Különc küldönc

Több mint 50 milliárd dollárt fordít a Ford világszerte arra, hogy élen járjon az elektromos járművek piaci forradalmában. Ennek legújabb lépéseként a Ford Pro bemutatta az E-Transit Courier minifurgont. Az új generációs modell a tisztán elektromos hajtásával, korszerű hálózatba kapcsolhatósági szolgáltatásaival és kiemelkedő termelékenységével a közeljövő kishaszonjárműveinek mintapéldánya.

Közzétéve:

Jól halad a Ford kishaszonjárművekért felelős részlege, a Ford Pro a sikeres Transit járműcsalád villamosításával. Először a méretskála tetején álló E-Transit jelent meg a piacon, majd ezt követte az eggyel kisebb E-Transit Custom. Idén áprilisban a Birminghami Haszonjármű-kiállításon pedig leleplezték a minifurgonok osztályába tartozó E-Transit Courier modellt, amely egyébként csak jövőre kerül sorozatgyártásba. Az utóbbi kettő között elhelyezkedő Transit Connect elektromos változatáról egyelőre nincs hír, de minden bizonnyal hamarosan ezt is bemutatja a kék oválissal fémjelzett márka.

Még nem fedtek fel mindent

Az E-Transit Courier hajtásáról egyelőre csak annyit árult el a gyártó, hogy 100 kilowatt, azaz 136 lóerő teljesítményű villanymotor mozgatja és egypedálos vezetési lehetőséget is kínál. A motor nyomatékadatát, illetve a modell hatótávolságát majd csak a piaci bevezetéshez közeledve teszik közzé. A Ford Pro Charging teljes körű megoldást kínál otthoni, telephelyi vagy nyilvános töltésre, beleértve a kívánt töltőberendezés telepítését és a töltési folyamat optimalizálását elősegítő szoftvert is. A programon keresztül egyszerűen végezhető számlázás és adminisztráció pedig főként azoknak a vállalkozásoknak jelenthet hatékony támogatást, amelyeknél a gépkocsivezetők hazavihetik a munkában használt járművüket vagy nyilvános töltőket is igénybe vesznek. Otthoni 11 kilowattos, váltakozó áramú töltés esetén 5,7 órát vesz igénybe a teljes folyamat. Nyilvános egyenáramú töltőre csatlakozva akár 100 kilowattal is tuszkolhatók az elektronok az akkumulátorcsomagba, így tíz perc alatt 87 kilométerre elegendő energiát vételezhet a sofőr és bő fél óra alatt 80 százalékos töltöttséget érhet el. Ezekből az adatokból arra következtethetünk, hogy a hatótávolság meghaladhatja a 300 kilométert.

A Ford Pro Charging hatékony használatát pedig a Ford Pro E-Telematics szolgáltatás segíti, amely valós idejű adatok alapján nyújt támogatást a termelékenység maximalizálásához. Mutatja például a flotta járműveinek aktuális töltöttségi szintjét, valamint beállítható, hogy mekkora maradék hatótávértéknél adjon figyelmeztetést. Továbbá alapfelszerelés a távolról végzett szoftverfrissítések lehetőségét és a járműhasználat távoli letiltását biztosító kommunikációs egység.

Felnőtt a feladathoz

Persze az elektromos hajtáshoz kötődő paramétereken és szolgáltatásokon túl az E-Transit Courier áruszállítási képességei is figyelemreméltók. A teljesen új karosszéria a kifutó Transit Courier puttonyánál 25 százalékkal nagyobb, 2,9 köbméteres rakteret rejt, amelyben a kerékdobok közötti 1,22 méter szélességnek köszönhetően immár két Euro-raklap is szállítható. A tér a válaszfal átrakónyílásának használatával még tovább bővíthető, így több mint 2,6 méter hosszú deszkák, csövek, rudak vagy egyéb áruk is beférnek a járműbe. Az E-Transit Courier hasznos teherbírása sem csekély, 700 kilogramm, amihez 750 kilogramm vontatókapacitás társul.

Praktikus és biztonságos munkahely

Az E-Transit Courier fejlesztői a fülkében sem fukarkodtak a korszerű megoldásokkal. A szögletesített kormánykerék a járművezető láb- és látóterét egyaránt növeli, míg az elektronikus vezérlésű rögzítőféknek és a váltókar hiányának köszönhetően a két ülés között és a középkonzolon öblös tárolóhelyek sorakoznak. A 12 colos, teljesen digitális műszerpanelt a középkonzolon egy szintén 12 colos érintőképernyő egészíti ki, amelyen a Ford legújabb SYNC 4 rendszere fut. A hálózatba kapcsolt navigáció a forgalomra, a parkolási és töltési lehetőségekre, illetve a veszélyhelyzetekre vonatkozó naprakész adatokkal segíti a gépkocsivezető munkáját. Míg az Irodacsomag egy megvilágított, összecsukható, sík munkafelülettel könnyíti meg a papírmunkát vagy a laptopozást. A biztonságot pedig többek között olyan vezetéstámogató rendszerek fokozzák, mint az adaptív sebességtartó automatika araszolást segítő funkcióval, valamint a keresztirányú forgalomra figyelmeztető és tolatáskor akadály esetén fékező holttérfigyelő rendszer. Az új Ford Transit Courier már önmagában is különcnek mondható, hiszen az utóbbi években több gyártó is utód nélkül kivezette palettájáról a minifurgonokat. Az E-Transit Courier által viszont tisztán elektromos hajtású változatot is kínál, ami jelenleg egyedülálló ebben a kategóriában.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Hidrogénes mindenes

Nem minden hidrogénüzemű jármű üzemanyagcellás elektromos hajtású, ugyanis világszerte több személy- és teherautó-gyártó is foglalkozik hidrogéntüzelésű belső égésű motorok fejlesztésével. Többek között a Daimler Truck is, amely nemrég megkezdte egy hidrogénhajtású Mercedes-Benz Unimog U 430…

Vissza a gyökerekhez

Napjainkra eltűntek a piacról az egyszerű, olcsó, célszerű kialakítású, könnyen üzemben tartható, munkaautónak való üsd-vágd pickupok, ugyanis ezek a platós terepjárók a globális trendeket követve látványos megjelenésű, igényes kivitelezésű, gazdagon felszerelt, nagy teljesítményű életstílus-autókká váltak.…

Szétkürtölt fenntarthatóság

Hazánkban nem sokan ismerik a több mint nyolcvanéves járműgyártási múlttal büszkélkedő Hino márkát, azonban érdemes odafigyelni a fejlesztéseire. A Toyota holdudvarába tartozó gyártó tavaly októberben a Japán Mobilitási Kiállításon két fontos újdonságot is bemutatott a…

Díjnyertes digitalizáció

Jelentősen megújultak az MAN és NEOPLAN buszok a 2024-es modellévre. Egyik legfontosabb innovációjuk a vadonatúj, igényes és ergonomikus műszerfal a teljesen digitális műszerpanellel, valamint az intelligens kialakítású és működésű kezelőelemekkel. Ezzel elnyerték a Busworld szervezet…

Sokszínű alternatívák

Több fontos, illetve érdekes újdonsággal is kirukkolt az Isuzu a közelmúltban. Egyrészt átfogóan megújította a hazánkban is egyre sikeresebb D-Max pickupot. Másrészt kifejlesztett egy gyors akkumulátorcserén alapuló rendszert tisztán elektromos hajtású kisteherautókhoz, valamint bemutatott egy…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra