Könnyed korszerűség

Korábban kissé háttérbe szorult a Western Star márka a Freightliner mögött a Daimler Truck amerikai ágazatában. Az utóbbi időben azonban a nyugati csillag típusainak fejlesztésére is nagyobb figyelmet fordít a cégcsoport. Így nemrég bemutatkozott a 47X típusjelű építőipari tehergépkocsi, amely kedvező saját tömege mellett élenjáró megoldásokat vonultat fel.

Közzétéve:

Építőipari járművek tervezésekor az egyik legnagyobb kihívás a saját tömeg és a robusztusság ideális egyensúlyának megtalálása, hiszen mindkettő fontos szempont az üzemeltetőknek. Nos, a Western Star fejlesztői kiváló munkát végeztek, ugyanis azonos specifikáció esetén a 47X közel száz kilogrammal könnyebb, mint nagyobb testvére, a 49X, miközben alváza a kategória legnagyobb hajlítószilárdságával büszkélkedhet. Ezt többek között úgy érték el, hogy az acélból készülő hossztartóit nagyszilárdságú alumínium kereszttartókkal merevítették meg.

Könnyebb, tágasabb, biztonságosabb

Szintén fontos változás, hogy elődjéhez képest rövidebb a motortérfedele, így a lökhárítótól a fülke hátfaláig csak 281-284 centiméter a távolság, vagyis nagyobb hely marad a felépítménynek. Az egy- vagy háromrészes hátfalablakkal is rendelhető fülkék tömegét is sikerült csökkenteni, például a kompozitból készülő tetővel, miközben kimagasló a térkínálatuk a versenytársakkal összevetve. Ráadásul a tetőt középen besüllyesztették, hogy a rászerelt felszerelések, például lámpák vagy légkürtök minél alacsonyabban helyezkedjenek el. A kategória egyik legnagyobb szélvédője az előtte meredekebben lejtő csőrrel pedig jelentősen javította a kilátást. Ezenkívül a fejlesztők fokozták a fűtés, illetve a légkondicionálás hatékonyságát. A kínálatban egyébként közepes tetőmagasságú rövid és ugyanilyen magas hálóhelyes fülke is szerepel. A műszerfal egyik legfontosabb újítása a személyre szabható FlexPanel, amely akár tíz műszernek vagy huszonnégy kapcsolónak is helyet biztosít a felépítmény, illetve az egyéb kiegészítő berendezések kezeléséhez. Ezek optimális hardveres és szoftveres csatlakoztatását pedig lényegesen megkönnyíti a QuickFit interfész. Míg a biztonságot a Detroit Assurance vezetéstámogató rendszerek sora fokozza.

Bőséges választék

Persze a gépészet terén is élvonalbeli lehetőségeket kínál a 47X. Az ügyfelek 9-13 literes Detroit Diesel és Cummins motorok közül választhatnak, amelyek 264 és 532 lóerő közötti teljesítményszinteket biztosítanak. Ezekhez Detroit DT12-V típusú, 12 fokozatú automatizált, Eaton Fuller kézi, illetve automatizált vagy Allison automatikus sebességváltó csatlakozhat. Ez utóbbival 78 tonna legnagyobb megengedett szerelvényössztömeg is elérhető. A gépkocsivezetők munkáját hintáztató funkció, illetve terepes és manőverező váltóvezérlő program is segítheti. Továbbá motorra és váltóra szerelt mellékhajtások egyaránt rendelkezésre állnak. A tengelykonfiguráció is igen széles lehetőségeket kínál a Detroit, a Meritor és a Dana termékeivel. Az egy vagy két kormányzott első tengely mögé kerülhet szóló tengely, tandem- vagy tridemtengelycsoport, és persze fix vagy felemelhető segédtengelyekkel is felszerelhetők a járművek. Az ötvenfokos kikormányzási szög pedig igen jó fordulékonyságot nyújt. A Western Star 47X tehát könnyű, de masszív felépítésével és korszerű megoldásaival ideális választás lehet a legkülönfélébb építőipari, kommunális és egyéb különleges alkalmazásokhoz.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Felfelé terjeszkedő villamosítás

Miután a Mercedes-Benz megkezdte a városi, illetve város környéki fuvarfeladatokra optimalizált eActros és eEconic sorozatgyártását, most már a távolsági és építőipari alkalmazásokra megfelelő elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésére összpontosít. A hannoveri IAA kiállításon bemutatta az eActros LongHaul…

Újszerű megközelítéssel

Tanulmányjárműként bármelyik gyártó jóformán bármit bemutathat, sokszor még működő kezelőelemekkel vagy hajtással sem rendelkeznek ezek a látványos koncepciók. A Volta Zero azonban hamarosan sorozatgyártásba kerül az MAN által nemrég értékesített steyri üzemben. Érdemes tehát odafigyelni…

Közúti óriásdrón

Több szempontból is különleges és jövőbe mutató tanulmányjármű a Hyundai Trailer Drone, ugyanis önvezető és üzemanyagcellás hajtású egyszerre. Ráadásul a vasúti kocsiktól ellesett felépítésének köszönhetően rendkívül jól manőverezhető is. Nem csoda, hogy elnyerte az igen…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra