Különc küldönc

Több mint 50 milliárd dollárt fordít a Ford világszerte arra, hogy élen járjon az elektromos járművek piaci forradalmában. Ennek legújabb lépéseként a Ford Pro bemutatta az E-Transit Courier minifurgont. Az új generációs modell a tisztán elektromos hajtásával, korszerű hálózatba kapcsolhatósági szolgáltatásaival és kiemelkedő termelékenységével a közeljövő kishaszonjárműveinek mintapéldánya.

Közzétéve:

Jól halad a Ford kishaszonjárművekért felelős részlege, a Ford Pro a sikeres Transit járműcsalád villamosításával. Először a méretskála tetején álló E-Transit jelent meg a piacon, majd ezt követte az eggyel kisebb E-Transit Custom. Idén áprilisban a Birminghami Haszonjármű-kiállításon pedig leleplezték a minifurgonok osztályába tartozó E-Transit Courier modellt, amely egyébként csak jövőre kerül sorozatgyártásba. Az utóbbi kettő között elhelyezkedő Transit Connect elektromos változatáról egyelőre nincs hír, de minden bizonnyal hamarosan ezt is bemutatja a kék oválissal fémjelzett márka.

Még nem fedtek fel mindent

Az E-Transit Courier hajtásáról egyelőre csak annyit árult el a gyártó, hogy 100 kilowatt, azaz 136 lóerő teljesítményű villanymotor mozgatja és egypedálos vezetési lehetőséget is kínál. A motor nyomatékadatát, illetve a modell hatótávolságát majd csak a piaci bevezetéshez közeledve teszik közzé. A Ford Pro Charging teljes körű megoldást kínál otthoni, telephelyi vagy nyilvános töltésre, beleértve a kívánt töltőberendezés telepítését és a töltési folyamat optimalizálását elősegítő szoftvert is. A programon keresztül egyszerűen végezhető számlázás és adminisztráció pedig főként azoknak a vállalkozásoknak jelenthet hatékony támogatást, amelyeknél a gépkocsivezetők hazavihetik a munkában használt járművüket vagy nyilvános töltőket is igénybe vesznek. Otthoni 11 kilowattos, váltakozó áramú töltés esetén 5,7 órát vesz igénybe a teljes folyamat. Nyilvános egyenáramú töltőre csatlakozva akár 100 kilowattal is tuszkolhatók az elektronok az akkumulátorcsomagba, így tíz perc alatt 87 kilométerre elegendő energiát vételezhet a sofőr és bő fél óra alatt 80 százalékos töltöttséget érhet el. Ezekből az adatokból arra következtethetünk, hogy a hatótávolság meghaladhatja a 300 kilométert.

A Ford Pro Charging hatékony használatát pedig a Ford Pro E-Telematics szolgáltatás segíti, amely valós idejű adatok alapján nyújt támogatást a termelékenység maximalizálásához. Mutatja például a flotta járműveinek aktuális töltöttségi szintjét, valamint beállítható, hogy mekkora maradék hatótávértéknél adjon figyelmeztetést. Továbbá alapfelszerelés a távolról végzett szoftverfrissítések lehetőségét és a járműhasználat távoli letiltását biztosító kommunikációs egység.

Felnőtt a feladathoz

Persze az elektromos hajtáshoz kötődő paramétereken és szolgáltatásokon túl az E-Transit Courier áruszállítási képességei is figyelemreméltók. A teljesen új karosszéria a kifutó Transit Courier puttonyánál 25 százalékkal nagyobb, 2,9 köbméteres rakteret rejt, amelyben a kerékdobok közötti 1,22 méter szélességnek köszönhetően immár két Euro-raklap is szállítható. A tér a válaszfal átrakónyílásának használatával még tovább bővíthető, így több mint 2,6 méter hosszú deszkák, csövek, rudak vagy egyéb áruk is beférnek a járműbe. Az E-Transit Courier hasznos teherbírása sem csekély, 700 kilogramm, amihez 750 kilogramm vontatókapacitás társul.

Praktikus és biztonságos munkahely

Az E-Transit Courier fejlesztői a fülkében sem fukarkodtak a korszerű megoldásokkal. A szögletesített kormánykerék a járművezető láb- és látóterét egyaránt növeli, míg az elektronikus vezérlésű rögzítőféknek és a váltókar hiányának köszönhetően a két ülés között és a középkonzolon öblös tárolóhelyek sorakoznak. A 12 colos, teljesen digitális műszerpanelt a középkonzolon egy szintén 12 colos érintőképernyő egészíti ki, amelyen a Ford legújabb SYNC 4 rendszere fut. A hálózatba kapcsolt navigáció a forgalomra, a parkolási és töltési lehetőségekre, illetve a veszélyhelyzetekre vonatkozó naprakész adatokkal segíti a gépkocsivezető munkáját. Míg az Irodacsomag egy megvilágított, összecsukható, sík munkafelülettel könnyíti meg a papírmunkát vagy a laptopozást. A biztonságot pedig többek között olyan vezetéstámogató rendszerek fokozzák, mint az adaptív sebességtartó automatika araszolást segítő funkcióval, valamint a keresztirányú forgalomra figyelmeztető és tolatáskor akadály esetén fékező holttérfigyelő rendszer. Az új Ford Transit Courier már önmagában is különcnek mondható, hiszen az utóbbi években több gyártó is utód nélkül kivezette palettájáról a minifurgonokat. Az E-Transit Courier által viszont tisztán elektromos hajtású változatot is kínál, ami jelenleg egyedülálló ebben a kategóriában.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra