Még több közösködés

Tavaly jelentette be világméretű stratégiai együttműködési szándékát a Volkswagen AG és a Ford Motor Company, amely most a következő fontos állomásához ért három jelentős közös projekt felvázolásával. Ezek pedig igen meghatározók lesznek a közeljövőben a kishaszonjárművek piacán.

Közzétéve:

Újabb szintre lépett a Ford és a Volkswagen világméretű szövetsége azáltal, hogy a Volkswagen AG felügyelőbizottsága jelentős horderejű megállapodásokat hagyott jóvá a Ford Motor Company vállalattal. Ennek keretében három projekt megvalósítását tervezik a gépkocsik villamosítása és a kishaszonjárművek fejlesztése terén.

Hármas kötelék

Az első projekt lényege, hogy Európában a Ford egyik elektromos típusa a Volkswagen moduláris elektromos hajtáskoncepciójára (MEB) épül majd. A második arról szól, hogy bizonyos piacokon megjelenik egy olyan közepes méretű pickup, amelyet a Ford fejleszt ki, de a Volkswagen Haszonjárművek is felveszi a kínálatába. Ez azt jelenti, hogy az Amarok utódja feltehetően a Ranger új generációjának az átemblémázott változata lesz. A harmadik projekt jegyében pedig a Volkswagen Haszonjárművek hoz létre egy kompakt kisáruszállítót a Ford számára, tehát a Transit Connect következő nemzedéke ezek szerint az új Caddy kék oválist viselő klónja lesz. Ugyanakkor a Ford felel egy egy tonna hasznos teherbírású kishaszonjármű kifejlesztéséért, amely tehát a Volkswagen emblémájával ellátva a T6.1 utódja is lehet.

További együttműködési tervek

Mindezek igen jelentős összefonódást vetítenek előre a két óriásmárka között, amelyeket minden bizonnyal további közös projektek is követnek majd. Annyi már most kiderült, hogy a két vállalat erősen fontolóra vette a befektetést az önvezető gépkocsik platformját gyártó Argo AI cégbe. A Ford és a Volkswagen globális szövetsége ugyanakkor nem jelenti a társaságok közötti kereszttulajdonlást, tehát csak annyi a célja, hogy mindkét fél működésének hatékonyságát fokozza, illetve a gyártók közösen erősítsék piaci helyzetüket.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását…

Előny a négyzeten

Már ma is többféle tisztán elektromos zárt furgon sorakozik a VIARENT bérautó-kínálatában, a bérautók specialistája azonban hallgatva az idők szavára tovább bővíti villanypalettáját. Feltétlenül érdemes hát végiggondolni, vitathatatlan környezetvédelmi erényeik mellett milyen gazdaságossági előnyökkel szolgálhatnak…

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős…

Nehézsúlyban is biztonságosan

Hatalmas kerekeken és súlyos rakományokkal robogó, leginkább tehervonatra emlékeztető kamionkonvojok – és napi szinten súlyos balesetek. Ki ne rettent volna már meg egyszer-egyszer a szemből elhúzó vagy épp közvetlenül mellettünk dübörgő, negyventonnás szerelvényektől? Miután az…

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…