Korszakváltó megújulás

Bemutatkozott az Opel Movano új generációja, amelynek az a legjelentősebb újdonsága, hogy immár nem a Renault Master, hanem a Citroën Jumper és a Peugeot Boxer ikertestvére. Emellett pedig már tisztán elektromos hajtással is készül Movano-e néven. Így már az Opel teljes haszonjármű-kínálata PSA-termékeken alapul.

Közzétéve:

Miután az Opel 2017-ben a PSA-csoport érájába került, megkezdődött az egyes típusok átállítása a franciák platformjaira. Nem úszhatták meg ezt a kishaszonjárművek sem, így a Combo és a Vivaro után most a Movano is sorra került. Akárcsak a kisebb testvéreit, úgy a Movanót is némiképpen az Opel formai arculatához igazították, így szemből nézve azért egyértelműen megkülönböztethető a francia márkájú rokonaitól.

Egy motor, több teljesítménylépcső

Az új Movano hajtásáról 2,2 literes, Euro 6d környezetvédelmi besorolású dízelmotor gondoskodik, amely 120 és 165 lóerő közötti teljesítményszinteket kínál, rendre 300 és 375 newtonméter közötti legnagyobb forgatónyomatékkal. Az erőforrás ezeket a nyomatékértékeket 1500-as, illetve 1750-es percenkénti fordulatszámtól fejti ki, ami kedvező vezethetőséget ígér. Mindegyik teljesítménylépcső esetén szériában hatfokozatú a kézi kapcsolású sebességváltó.

Magasabb szintű vezetéstámogatás és hálózatba kapcsolhatóság

A biztonság terén is jelentősen előrelépett a villámos márka legnagyobb típusa, ugyanis alap- vagy extrafelszerelésként automatikus vészfékrendszert, holttérfigyelőt, lejtmenetvezérlőt és sávelhagyásra figyelmeztetőt is kínál. Legalább ennyire lényeges ma már a hálózatba kapcsolhatóság is. Ennek megfelelően az Opel Connect telematikai rendszer funkciói között a földrajzi nyomon követés, az útvonal optimalizálása, valamint a karbantartások és az üzemanyag-fogyasztás felügyelete is szerepel, ezenkívül hasznos tanácsokat ad a járművezetőnek a gazdaságos vezetés elősegítése érdekében.

Villanyos villámos

Ma már szinte magától értetődő a kishaszonjárművek piacán, hogy az új típusok tisztán elektromos hajtású változatban is bemutatkoznak. Nem kivétel ez alól az Opel új üdvöskéje sem. A Movano-e egy 90 kilowatt legnagyobb teljesítményű és 260 newtonméter csúcsnyomatékú villanymotort kapott. Legnagyobb sebességét 110 kilométer/órára korlátozták, hogy a nehéz bakancsban vezetők se kerüljenek kellemetlen helyzetbe a hatótávot illetően. A Movano-e a WLTP-ciklus alapján a 37 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomaggal 117, míg a 70 kilowattórás pakkal akár 224 kilométert is elmehet egy teljes feltöltés után. Ráadásul az igencsak helyigényes energiatárolókat úgy építik be a raktér padlója alá, hogy nem csökkentik annak méretét. A felhasználók a Free2Move Services alkalmazás Charge My Car funkciójával egész Európában hozzáférhetnek a töltőpontokhoz, valamint elektronikusan fizethetnek. Az új Movano bemutatásával tehát több szempontból is új korszak nyílt az Opel kishaszonjárművek történelmében. Egyrészt már az összes típus PSA-terméknek számít, másrészt ezek mindegyike elérhető tisztán elektromos hajtással is.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását…

Előny a négyzeten

Már ma is többféle tisztán elektromos zárt furgon sorakozik a VIARENT bérautó-kínálatában, a bérautók specialistája azonban hallgatva az idők szavára tovább bővíti villanypalettáját. Feltétlenül érdemes hát végiggondolni, vitathatatlan környezetvédelmi erényeik mellett milyen gazdaságossági előnyökkel szolgálhatnak…

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős…

Nehézsúlyban is biztonságosan

Hatalmas kerekeken és súlyos rakományokkal robogó, leginkább tehervonatra emlékeztető kamionkonvojok – és napi szinten súlyos balesetek. Ki ne rettent volna már meg egyszer-egyszer a szemből elhúzó vagy épp közvetlenül mellettünk dübörgő, negyventonnás szerelvényektől? Miután az…

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…