Kiváló alap különleges felépítményekhez

Akár a felépítményezők kedvencének is hívhatnánk a Mercedes-Benz Sprintert, annyira jól megfelel a legkülönfélébb felhasználási célokra. Jól mutatja ezt, hogy az évente értékesített kétszázezer példány negyede fülke-alvázas kivitel. A csillagos gyártó nemrég kilenc ágazatból összesen 34 különféle felépítménnyel felszerelt jármű segítségével hangsúlyozta ki az immár 25 éves Sprinter sokoldalúságát.

Közzétéve:

Jóformán csak a fantázia szabhat határt annak, hogy mi mindenre alkalmazható egy Mercedes-Benz Sprinter fülke-alváz. Ezek közül most néhány különleges, illetve a közeljövő trendjeit előrevetítő megoldást ismertetünk.

Futárbarát furgonok

Rohamosan bővül az online vásárlások piaca, és ezzel párhuzamosan egyre nagyobb az igény a hatékony csomagkézbesítő kishaszonjárművek iránt. A csillagos gyártó ezért a Spier céggel közösen kifejlesztett egy futárfurgont, amely elektronikus kártyával nyitható, és széles tolóajtó, a fülke belmagasságát növelő tetőlégterelő, a válaszfalban átjáró, jobb kilátást nyújtó oldalsó ablakok és polcozott, nagy térfogatú raktér könnyíti meg a kézbesítők életét.

Hasonlóképpen az e-élelmiszerboltok piaca is lendületesen fejlődik, így egyre többször hűtést igénylő árukat is házhoz kell szállítani a városokban. Erre nyújt ideális megoldást az a hűtődobozos Sprinter, amelynél a felépítmény tetejére szerelt napelemek akár a teljes hűtési energiaigény felét is fedezhetik. Ráadásul az elektromos hajtású Carrier Pulsor 350 aggregát akkor is üzemelhet, ha a jármű motorja áll.

Hálózatba kapcsolhatósági megoldások

Gyakran előfordul, hogy egy kishaszonjárművet éjszaka rakodnak meg, de csak napközben indul útra a vezetőjével, vagy minden nap más vezeti. Ilyenkor jelent nagy segítséget a hálózatba kapcsolhatóságon alapuló Mercedes-Benz Smart-Return Box nevű rendszer. Ennek lényege, hogy például a raktáros és a gépkocsivezető is egy okostelefonos alkalmazáson keresztül kap egy beprogramozott idősávban működő hozzáférési kódot, azaz elektronikus kulcsot a járműhöz, vagyis nem kell a tényleges kulcsokkal külön logisztikázni.

A hálózatba kapcsolhatósági megoldások a közösségi közlekedés személyre szabásához is jelentősen hozzájárulhatnak, hiszen például az utasok alkalmazáson keresztül rendelhetnek járművet. Míg a buszok az ülésérzékelők segítségével naplózhatják az utasszámot, hogy ez alapján a rendszer összehangolhassa a járműkapacitást a tényleges igényekkel. Ezáltal optimalizálhatók a járatok. Az iskolabuszokban pedig azt is elősegíthetik az ülésérzékelők, hogy ne maradjanak fenn véletlenül a gyermekek a buszon.

Specialisták

A sürgősségi személyszállítás, vagyis a mentőautók piacán is előkelő helyet foglal el a Sprinter. Itt nagy kihívást jelent, hogy a mentőknek sok felszerelést kell magukkal vinniük, nagy belsőtérre van szükségük, ám a saját tömeg nem gyarapodhat korlátlanul. A Mercedes-Benz által most bemutatott Sprinter mentőautó ezért alumínium vázszerkezetű dobozos felépítményt kapott, amelynek falai szendvicspanelből készülnek, így 1060 kilogramm saját tömeg mellett kétméter belmagasságot biztosít.

Ezenkívül olyan érdekességekkel is előállt a gyártó, mint például a Sprinter nyerges vontató, amely akár 8,5 tonna szerelvényössztömeggel is közlekedhet, a B-től a D oszlopig felhajtható oldalfalú büfékocsi, valamint az akár 26 méter munkamagasságot is elérő emelőkosaras felépítménnyel ellátott modell.

Intelligens lakóautók

Végül egy igazi csemege: lakóautó-gyártóknak újdonságként már vontatófejként (tractor head) is kínálja a Sprintert a gyártó. Ez azt takarja, hogy a hajtásláncot, az üzemanyag-tartályt, a kipufogódobot és minden egyéb részegységet a B oszlop előtt helyeznek el, ami minden eddiginél nagyobb szabadságot és rugalmasságot biztosít a lakófelépítmény kialakításához. Továbbá a Mercedes me connect használatával távolról is ellenőrizhető például az abroncsok nyomása vagy az üzemanyagszint, sőt, távdiagnosztikát is lehetővé tesz. A Mercedes-Benz Advanced Control pedig összekapcsolja a lakótér funkcióit a járművel, így ezek az MBUX rendszerből vagy okostelefonos alkalmazásról is kezelhetők.

A Sprinter fülke-alvázak sokoldalúsága a csillagos márka innovációs erejével és a legkülönfélébb európai felépítményezőkkel kialakított szoros partneri viszonyával tehát valóban már a jövő megoldásait is előrevetíti a speciális felhasználási területeken.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…