Korszerű városi mindenes

Megszületett a DAF új generációs teherautó-családjának legkisebb tagja is, az LF utódjának tekinthető XB. A 7,5-19 tonna össztömegszegmenst lefedő típus jelentősen előre lépett a hatékonyság, a biztonság és a kényelem terén, valamint korunk elvárásainak megfelelően sokféle tisztán elektromos hajtású változatot is kínál. Sőt, még építőipari kivitelben is készül.

Közzétéve:

Jól előkészített piaci terepre érkezik a DAF XB, hiszen nagyobb testvérei, az új generációs XD, XF, XG és XG+, az elmúlt közel két évben számos szakmai díjat bezsebeltek, illetve kiváló hírnévre tettek szert az üzemeltetők körében, legyen szó távolsági, elosztó vagy építőipari fuvarozásról. A hatékonyság, a biztonság, a kényelem és a fenntarthatóság terén mutatott erényeiket igyekszik az XB a 7,5, illetve 19 tonna össztömeg közötti kategóriában is érvényesíteni.

Elektromos hajtással

Méreteinél fogva a DAF XB elsősorban városi, illetve rövid távú regionális tehergépkocsi, és éppen ezekben az alkalmazásokban üzemeltethetők a legkevesebb kompromisszummal az elektromos járművek. Ezért természetesen az XB is elérhető akkumulátoros elektromos hajtással. Az XB Electric 19, 16 és 12 tonnás változatban is készül, az utóbbi 17,5 colos kerekekkel és csupán egyetlen fellépővel. A legkisebb tengelytávolsága 4,2 méter. A jármű hajtásáról 120 vagy 190 kilowatt névleges teljesítményű villanymotor gondoskodhat, ezek legnagyobb névleges nyomatéka 950 és 1850 newtonméter. A lehető legkisebb környezetterhelés és legnagyobb tartósság érdekében a DAF kobalt- és magnéziummentes, lítium-vas-foszfát-akkumulátorokat használ. Ezek a nagy energiasűrűségű akkumulátorcsomagok 141 és 282 kilowattóra közötti összkapacitással állnak rendelkezésre, így az XB Electric hatótávolsága elérheti a 350 kilométert, ami bőven megfelel a városi feladatokhoz. Az akkumulátorok gyorstöltése húszról nyolcvan százalékra 150 kilowatt teljesítménnyel az akkucsomagtól függően 40-70 percet vesz igénybe. A holland márka persze átfogó szaktanácsadást is kínál az elektromos teherautók optimális üzemeltetéséhez, beleértve a járművezetők továbbképzését is.

Hatékony dízelek

Aki inkább még a jól bevált dízelre szavaz, az a 4,5 literes, négyhengeres, 170, 190 és 210 lóerős PACCAR PX-5, valamint a 6,7 literes, hathengeres, 230, 260, 290 és 310 lóerős PACCAR PX-7 motorok közül választhat. Ezek legnagyobb nyomatéka 700 és 1200 newtonméter közé esik. Továbbá hidrogénezett növényi olajjal (HVO) is működtethetők, ami akár kilencven százalékkal is csökkentheti a szén-dioxid-lábnyomot. Ezekhez a motorokhoz pedig nyolcfokozatú, teljesen automatikus PowerLine, teljesen automatikus Allison vagy hat- és kilencfokozatú manuális sebességváltók szerepelnek a kínálatban.

Könnyű felépítményezhetőség

A DAF XB a hatékony hajtásláncai mellett a könnyű felépítményezhetőségével is kitűnik. Az akár 6,9 méter tengelytávolságú fülke-alvázakra több mint kilenc méter hosszú felépítmények is kerülhetnek, a kis saját tömeg pedig kimagasló hasznos teherbírást eredményez. Útseprő gépek, illetve billencsek számára pedig előre meghatározott elrendezéssel kerülnek fel az alvázra az üzemanyag-tartályok, kipufogórendszerek, levegőtartályok és akkumulátorok. Míg az XBC modellt kifejezetten építőipari feladatokra optimalizálták. A 19 tonnás fülke-alváz szabad hasmagassága 255 milliméter, első terepszöge 25 fok, masszív lökhárítója acélból készül, ezenkívül alul acéllemez védi a hűtőt és a motort.

Élenjáró biztonság

Mindemellett az XB számos korszerű vezetéstámogató rendszert is kínál a biztonság és a vezetési kényelem jegyében. Az automatikus vészfékrendszert a jármű előtti gyalogosokra figyelmeztető kamerás rendszer is kiegészíti, egy feketedoboz képeket és adatokat is rögzít a vészfékrendszer aktiválásakor, az oldalsó holttérfigyelő pedig a jármű mellett tartózkodó kerékpárosok elütésveszélyére hívja fel a vezető figyelmét. Továbbá éberségfigyelő, táblafelismerő, valamint sávváltássegítő holttérfigyelő is elérhető a típushoz. A kísérőoldali ajtó alsó részére rendelhető ablak segíti a rálátást a jármű melletti akadályokra vagy közlekedőkre.

Kényelmesebb, mint valaha

A járművezetők kényelmét áttervezett fellépők, szélesen nyíló ajtó és alacsony padlószint fokozza már a beszálláskor. A belsőtérben pedig ugyanolyan puha kárpitok és anyagok gondoskodnak a fedélzeti jólétről, mint az XD, XF, XG és XG+ esetében. Míg a műszerfalon 12 colos digitális kijelző ad megfelelő tájékoztatást a sofőrnek. A jó fordulékonyság, illetve könnyű manőverezhetőség továbbra is a kis DAF teherautók egyik erénye. A DAF XB sorozatgyártása 2023 utolsó negyedévében kezdődik, így hamarosan az utakon is megjelenik.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.