Megduplázott hatótávolsággal

Amióta a DAF két évvel ezelőtt bemutatta a tisztán elektromos hajtású CF Electric modelljét, sorra jelennek meg az üzemeltetők flottájában ezek a helyileg nulla károsanyag-kibocsátású és csendesen működő nyerges vontatók, illetve háromtengelyes fülke-alvázas teherautók. Újabb lökést adhat az elterjedésüknek, hogy a holland gyártó bevezetett egy új generációs akkumulátorcsomagot, amely jelentősen kisebb tömeg mellett kétszeres hatótávolságot biztosít.

Közzétéve:

Ma még az elektromos járművek rohamos térhódításának egyik legnagyobb hátráltatója az akkumulátorok kis energiasűrűségéből eredő nagy tömege és a viszonylag hosszú feltöltési idő ellenére is mérsékelt hatótávolság. Ennek tükrében különösen nagy előrelépésnek számít, hogy a CF Electric modell új generációs lítiumion-akkumulátora a 350 kilowattóra teljes, illetve 315 kilowattóra kihasználható kapacitásával duplájára, azaz több mint kétszáz kilométerre növeli a hatótávját. Ideális esetben a jármű 220 kilométert is megtehet egy feltöltéssel. Ráadásul az új energiatároló csomag hétszáz kilogrammal kevesebbet is nyom, vagyis ennyivel növeli az elektromos modell hasznos teherbírását, miközben nagyjából ugyanakkora helyet igényel az alvázon. Szintén fontos újítás, hogy a továbbfejlesztett rendszer az időjárási körülményektől függetlenül mindvégig 25 és 45 Celsius-fok között tartja az akkumulátorcsomag hőmérsékletét, fokozva ezzel az energiatároló élettartamát, illetve teljesítőképességét.

Egyszerűbb üzemeltethetőség

Habár jelentősen megnövelték az akkucsomag kapacitását, akár 250 kilowatt teljesítménnyel is tölthető, így 75 perc alatt is teljesen telecsurgatható elektronokkal. Ha pedig ezt kihasználva a rakodások, illetve kötelező pihenőidők alatt is töltőre dugják a CF Electric modellt, akkor ötszáz kilométert is futhat egy nap alatt. Ez már a legtöbb elosztó, illetve regionális fuvarfeladathoz elegendő. A DAF Trucks emellett teljes körű szaktanácsadással is segíti, hogy ügyfelei a lehető leghatékonyabban és legkönnyebben üzemeltethessék elektromos tehergépjárművüket. A gyártó korszerű útvonal-szimulációs modelljeivel optimálisan megtervezhető például az akkumulátor hatékony feltöltése, továbbá a DAF a partnerével, a VDL vállalattal közösen a töltőinfrastruktúra kiépítéséhez is hathatós szakmai támogatást nyújt.

Kisteherautó bérlés

Változatlanul kedvező paraméterek

A CF Electric 37 tonna legnagyobb megengedett szerelvényössztömegű, 4×2-es nyerges vontatóként és 6×2-es, kormányzott leghátsó tengelyű, 28 tonna legnagyobb megengedett össztömegű fülke-alvázként áll rendelkezésre. A kilenc tonna saját tömegű vontató, illetve a 10,2 tonnát nyomó fülke-alváz hajtásáról egyaránt 210 kilowatt legnagyobb teljesítményű és kétezer newtonméter maximális nyomatékú villanymotor gondoskodik. Ezáltal a DAF CF Electric tehergépkocsi többek között elosztófuvarozásra, szupermarketek áruellátására és hulladékgyűjtésre is kiválóan alkalmas. Az új generációs akkumulátorcsomaggal ellátott változatok már idén szeptembertől megrendelhetők, a kiszállításokat pedig jövő év elején kezdi meg a DAF Trucks.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…