Már közúton tesztelik a jövő mikrobuszát

Fekete-fehér álcaruhában és egy méretes szerkezettel a tetején gördült be a Volkswagen Haszonjárművek kísérleti gépkocsija idén szeptemberben a Müncheni Autószalon előestjén tartott Új Autók Éjszakája rendezvényre. Ez pedig nem más volt, mint az ID. BUZZ AD, vagyis a Volkswagen jövőre érkező elektromos kishaszonjárművéből készített első öt önvezető prototípus egyike.

Közzétéve:

Münchenben nemcsak az autókiállításon jelent meg a Volkswagen ID. BUZZ AD kísérleti gépkocsi, hanem az utcákon is, ugyanis a Volkswagen Haszonjárművek fejlesztőpartnere, az önvezető rendszerekkel foglalkozó Argo AI vállalat már közúton teszteli ezeket a magukat vezető mikrobuszokat. Ez többek között annak az eredménye, hogy az Argo AI az Amerikai Egyesült Államok nagyvárosaiban már jelentős tapasztalatokat szerzett az önvezető technikával, valamint öt éve együttműködik a Volkswagen Haszonjárművekkel a fejlesztés terén.

Mindent lát

Az ID. BUZZ AD intelligens vezérlőszoftvere számára tizennégy kamera, hat lidar és tizenegy radar szolgáltat pontos adatokat a jármű körkörös környezetéről. A radarokkal ellentétben fényhullámokat használó lidarok, azaz lézerszkennerek segítségével akár négyszáz méter távolságból is beazonosíthatja a tárgyakat. Ráadásul a szabadalmaztatott rendszer már egyetlen fotont is érzékel, így a különösen gyenge fényvisszaverő tulajdonságú objektumokat is felismeri. Sőt, előre ki tudja számítani a gyalogosok, a kerékpárosok és a gépjárművek mozgását a belvárosok zsúfolt környezetében. Természetesen mindezek alapján a motort, a féket és a kormányzást is önállóan vezérli. Valójában jóval többet tud az érzékelés terén, mint amire egy ember egyáltalán képes lehet a vezetőülésben.

Telekocsizásra is alkalmas

Az ID. BUZZ AD közúti tesztelésében pedig a MOIA közlekedési vállalat is részt vesz, amely jelentős tapasztalatokkal rendelkezik a mobilitási szolgáltatások és a flottamenedzselés tekintetében. Ez a cég a lehető legrövidebb időn belül Európa legnagyobb tisztán elektromos telekocsi-szolgáltatását hozta létre, amellyel évente milliók utaznak a városokon belül. Az együttműködés keretében a sorozatgyártású ID. BUZZ AD önvezető mikrobuszok várhatóan 2025-től állnak majd üzembe elsőként a MOIA vállalatnál először Hamburgban, majd más német nagyvárosokban is. A MOIA meggyőződése szerint az elektromos önvezető járművekkel végzett telekocsizás egyértelműen javítja a városi közlekedés színvonalát és a közúti közlekedésbiztonságot, így élhetőbbé teszi a településeinket.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Könnyebben, gyorsabban, hatékonyabban

Zsúfolt, zajos és rossz levegőjű belvárosainkat autók, motorosok, kerékpárosok és gyalogosok nyüzsgő tömege, krónikus parkolóhelyhiány, sokszor még kellemetlen időjárási és útviszonyok is jellemzik. Ilyen áldatlan állapotok közepette kell dolgozniuk a kézbesítőknek és futárszolgáltatóknak minden nap.…

Itt a megoldás?

Újabb „varázsszó” – pontosabban rövidítés – tűnt fel az elmúlt bő másfél évtized során a fuvarozás horizontján napjaink égető problémáinak megoldására. A HVO üzemanyagok, azaz a hidrogénezett növényi olajok máris sokat ígérnek, ám egyelőre keveset…

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív…

Ahol a csillagok születnek

Jelentős évfordulót ünnepelhettek a Rajna mentén: hatvan éve, 1965 júliusában gördült ki az első teherautó a VIARENT bérautókínálatának is méltán népszerű márkája, a Mercedes-Benz wörthi gyárából. A gigantikus üzem napjainkra már számos modellsorozat szülőhelyeként írta…

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében…