Kishaszonjármű-újdonságok a Fordtól

Számos újdonságot felvonultatott a Ford a hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon, amelyek között az aktuális trendeket követve villanymotorral kiegészített és sportosított modellek is szerepeltek.

Közzétéve:

Teljes körű korszerűsítésen esett át a Ford Transit. Külső módosításai az egy számmal kisebb Transit Custom megújulását követik, például az új vonalvezetésű LED-es nappali menetvilágításról könnyen beazonosítható a 2019-es kiadás. A fülkében több tárolóhellyel ellátott, frissített műszerfal fogadja a személyzetet, az új Limited csúcsmodell pedig minden eddiginél gazdagabb felszereltséget takar. A Transit extrái között újnak számít az automatikusan beparkoló rendszer, az aktív sávtartó és a vontatmány méretével is számoló oldalsó holttérfigyelő. Az adaptív sebességtartó automatikája a sebességkorlátozó közlekedési táblákat is felismeri. Ezenkívül mostantól a gyalogosokat sötétben is észlelő rendszer is fokozza a Transit biztonságát. Manapság egyre nagyobb szerepet kap a hálózatba kapcsolhatóság, ezért a márka legnagyobb kishaszonjárműve is megkapta a FordPass Connect fedélzeti modemes technológiát, amely a Ford Telematics és a Ford Data Services szolgáltatásokkal támogatja az üzemeltetők munkáját. Továbbá a hangvezérléssel is használható Sync 3 kommunikációs rendszer szintén rendelkezésre áll.

Hatékonyabb, mint valaha

A rakodást könnyíti a magasan elhelyezett világítás a raktérajtó felett, valamint a motoros mozgatású oldalajtó. Többek között alumínium motorházfedél, kettő helyett egy hangtompítóval ellátott kipufogórendszer és acél helyett kompozit anyagból készülő válaszfal csökkenti a Transit saját tömegét. Legalább ennyire fontos, hogy a kétliteres EcoBlue dízelmotor esetében átlagosan hét százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztást ígér a gyártó, valamint egy 185 lóerős csúcsváltozat is megjelent a kínálatban. Újdonság még a 48 voltos lítiumion-akkumulátort használó mHEV részlegesen hibrid hajtás, amely átlagosan három, városban pedig nyolc százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

Mindemellett a Transit immár alacsonypadlós fülke-alvázként is készül, elsősorban csomagkiszállító alkalmazásokhoz. Az elsőkerék-hajtású Transit fülke-alváznál száz milliméterrel alacsonyabb alvázú kivitel még kétszáz kilogrammal könnyebb is a nagyobb terhelhetőség érdekében. Rendeltetésének megfelelően ezt a változatot nyitott hátfalú fülkével gyártják, hogy a vezetőnek ne kelljen kiszállnia a raktér megközelítéséhez.

Világújdonság a kategóriában

A Hannoverben debütált, konnektorról tölthető hibrid Transit Custom PHEV a Transit mHEV-nél is magasabb szintre emeli a villamosítást. Ez 14 kilowattórás lítiumion-akkumulátort kapott a raktere alá, villanymotorját pedig egyliteres EcoBoost benzinmotor egészíti ki hatótávnövelőként. Így akár ötszáz kilométert is megtehet egy tankolással vagy ötven kilométert tisztán elektromosan a több mint egy tonna hasznos teherbírású kishaszonjármű. Ezenkívül a Transit Custom is rendelhető mostantól a 185 lóerős, kétliteres dízelmotorral.

Terepen száguldáshoz

A Ranger pickup esetében viszont a villamosítás helyett a sportosítás került a középpontba. Jóval többről van itt szó, mint csupán látványos külső-belső dizájnelemekről, ugyanis a műszaki tartalomhoz is alaposan hozzányúltak a fejlesztők. A hátsó futómű például csavarrugókat kapott, elöl-hátul Fox Racing lengéscsillapítók dolgoznak, a hosszú rugóutak érdekében pedig áttervezték és megerősítették az alvázat. A fékrendszert is a nagy igénybevételhez igazították, méghozzá négy 332 milliméter átmérőjű tárcsafék alkalmazásával. A 285/70 R 17 méretű BFGoodrich All Terrain gumiabroncsok és a szélesebb nyomtáv révén a Raptor magasabb és szélesebb a többi változatnál, szabad hasmagassága pedig 229 helyett 283 milliméter. Persze a terepszögei is nagyobbak, míg a gázlómélysége kategóriavezető, 850 milliméter. A jármű alját 2,3 milliméter vastag acéllemezek védik. Sokat elárul a Raptor robusztusságáról az is, hogy a két hátsó vonószem 3,9, míg a két első 4,6 tonnával terhelhető. Mindezek alapján azt gondolhatnánk, hogy bivalyerős motort is kapott a Raptor. Nos, nem annyira, az ügyfeleknek be kell érniük a Transitban is szolgáló kétliteres, négyhengeres EcoBlue dízelmotor két turbófeltöltő segítségével 213 lóerősre felhúzott változatával, amely 500 newtonméter csúcsnyomatékot fejt ki 1750-es percenkénti fordulatszámtól. Ráadásul ehhez bő kétszáz kilogrammal nagyobb saját tömeg társul, mint a „mezei” Ranger esetében, tehát a menetdinamikája nem éppen kiugró. Ahogyan a 758 kilogramm hasznos teherbírás is igen csekélynek számít a pickupok körében.

Sportos belső

Természetesen a belsőtér sem maradt változatlan. A Raptor logóval díszített kormánykerék mögött magnézium váltófülek kínálkoznak, a sportos terepezéshez megfelelően módosították az első üléseket, amelyek így jobb tartást nyújtanak, valamint a navigációs rendszert is terepezéshez optimalizálták. A Terrain Management System (TMS) hat üzemmódja a kipörgésgátló és a motorvezérlés működését befolyásolja, a vezető szilárd útburkolathoz normál és sport, terepre fű/murva/hó, sár/homok, szikla és Baja-mód közül választhat. Hasonlóan intelligens megoldás a Load Adaptive Control (LAC), amely a jármű terheléséhez igazítja az elektronikus menetstabilizálót.

Végül, de nem utolsósorban a Ford Transit Connect is kirukkolt egy sportosított modellel, ám ez csak optikai elemeket jelent. A Ford kishaszonjárművek újdonságai idén az európai márkakereskedésekben is megjelennek.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra