Maratonista villanybusz

Nem akárhogyan vett részt a tisztán elektromos hajtású MAN Lion’s City 12 E szóló városi busz a 2022-es International Bus Euro Test összehasonlító teszten. Münchenből nyolc országot átszelve tíz nap alatt, közel 2500 kilométer sikeres lefutásával jutott el a helyszínre, az írországi Limerick városába.

Közzétéve:

Kezdjük a száraz, de igen meggyőző tényekkel! Az oroszlános márka 12 méter hosszú, alacsonypadlós, teljesen elektromos hajtású városi busza, az MAN Lion’s City 12 E egészen pontosan 2448,8 kilométert tett meg a gyártó müncheni főhadiszállásától a limericki teszthelyszínig nyolc nap alatt 41,0 kilométer/óra átlagsebességgel. Ennek során összesen 1763,7 kilowattóra elektromos energiát fogyasztott el, ami átlagosan 72 kilowattórát jelent száz kilométerenként. Ehhez a kiváló értékhez az is hozzájárult, hogy 20,8 százalékot tett ki a rekuperáció, vagyis a fékezések közbeni energia-visszatermelés aránya. Szintén fontos megjegyezni, hogy az összesen 480 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátorcsomagot sohasem kellett az adott napi szakasz teljesítése közben tölteni, elegendő volt csupán az éjszakai pihenők során. Holott előfordultak 400-500 kilométeres etapok is egy-egy napon.

Szélsőséges körülmények

Ezzel a túrával tehát az MAN megmutatta, hogy ma már nem lehetetlen helyi károsanyag-kibocsátástól mentesen és megbízhatón keresztülutazni Európát. A busz forgalmas nagyvárosokon és magas alpesi hágókon egyaránt gond nélkül átkelt, valamint a töltőinfrastruktúra is megfelelően rendelkezésre állt. Például egy közel 2300 méter magas hágón fagypont alatti hőmérsékleten és viharos szélben jutott át. Akadt olyan szakasz is, hogy több mint 270 kilométer után még közel hatvan százalékon állt az akkumulátorcsomag töltöttségi szintje, holott az autópályákon rendszerint 84 kilométer/óra sebességgel robogott. A jármű több napelem- és szélerőműpark mellett is elhaladt útja során, kihangsúlyozva a megújuló energia használatának fontosságát.

Több mint tesztút 

Egyébként nem véletlenül öltöztették kék és sárga dekorációba a maratont futó Lion’s City E autóbuszt, ugyanis a gyártó az ukrán nemzeti színekkel próbálta felhívni a figyelmet az Európán belüli béke fontosságára. A busz pedig történetesen május 8-án, azaz pontosan a második világháború befejezésének 77-ik évfordulóján érkezett meg Limerick városába. Maratoni futása tehát a látványosan végrehajtott műszaki tesztelés mellett számos fontos és aktuális üzenetet is hordozott.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra