
Az új transporter
Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a Plattenwagen nyomán pedig megszületett az autótörténelem egyik legendás skiccrajza. A noteszlapon egy kisáruszállító ötlete körvonalazódott. Nos, erre mondják, a többi már történelem…
Vajon ki gondolta volna azt 1949-ben, a Volkswagen Bogár alapjaira készült első Transporter sajtóbemutatóján, hogy bő háromnegyed évszázaddal később már a Bulli hetedik nemzedékét köszönthetjük? A T7 most merőben új konstrukcióban, a Ford Transit Custom műszaki alapjain mutatkozott be, így azzal együtt Törökországban gördül le a szerelőszalagról. Hasonlóképpen a Márvány-tenger partján, a Ford Otosan gölcüki üzemében készül a VIARENT bérautó-kínálatában is szereplő Ford Transit. Ha pedig már török gyártásról van szó: Eskişehir közelében ugyancsak a Ford Otosan készíti a Ford Truck teherautóit, amelyek éppúgy megtalálhatók a VIARENT bérautó-kínálatában, mint a Delta-Truck Kft. palettáján. Cégcsoportunk kínálatának sokszínűségét irigyelhették meg a hannoveri mérnökök is, ugyanis az egyszerű Bulliból mára egy három jól elkülöníthető termékvonala tömörítő családdá bővült a T7 generáció. Elsőként a T7 Multivan debütált, amely a Volkswagen személyautók alapjául is szolgáló MQB-padlólemezre épül. Ennek megfelelően ez a fényűző családi egyterűek, üzleti limuzinok és kempingautók alapja. Ezt a tisztán elektromos MEB-platformra felhúzott ID.Buzz képviselte, amely a helyi károsanyag-kibocsátástól mentes nagyterű életmódautók és prémium áruszállítók kategóriáját jelenti. Most pedig a Transporter és Caravelle modellekkel a hétköznapok hősei, a szorgos munkások is megérkeztek a T7 családba.
Sokféleség
Az új Transporter egyaránt megnövelt térkínálattal, hasznos teherbírással és vontatási képességekkel érkezik. Mindeközben még gazdaságosabbá vált és a legkorszerűbb vezetéstámogató rendszerek jellemzik. Fejlett turbófeltöltésű dízelmotorjai alternatívájaként a T7 – a sorozat története során első ízben –hálózatról tölthető hibrid és tisztán elektromos hajtásrendszert is kínál. A palettán zárt áruszállító furgon, két üléssort és különböző válaszfal-megoldásokat kínáló áruszállító furgon, beülésezett és körbeüvegezett kombi, duplafülkével és hosszú tengelytávval büszkélkedő platós és a professzionális személyszállításra kínált Caravelle kivitel sorakozik. A furgon és a kombi magas tetővel és hosszú tengelytávval is rendelhető. Az akár kilencüléses Caravelle – ideális transzferjárműként vagy nagy belterű taxiként – a Life felszereltségi szinten és a Style csúcsváltozatban is kapható. Mind a zárt furgon, mind pedig a Caravelle a terepes karakterű PanAmericana kivitelben is rendelkezésre áll, a TDI-modellek pedig 150 lóerő (110 kilowatt) teljesítménytől a 4MOTION összkerékhajtással is rendelhetők.
High-tech munkahely
Furgon vagy repülőgép? Napjaink kishaszonjárműveinek belterébe tekintve nem is olyan egyszerű a válasz. A Transporter és a Caravelle új fejlesztésű vezetőfülkéjében digitális műszeregységgel és hatalmas érintőképernyővel, illetve a személyautókat idéző multifunkciós kormánykerékkel ötvözték a tervezők a robusztus gombokat és kapcsolókat. A T7 minden menethelyzetben profi munkaeszközként könnyen és biztonságosan kezelhető. Szabadon konfigurálhatók a 12 colos digitális műszeregységből és 13 col képátlójú érintőképernyőből álló megjelenítők, a vezető személyre szabhajta a megjeleníteni kívánt információkat. Az érintőképernyőről kezelhető az alapfelszereltségben is szereplő infotainment-rendszer, amely egyebek mellett DAB+ digitális rádióadás funkcióval is szolgál és vezeték nélküli csatlakozási lehetőséget is biztosít az Apple CarPlay és Android Auto képernyőtükrözési megoldások számára. A fékmegtartás funkcióval kiegészített, elektronikus rögzítőfék a lábtérben jelentős helyet felszabadítva a műszerfalról kezelhető. Hiába keressük az automatikus sebességváltó hagyományos kapcsolókarját is, ugyanis a kormányoszlop menetmódválasztó kapcsolójával vezérelhető. Lehet, hogy mégis inkább repülőgép?
Bőséges térkínálat
Eddig sem volt éppen szűk a Transporter, megnövelt hosszúságának, szélességének és tengelytávjának köszönhetően azonban a tervezők tovább bővíthették az új Transporter rakterét. A normál tengelytávú és tetőmagasságú zárt furgonban – a padlón mérve 2602 milliméter hosszúság mellett – több mint 10 százalékkal, 5,8 köbméterre nőtt, míg a hosszabb tengelytávval és magas tetővel a 9,0 köbmétert is eléri. A kerékdobok között 148 milliméterrel szélesebb, 1392 milliméteres hely áll rendelkezésre. A megnövelt tengelytávú Transporter rakterében akár három Euro-raklap is elfér – kettő oldalról, egy pedig hátulról beemelve. A nagyobb raktérfogathoz ugyancsak megnövelt, 1,33 tonna maximális hasznos teherbírás tartozik, ez 0,13 tonna plusz. Ugyancsak nőtt a vontatható tömeg, a T7 már 0,3 tonnával nehezebb, akár 2,8 tonna össztömegű fékezett utánfutót is húzhat.
Hajtás igény szerint
Sohasem kínált még Volkswagen Transporter ilyen széles motorpalettát. A jól ismert TDI aggregátok mellé hibrid és teljes villanyhajtás is érkezett. Ezzel már a piaci bevezetéskor hétféle hajtásrendszer sorakozik a palettán. A 110 lóerő (81 kilowatt), 150 lóerő (110 kilowatt) és 170 lóerő (125 kilowatt) teljesítménylépcsőkben kínált TDI turbófeltöltésű dízelek mellett első ízben rendelhető egy 171 kilowatt rendszerteljesítményű, hálózatról tölthető hibrid, illetve három – 100, 160 és 210 kilowatt teljesítményű tisztán elektromos technika (e-Transporter és e-Caravelle) is. Utóbbiak 64 kilowattóra nettó energiatároló képességű akkumulátorhoz csatlakoznak.
Ha Ben Pon láthatná, mivé fejlődött a pályaudvari hordárok járgányaira emlékeztető Plattenwagen! Arról nem is beszélve, hogy arra még biztosan ő sem gondolt volna, hogy milyen egyszerűvé válhat egy napon egy haszonjármű munkába állítása – hiszen a VIARENT mobilalkalmazásával például néhány ujjmozdulattal bérelhetünk és átvehetünk egy modern elektromos kishaszonjárművet az ország több pontján is.
Alapváltozata mellett a Life és a legfelső Style felszereltségi szinten is szerepel a kínálatban a kifejezetten személyszállításra kialakított Caravelle. Az akár kilenc üléssel felszerelhető modell optimális megoldás a transzferjármű vagy a nagy belterű taxi alkalmazásokra
Digitális kijelzők és masszív gombok –igény szerint konfigurálható vezetői információs koncepció digitális műszeregységgel és 13 colos érintőképernyővel. Új a multifunkciós kormánykerék és a műszerfalról kezelhető elektronikus rögzítőfék
Normál tengelytávval és tetőmagassággal több mint 10 százalékkal nagyobb, 5,8 köbméteres rakteret kínál a zárt T7, amely a képen látható, enyhén terepes stílusú PanAmericana kivitelben is rendelhető