MAN: Korszerűbb belvilág

Számos ponton módosították, illetve korszerűsítették az MAN tehergépkocsik fülkéinek belsőterét és felszereltségét. Ezenkívül néhány műszaki újítást is felvonultatnak az oroszlános teherautók.

Közzétéve:

Köztudottan tágasak, kényelmesek és igényes kivitelezésűek az MAN fülkéi, azonban néhány tekintetben eljárt felettük az idő. Ezeket a részeket vették kezelésbe a müncheniek. Először is teljesen új központi kijelző került a műszerpanelre. A négycolos, színes, grafikus kijelzőn színek segítenek megkülönböztetni az információ jellegét, például a gazdaságos üzemeléssel kapcsolatos funkciók mindig zöldek, a vészjelzések pirosak és így tovább. Emellett az analóg műszerek mostantól fehér megvilágításúak, továbbá digitális sebességkijelzés is kiegészíti a mutatós műszert.

A középkonzolt is átrendezték a tervezők. A sebességváltó forgókapcsolóját és a többi kapcsolót a padlókonzolról a középkonzolra helyezték át, a légkondicionáló kezelőpaneljének kijelzője pedig kontrasztosabb az eddiginél. Az itt található további kapcsolókat funkciók szerint logikusabban csoportosították.

Az MAN MMT multimédiás információs és szórakoztató rendszert szintén továbbfejlesztették, így már alkalmas a csatlakoztatott okostelefon egyes alkalmazásainak megjelenítésére, illetve kezelésére is. Augusztus óta pedig minden új, Euro 6-os MAN tehergépkocsit szériában felszerelnek a RIO Box fedélzeti egységgel. Ez egy fontos lépés a teljes mértékben hálózatba kapcsolt fuvarozás, sőt logisztikai lánc elérése felé, ugyanis a RIO Box biztosítja a kapcsolatot a jármű és az iroda között.Persze a pihenőteret sem hagyták érintetlenül a fejlesztők. A hálóhelyes fülkékben új, széles tárolókonzol került a hátfalra, amelynek közepén egy új kezelőpanel szolgál a belső világítás, az ablakok, a tetőszellőző és az ébresztőóra működtetésére, valamint 12 és 24 voltos aljzatot, illetve USB-csatlakozókat is kialakítottak ezen. A felső fekhelyhez is tartozik egy új kezelőpanel ugyanezekkel a funkciókkal.

Alaposan áttervezték a tárolóhelyeket is. A TGX fülkéibe akár 42, míg a TGS-ekbe akár 35 literes hűtőrekesz is rendelhető, amelyek teljesen betolhatók a fekhely alá, sőt, gyorshűtő funkcióval, valamint nagyon csendes éjszakai üzemmóddal is kedveskednek a gépkocsivezetőknek. Ettől balra új megoldás a kinyitható szeméttároló, míg a vezetőülés melletti padlókonzol jóval karcsúbb, mint korábban, hiszen már csak a rögzítőfék karját hordozza. A műszerfal középkonzoljának tetején egy széles polc található, amelyben akár négy kivehető italtartó is elhelyezhető, a közepén pedig USB-csatlakozók állnak rendelkezésre elektromos eszközök töltésére. A középkonzol több nyitott tárolóhellyel is gyarapodott.

Említést érdemel továbbá, hogy hatékonyabb zajszigetelést kapnak a távolsági fuvarozásban használt MAN TGX modellek fülkéi, így 1,5 decibellel, azaz nyolc százalékkal csökkent a belső zajszint. Így hangos parkolókban is nyugodtabban aludhatnak a gépkocsivezetők. Ezenkívül opcióként bevezettek egy új, sötétszürke árnyalatot, ugyanis sokan túl kényesnek tartották a legutóbb megjelent, világos bézs belső színvilágot, például az építőipari felhasználásban.

A műszaki újításokat illetően fontos, hogy az adaptív sebességtartó automatika működési tartományát kiterjesztették álló helyzetig, magyarul forgalmi dugókban araszolva a TGS és TGX tehergépkocsik a vezető beavatkozása nélkül képesek álló helyzetig fékezni, majd újra elindulni, követve a sort.

A TGM nagy újdonsága pedig az a D08 motor, amely kipufogógáz-visszavezetés (EGR) nélkül teljesíti az Euro 6c normát, és csak egyetlen fix geometriájú turbófeltöltővel működik, így elődjénél egyszerűbb, megbízhatóbb konstrukciónak számít. Többek között a hatékonyabb égés és az igényvezérelt hűtőventilátor öt százalékkal csökkentette az üzemanyag-fogyasztását. Mindeközben az olajcsere-intervalluma 80 ezer kilométerre nőt, míg a tömege 103 kilogrammal csökkent. Legerősebb kivitele 320 lóerő teljesítményt és 1250 newtonméter nyomatékot nyújt.

A megújult MAN tehergépkocsik tehát a gépkocsivezetők és az üzemeltetők igényeit egyaránt jobban kiszolgálják.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős…

Nehézsúlyban is biztonságosan

Hatalmas kerekeken és súlyos rakományokkal robogó, leginkább tehervonatra emlékeztető kamionkonvojok – és napi szinten súlyos balesetek. Ki ne rettent volna már meg egyszer-egyszer a szemből elhúzó vagy épp közvetlenül mellettünk dübörgő, negyventonnás szerelvényektől? Miután az…

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…

Kishaszonjárművel is biztonságban

Korunk kaotikus közlekedési viszonyait nap mint nap megtapasztalva aligha meglepő, ha vonakodva adjuk fel modern személyautóink biztonságát. Amennyiben egy impulzusos bútorvásárlást követően magánemberként egy ismeretlen bérelt kishaszonjárműbe kell pattanni, akkor sem szeretnénk lemondani erről a…

VIARENT, út a bérléshez

Jó egy furgon a háznál – tartja a régi bölcsesség. Ezzel nehéz vitába szállni, hiszen előbb utóbb mindenki életében alakulnak olyan teendők, amelyek egy hétköznapi személyautó képességeit messze meghaladják. Legyen szó egy egyszerű bútorszállításról, költözésről,…