Maratonista villanybusz

Nem akárhogyan vett részt a tisztán elektromos hajtású MAN Lion’s City 12 E szóló városi busz a 2022-es International Bus Euro Test összehasonlító teszten. Münchenből nyolc országot átszelve tíz nap alatt, közel 2500 kilométer sikeres lefutásával jutott el a helyszínre, az írországi Limerick városába.

Közzétéve:

Kezdjük a száraz, de igen meggyőző tényekkel! Az oroszlános márka 12 méter hosszú, alacsonypadlós, teljesen elektromos hajtású városi busza, az MAN Lion’s City 12 E egészen pontosan 2448,8 kilométert tett meg a gyártó müncheni főhadiszállásától a limericki teszthelyszínig nyolc nap alatt 41,0 kilométer/óra átlagsebességgel. Ennek során összesen 1763,7 kilowattóra elektromos energiát fogyasztott el, ami átlagosan 72 kilowattórát jelent száz kilométerenként. Ehhez a kiváló értékhez az is hozzájárult, hogy 20,8 százalékot tett ki a rekuperáció, vagyis a fékezések közbeni energia-visszatermelés aránya. Szintén fontos megjegyezni, hogy az összesen 480 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátorcsomagot sohasem kellett az adott napi szakasz teljesítése közben tölteni, elegendő volt csupán az éjszakai pihenők során. Holott előfordultak 400-500 kilométeres etapok is egy-egy napon.

Szélsőséges körülmények

Ezzel a túrával tehát az MAN megmutatta, hogy ma már nem lehetetlen helyi károsanyag-kibocsátástól mentesen és megbízhatón keresztülutazni Európát. A busz forgalmas nagyvárosokon és magas alpesi hágókon egyaránt gond nélkül átkelt, valamint a töltőinfrastruktúra is megfelelően rendelkezésre állt. Például egy közel 2300 méter magas hágón fagypont alatti hőmérsékleten és viharos szélben jutott át. Akadt olyan szakasz is, hogy több mint 270 kilométer után még közel hatvan százalékon állt az akkumulátorcsomag töltöttségi szintje, holott az autópályákon rendszerint 84 kilométer/óra sebességgel robogott. A jármű több napelem- és szélerőműpark mellett is elhaladt útja során, kihangsúlyozva a megújuló energia használatának fontosságát.

Több mint tesztút 

Egyébként nem véletlenül öltöztették kék és sárga dekorációba a maratont futó Lion’s City E autóbuszt, ugyanis a gyártó az ukrán nemzeti színekkel próbálta felhívni a figyelmet az Európán belüli béke fontosságára. A busz pedig történetesen május 8-án, azaz pontosan a második világháború befejezésének 77-ik évfordulóján érkezett meg Limerick városába. Maratoni futása tehát a látványosan végrehajtott műszaki tesztelés mellett számos fontos és aktuális üzenetet is hordozott.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Hidrogénes mindenes

Nem minden hidrogénüzemű jármű üzemanyagcellás elektromos hajtású, ugyanis világszerte több személy- és teherautó-gyártó is foglalkozik hidrogéntüzelésű belső égésű motorok fejlesztésével. Többek között a Daimler Truck is, amely nemrég megkezdte egy hidrogénhajtású Mercedes-Benz Unimog U 430…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra