF CF katonai jármű beszerzése, ugyanis harmincéves, nem páncélozott teherautókat váltanak le az állományban.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…