Látványos zöldülés

Nem sokkal a Ford E-Transit sorozatgyártásának elindítása után a kék oválist viselő márka máris leleplezte következő elektromos kishaszonjárművét. Mivel az E-Transit Custom gyártása csak 2023 második felében kezdődik, egyelőre csak néhány kulcsadatot tett közzé a Ford. Egyúttal azt is elárulta, hogy 2024-ig a Transit Courier kisáruszállító, valamint a Tourneo Custom és a Tourneo Courier személyszállítók tisztán elektromos hajtású változatait is piacra bocsátja.

Közzétéve:

Szűkszavú, de az elektromos gépjárművekkel kapcsolatban általában legfontosabb kérdésekre választ ad a Ford sajtóközleménye az E-Transit Custom modellről. Hatótávolsága az első gyári tesztek alapján akár 380 kilométer is lehet, ami ebben a járműkategóriában a felhasználási módok túlnyomó részében bőségesen elegendő egy munkanapra. Ha mégsem, akkor pedig megoldást jelenthet az egyenáramú gyorstöltés lehetősége, amellyel rövid idő alatt jócskán feltornázható az akkumulátorcsomag energiaszintje. Kishaszonjárművek esetében sokszor a vontatási kapacitás is kulcsfontosságú az üzemeltetők számára, és bizony ez gyakran nem erősségük az elektromos gépjárműveknek. Nos, az E-Transit Custom ugyanakkora tömeget vontathat majd, mint a dízelmotorral hajtott társai. A tervezők ezenkívül arról is gondoskodtak, hogy az igen népszerű középkategóriás kishaszonjármű villanyhajtású változatát látványos, korszerű megjelenés különböztesse meg. Ennek része a teljesen LED-es külső világítás is.

Praktikus részletek

A kishaszonjárművek felhasználási szokásainak alapos tanulmányozása hívta életre a ProPower Onboard megoldást, amelynek köszönhetően különféle szerszámok, munkaeszközök, illetve lámpák áramellátása is megoldható majd a munkaterületen az E-Transit Custom fedélzetéről. Ám sokak számára még hasznosabb lehet a Ford Pro szolgáltatáscsomag, amellyel még tovább növelhető a jármű termelékenysége. Ennek segítségével ugyanis egyetlen átfogó platformon keresztül állnak rendelkezésre olyan telematikai, töltési, szervizelési és finanszírozási megoldások, amelyekkel optimalizálható az üzemidő, miközben mérsékelhetők az üzemeltetési költségek.

A gyártást is fejlesztik

Már az is bizonyos, hogy az E-Transit Custom modelleket a Ford Otosan törökországi üzemében, Kocaeli városában gyártják majd. Ezzel összhangban a Ford török vegyesvállalata kétmilliárd eurós beruházással fejleszti a létesítményeit, továbbá részt vesz Európa egyik legnagyobb haszonjárműipari akkumulátorgyárának felépítésében. Ez az üzem az évtized közepétől évente 30-45 gigawattóra termelési kapacitással működik majd. Mindez egyértelműen mutatja, hogy a Ford sem tétlenkedik a tisztán elektromos hajtású kishaszonjárművek fejlesztése és piaci bevezetése terén.

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra