Könnyed korszerűség

Korábban kissé háttérbe szorult a Western Star márka a Freightliner mögött a Daimler Truck amerikai ágazatában. Az utóbbi időben azonban a nyugati csillag típusainak fejlesztésére is nagyobb figyelmet fordít a cégcsoport. Így nemrég bemutatkozott a 47X típusjelű építőipari tehergépkocsi, amely kedvező saját tömege mellett élenjáró megoldásokat vonultat fel.

Közzétéve:

Építőipari járművek tervezésekor az egyik legnagyobb kihívás a saját tömeg és a robusztusság ideális egyensúlyának megtalálása, hiszen mindkettő fontos szempont az üzemeltetőknek. Nos, a Western Star fejlesztői kiváló munkát végeztek, ugyanis azonos specifikáció esetén a 47X közel száz kilogrammal könnyebb, mint nagyobb testvére, a 49X, miközben alváza a kategória legnagyobb hajlítószilárdságával büszkélkedhet. Ezt többek között úgy érték el, hogy az acélból készülő hossztartóit nagyszilárdságú alumínium kereszttartókkal merevítették meg.

Könnyebb, tágasabb, biztonságosabb

Szintén fontos változás, hogy elődjéhez képest rövidebb a motortérfedele, így a lökhárítótól a fülke hátfaláig csak 281-284 centiméter a távolság, vagyis nagyobb hely marad a felépítménynek. Az egy- vagy háromrészes hátfalablakkal is rendelhető fülkék tömegét is sikerült csökkenteni, például a kompozitból készülő tetővel, miközben kimagasló a térkínálatuk a versenytársakkal összevetve. Ráadásul a tetőt középen besüllyesztették, hogy a rászerelt felszerelések, például lámpák vagy légkürtök minél alacsonyabban helyezkedjenek el. A kategória egyik legnagyobb szélvédője az előtte meredekebben lejtő csőrrel pedig jelentősen javította a kilátást. Ezenkívül a fejlesztők fokozták a fűtés, illetve a légkondicionálás hatékonyságát. A kínálatban egyébként közepes tetőmagasságú rövid és ugyanilyen magas hálóhelyes fülke is szerepel. A műszerfal egyik legfontosabb újítása a személyre szabható FlexPanel, amely akár tíz műszernek vagy huszonnégy kapcsolónak is helyet biztosít a felépítmény, illetve az egyéb kiegészítő berendezések kezeléséhez. Ezek optimális hardveres és szoftveres csatlakoztatását pedig lényegesen megkönnyíti a QuickFit interfész. Míg a biztonságot a Detroit Assurance vezetéstámogató rendszerek sora fokozza.

Bőséges választék

Persze a gépészet terén is élvonalbeli lehetőségeket kínál a 47X. Az ügyfelek 9-13 literes Detroit Diesel és Cummins motorok közül választhatnak, amelyek 264 és 532 lóerő közötti teljesítményszinteket biztosítanak. Ezekhez Detroit DT12-V típusú, 12 fokozatú automatizált, Eaton Fuller kézi, illetve automatizált vagy Allison automatikus sebességváltó csatlakozhat. Ez utóbbival 78 tonna legnagyobb megengedett szerelvényössztömeg is elérhető. A gépkocsivezetők munkáját hintáztató funkció, illetve terepes és manőverező váltóvezérlő program is segítheti. Továbbá motorra és váltóra szerelt mellékhajtások egyaránt rendelkezésre állnak. A tengelykonfiguráció is igen széles lehetőségeket kínál a Detroit, a Meritor és a Dana termékeivel. Az egy vagy két kormányzott első tengely mögé kerülhet szóló tengely, tandem- vagy tridemtengelycsoport, és persze fix vagy felemelhető segédtengelyekkel is felszerelhetők a járművek. Az ötvenfokos kikormányzási szög pedig igen jó fordulékonyságot nyújt. A Western Star 47X tehát könnyű, de masszív felépítésével és korszerű megoldásaival ideális választás lehet a legkülönfélébb építőipari, kommunális és egyéb különleges alkalmazásokhoz.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra