Különc küldönc

Több mint 50 milliárd dollárt fordít a Ford világszerte arra, hogy élen járjon az elektromos járművek piaci forradalmában. Ennek legújabb lépéseként a Ford Pro bemutatta az E-Transit Courier minifurgont. Az új generációs modell a tisztán elektromos hajtásával, korszerű hálózatba kapcsolhatósági szolgáltatásaival és kiemelkedő termelékenységével a közeljövő kishaszonjárműveinek mintapéldánya.

Közzétéve:

Jól halad a Ford kishaszonjárművekért felelős részlege, a Ford Pro a sikeres Transit járműcsalád villamosításával. Először a méretskála tetején álló E-Transit jelent meg a piacon, majd ezt követte az eggyel kisebb E-Transit Custom. Idén áprilisban a Birminghami Haszonjármű-kiállításon pedig leleplezték a minifurgonok osztályába tartozó E-Transit Courier modellt, amely egyébként csak jövőre kerül sorozatgyártásba. Az utóbbi kettő között elhelyezkedő Transit Connect elektromos változatáról egyelőre nincs hír, de minden bizonnyal hamarosan ezt is bemutatja a kék oválissal fémjelzett márka.

Még nem fedtek fel mindent

Az E-Transit Courier hajtásáról egyelőre csak annyit árult el a gyártó, hogy 100 kilowatt, azaz 136 lóerő teljesítményű villanymotor mozgatja és egypedálos vezetési lehetőséget is kínál. A motor nyomatékadatát, illetve a modell hatótávolságát majd csak a piaci bevezetéshez közeledve teszik közzé. A Ford Pro Charging teljes körű megoldást kínál otthoni, telephelyi vagy nyilvános töltésre, beleértve a kívánt töltőberendezés telepítését és a töltési folyamat optimalizálását elősegítő szoftvert is. A programon keresztül egyszerűen végezhető számlázás és adminisztráció pedig főként azoknak a vállalkozásoknak jelenthet hatékony támogatást, amelyeknél a gépkocsivezetők hazavihetik a munkában használt járművüket vagy nyilvános töltőket is igénybe vesznek. Otthoni 11 kilowattos, váltakozó áramú töltés esetén 5,7 órát vesz igénybe a teljes folyamat. Nyilvános egyenáramú töltőre csatlakozva akár 100 kilowattal is tuszkolhatók az elektronok az akkumulátorcsomagba, így tíz perc alatt 87 kilométerre elegendő energiát vételezhet a sofőr és bő fél óra alatt 80 százalékos töltöttséget érhet el. Ezekből az adatokból arra következtethetünk, hogy a hatótávolság meghaladhatja a 300 kilométert.

A Ford Pro Charging hatékony használatát pedig a Ford Pro E-Telematics szolgáltatás segíti, amely valós idejű adatok alapján nyújt támogatást a termelékenység maximalizálásához. Mutatja például a flotta járműveinek aktuális töltöttségi szintjét, valamint beállítható, hogy mekkora maradék hatótávértéknél adjon figyelmeztetést. Továbbá alapfelszerelés a távolról végzett szoftverfrissítések lehetőségét és a járműhasználat távoli letiltását biztosító kommunikációs egység.

Felnőtt a feladathoz

Persze az elektromos hajtáshoz kötődő paramétereken és szolgáltatásokon túl az E-Transit Courier áruszállítási képességei is figyelemreméltók. A teljesen új karosszéria a kifutó Transit Courier puttonyánál 25 százalékkal nagyobb, 2,9 köbméteres rakteret rejt, amelyben a kerékdobok közötti 1,22 méter szélességnek köszönhetően immár két Euro-raklap is szállítható. A tér a válaszfal átrakónyílásának használatával még tovább bővíthető, így több mint 2,6 méter hosszú deszkák, csövek, rudak vagy egyéb áruk is beférnek a járműbe. Az E-Transit Courier hasznos teherbírása sem csekély, 700 kilogramm, amihez 750 kilogramm vontatókapacitás társul.

Praktikus és biztonságos munkahely

Az E-Transit Courier fejlesztői a fülkében sem fukarkodtak a korszerű megoldásokkal. A szögletesített kormánykerék a járművezető láb- és látóterét egyaránt növeli, míg az elektronikus vezérlésű rögzítőféknek és a váltókar hiányának köszönhetően a két ülés között és a középkonzolon öblös tárolóhelyek sorakoznak. A 12 colos, teljesen digitális műszerpanelt a középkonzolon egy szintén 12 colos érintőképernyő egészíti ki, amelyen a Ford legújabb SYNC 4 rendszere fut. A hálózatba kapcsolt navigáció a forgalomra, a parkolási és töltési lehetőségekre, illetve a veszélyhelyzetekre vonatkozó naprakész adatokkal segíti a gépkocsivezető munkáját. Míg az Irodacsomag egy megvilágított, összecsukható, sík munkafelülettel könnyíti meg a papírmunkát vagy a laptopozást. A biztonságot pedig többek között olyan vezetéstámogató rendszerek fokozzák, mint az adaptív sebességtartó automatika araszolást segítő funkcióval, valamint a keresztirányú forgalomra figyelmeztető és tolatáskor akadály esetén fékező holttérfigyelő rendszer. Az új Ford Transit Courier már önmagában is különcnek mondható, hiszen az utóbbi években több gyártó is utód nélkül kivezette palettájáról a minifurgonokat. Az E-Transit Courier által viszont tisztán elektromos hajtású változatot is kínál, ami jelenleg egyedülálló ebben a kategóriában.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra