Klasszikusan korszerű
Végére hagyták a legfinomabb falatot a Western Star fejlesztői, ugyanis a patinás amerikai márka X-szériás termékcsaládjában utolsóként újították meg a zászlóshajót. Az építőipari, illetve kommunális 47X és 49X után bemutatkozott az igazi nagyágyú, az 57X távolsági nyerges vontató csőrös felépítéssel, sok krómmal, hatalmas hálófülkével, ahogyan kell.
Habár elsődlegesen kis flották és egyszemélyes vállalkozások számára távolsági közúti fuvarozásra termett a Western Star 57X, sokféle fülkemérettel készül. A rövid és a hálóhelyes fülke is 152 és 183 centiméter között többféle belmagassággal áll rendelkezésre, így szinte minden alkalmazásra kiválasztható az optimális méret. A minden eddiginél nagyobb kényelmet pedig többek között hatékonyabb szigetelés és könnyebben kezelhető klímavezérlő panel szolgálja. Míg a jobb kilátásról, illetve megvilágításról megnövelt szélvédő és LED-es fényszórók gondoskodnak.
Korszerű funkciók
A Daimler Truck észak-amerikai ágazatának szakemberei természetesen a konszern élenjáró műszaki megoldásainak színe-javát belepakolták a Western Star új cirkálójába. Így az 57X kínálatában kamerát és radart együttesen alkalmazó Active Brake Assist 5 automatikus vészfékrendszer, adaptív sebességtartó automatika, aktív sávtartó és radaros, fékezéssel beavatkozó oldalsó holttérfigyelő is szerepel. Ezenkívül most először kapott Western Star tehergépkocsi teljesen digitális, személyre szabható műszerpanelt. A középkonzol nagy méretű kijelzőjén pedig minden ma elvárható információs és szórakoztató funkció elérhető.
Fokozott hatékonyság
Persze a kényelem és a biztonság mellett a hatékonyság javítására is nagy hangsúlyt fektettek a fejlesztők. Így az 57X átlagosan hat százalékkal hatékonyabb elődjénél, az 500XE típusnál. Az ügyfelek természetesen továbbra is többféle motor közül választhatnak. A szintén a Daimler Truck konszernhez tartozó Detroit Diesel márka DD13 Gen 5, DD15 Gen 5 és DD16 erőforrásai egyaránt nagyobb teljesítményszinteket nyújtanak gazdaságosabb üzemelés mellett. A motorokhoz pedig Detroit DT12 Direct vagy High-Speed AMT automatizált váltó társulhat, míg az intelligens hajtásláncvezérlés előrelátón igazodik a domborzathoz. Mindemellett az 57X légellenállásának csökkentése is hozzájárul a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztáshoz, amelyet többek között az áramvonalasabb motortérfedéllel és levegőbeömlőkkel, valamint az oldalsó szoknyák alsó és az oldalsó légterelők hátsó éleire erősített rugalmas hosszabbító elemekkel értek el. A mindezek alapján jelentős előrelépést képviselő Western Star 57X sorozatgyártása a tervek szerint 2023 első negyedévében kezdődik majd az Egyesült Államokban a Daimler Truck North America clevelandi üzemében.