Különutas utazójármű

Bemutatkozott a Volkswagen Multivan vadonatúj generációja, ám az elmúlt évtizedek hagyományával ellentétben ez nem azt jelenti, hogy most a T7-sorozat előfutárát ismerhetjük meg, amelyet majd követ a Transporter, a Caravelle és a többi különféle felhasználású modell. Ezzel a moduláris koncepcióval ugyanis felhagyott a Volkswagen, így ezek a modellek mostantól eltérő utakat járnak.

Közzétéve:

Eddig többek között annak köszönhette sikerét a Volkswagen T-sorozat már a kezdetektől fogva, hogy rendkívül sokoldalúan lehetett kialakítani. Legyen szó zárt vagy platós kisáruszállítóról, duplafülkés kisteherautóról, különleges felépítményhez való alapjárműről vagy mikrobuszról, a legtöbbször csak Transporter néven emlegetett járműcsalád szinte mindenre megfelelt. Még nagycsaládok közlekedési eszközének, kempingautónak vagy hippik életstílus-autójának is! Ma azonban olyan gyökeres változáson megy keresztül az egész járműipar, hogy ez a koncepció már nem fenntartható a Volkswagen szakemberei szerint. A merőben eltérő felhasználói igények és hajtási módok alapjaiban más járműveket követelnek meg. Gondoljunk csak egy tisztán elektromos hajtású és egy belső égésű motort használó gépkocsi padlólemezére! Ezért hagyományos hajtásláncú kisáruszállítónak megmarad a jelenleg futó, közel húszéves alapokon nyugvó T6.1, amely a California kempingautó kiindulási pontjaként is szolgál a későbbiekben is. Emellett jövő évtől megjelenik a tisztán elektromos hajtású, műszakilag futurisztikus, de stílusában retró ID.BUZZ személyszállító és ID.BUZZ Cargo kisáruszállító. Az új generációs Multivan pedig nem más, mint a két véglet közötti arany középutat képviselő, sokoldalú, jól variálható, legfeljebb hétüléses személyszállító jármű.

Akár Audi is lehetne

Ennek megfelelően az új Multivan típussal elsősorban a nagyobb családokat és a sportos, aktív életet élő ügyfeleket veszi célba a gyártó. Persze igényes, gazdagon felszerelt és kényelmes utasterével akár VIP-transzferbuszként vagy üzleti célú mikrobuszként is kiválóan megállja a helyét. A korábbi egyrészes hátsó üléspadot ezért könnyen állítható és kivehető, különálló ülésekkel váltották fel, megnövelték a panorámatetőt, a csomagtér befogadóképessége pedig már 4053 liter is lehet. Sőt, alapfelszerelése a Digital Cockpit fantázianevű, teljesen digitális műszerpanel és a Ready 2 Discover információs és szórakoztatórendszer, amelyhez az online szolgáltatások és funkciók meglehetősen széles választéka áll rendelkezésre.

Akár hibridként is

Az új Multivan hajtása is félúton jár a T6.1 belső égésű motorja és az ID.BUZZ villanymotorja között, hiszen hálózatról tölthető hibrid hajtásláncot is kínál. Nem is akármilyent, az eHybrid utónévvel illetett modellek legnagyobb rendszerteljesítménye 218 lóerő. Emellett az elsőkerék-hajtású kivitelek 136 és 204 lóerős, turbófeltöltős benzinmotorral is választhatók, amelyek mellé jövőre érkezik egy 150 lóerős dízelmotor. Mindegyik erőforráshoz szériafelszerelés a DSG kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltó.

Támogatott vezetés

A Multivan a vezetéstámogató rendszerek terén is nagyot lépett előre. Szériafelszerelése az automatikus vészfékrendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető, a táblafelismerő, a gépkocsik közötti közvetlen kommunikációt biztosító Car2X, a LED-es fényszórók és a holttérfigyelő. Az IQ.DRIVE Travel Assist pedig már részleges önvezetést biztosít 0 és 210 kilométer/óra sebesség között, extraként pedig mátrix-LED fényszóró is elérhető. Mindezek ismeretében bizonyára sokan sajnálják majd, hogy a Multivan új generációja Transporter néven, belemezelt kisáruszállítóként nem lesz elérhető.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.