Különc küldönc

Több mint 50 milliárd dollárt fordít a Ford világszerte arra, hogy élen járjon az elektromos járművek piaci forradalmában. Ennek legújabb lépéseként a Ford Pro bemutatta az E-Transit Courier minifurgont. Az új generációs modell a tisztán elektromos hajtásával, korszerű hálózatba kapcsolhatósági szolgáltatásaival és kiemelkedő termelékenységével a közeljövő kishaszonjárműveinek mintapéldánya.

Közzétéve:

Jól halad a Ford kishaszonjárművekért felelős részlege, a Ford Pro a sikeres Transit járműcsalád villamosításával. Először a méretskála tetején álló E-Transit jelent meg a piacon, majd ezt követte az eggyel kisebb E-Transit Custom. Idén áprilisban a Birminghami Haszonjármű-kiállításon pedig leleplezték a minifurgonok osztályába tartozó E-Transit Courier modellt, amely egyébként csak jövőre kerül sorozatgyártásba. Az utóbbi kettő között elhelyezkedő Transit Connect elektromos változatáról egyelőre nincs hír, de minden bizonnyal hamarosan ezt is bemutatja a kék oválissal fémjelzett márka.

Még nem fedtek fel mindent

Az E-Transit Courier hajtásáról egyelőre csak annyit árult el a gyártó, hogy 100 kilowatt, azaz 136 lóerő teljesítményű villanymotor mozgatja és egypedálos vezetési lehetőséget is kínál. A motor nyomatékadatát, illetve a modell hatótávolságát majd csak a piaci bevezetéshez közeledve teszik közzé. A Ford Pro Charging teljes körű megoldást kínál otthoni, telephelyi vagy nyilvános töltésre, beleértve a kívánt töltőberendezés telepítését és a töltési folyamat optimalizálását elősegítő szoftvert is. A programon keresztül egyszerűen végezhető számlázás és adminisztráció pedig főként azoknak a vállalkozásoknak jelenthet hatékony támogatást, amelyeknél a gépkocsivezetők hazavihetik a munkában használt járművüket vagy nyilvános töltőket is igénybe vesznek. Otthoni 11 kilowattos, váltakozó áramú töltés esetén 5,7 órát vesz igénybe a teljes folyamat. Nyilvános egyenáramú töltőre csatlakozva akár 100 kilowattal is tuszkolhatók az elektronok az akkumulátorcsomagba, így tíz perc alatt 87 kilométerre elegendő energiát vételezhet a sofőr és bő fél óra alatt 80 százalékos töltöttséget érhet el. Ezekből az adatokból arra következtethetünk, hogy a hatótávolság meghaladhatja a 300 kilométert.

A Ford Pro Charging hatékony használatát pedig a Ford Pro E-Telematics szolgáltatás segíti, amely valós idejű adatok alapján nyújt támogatást a termelékenység maximalizálásához. Mutatja például a flotta járműveinek aktuális töltöttségi szintjét, valamint beállítható, hogy mekkora maradék hatótávértéknél adjon figyelmeztetést. Továbbá alapfelszerelés a távolról végzett szoftverfrissítések lehetőségét és a járműhasználat távoli letiltását biztosító kommunikációs egység.

Felnőtt a feladathoz

Persze az elektromos hajtáshoz kötődő paramétereken és szolgáltatásokon túl az E-Transit Courier áruszállítási képességei is figyelemreméltók. A teljesen új karosszéria a kifutó Transit Courier puttonyánál 25 százalékkal nagyobb, 2,9 köbméteres rakteret rejt, amelyben a kerékdobok közötti 1,22 méter szélességnek köszönhetően immár két Euro-raklap is szállítható. A tér a válaszfal átrakónyílásának használatával még tovább bővíthető, így több mint 2,6 méter hosszú deszkák, csövek, rudak vagy egyéb áruk is beférnek a járműbe. Az E-Transit Courier hasznos teherbírása sem csekély, 700 kilogramm, amihez 750 kilogramm vontatókapacitás társul.

Praktikus és biztonságos munkahely

Az E-Transit Courier fejlesztői a fülkében sem fukarkodtak a korszerű megoldásokkal. A szögletesített kormánykerék a járművezető láb- és látóterét egyaránt növeli, míg az elektronikus vezérlésű rögzítőféknek és a váltókar hiányának köszönhetően a két ülés között és a középkonzolon öblös tárolóhelyek sorakoznak. A 12 colos, teljesen digitális műszerpanelt a középkonzolon egy szintén 12 colos érintőképernyő egészíti ki, amelyen a Ford legújabb SYNC 4 rendszere fut. A hálózatba kapcsolt navigáció a forgalomra, a parkolási és töltési lehetőségekre, illetve a veszélyhelyzetekre vonatkozó naprakész adatokkal segíti a gépkocsivezető munkáját. Míg az Irodacsomag egy megvilágított, összecsukható, sík munkafelülettel könnyíti meg a papírmunkát vagy a laptopozást. A biztonságot pedig többek között olyan vezetéstámogató rendszerek fokozzák, mint az adaptív sebességtartó automatika araszolást segítő funkcióval, valamint a keresztirányú forgalomra figyelmeztető és tolatáskor akadály esetén fékező holttérfigyelő rendszer. Az új Ford Transit Courier már önmagában is különcnek mondható, hiszen az utóbbi években több gyártó is utód nélkül kivezette palettájáról a minifurgonokat. Az E-Transit Courier által viszont tisztán elektromos hajtású változatot is kínál, ami jelenleg egyedülálló ebben a kategóriában.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.