Megduplázott hatótávolsággal

Amióta a DAF két évvel ezelőtt bemutatta a tisztán elektromos hajtású CF Electric modelljét, sorra jelennek meg az üzemeltetők flottájában ezek a helyileg nulla károsanyag-kibocsátású és csendesen működő nyerges vontatók, illetve háromtengelyes fülke-alvázas teherautók. Újabb lökést adhat az elterjedésüknek, hogy a holland gyártó bevezetett egy új generációs akkumulátorcsomagot, amely jelentősen kisebb tömeg mellett kétszeres hatótávolságot biztosít.

Közzétéve:

Ma még az elektromos járművek rohamos térhódításának egyik legnagyobb hátráltatója az akkumulátorok kis energiasűrűségéből eredő nagy tömege és a viszonylag hosszú feltöltési idő ellenére is mérsékelt hatótávolság. Ennek tükrében különösen nagy előrelépésnek számít, hogy a CF Electric modell új generációs lítiumion-akkumulátora a 350 kilowattóra teljes, illetve 315 kilowattóra kihasználható kapacitásával duplájára, azaz több mint kétszáz kilométerre növeli a hatótávját. Ideális esetben a jármű 220 kilométert is megtehet egy feltöltéssel. Ráadásul az új energiatároló csomag hétszáz kilogrammal kevesebbet is nyom, vagyis ennyivel növeli az elektromos modell hasznos teherbírását, miközben nagyjából ugyanakkora helyet igényel az alvázon. Szintén fontos újítás, hogy a továbbfejlesztett rendszer az időjárási körülményektől függetlenül mindvégig 25 és 45 Celsius-fok között tartja az akkumulátorcsomag hőmérsékletét, fokozva ezzel az energiatároló élettartamát, illetve teljesítőképességét.

Egyszerűbb üzemeltethetőség

Habár jelentősen megnövelték az akkucsomag kapacitását, akár 250 kilowatt teljesítménnyel is tölthető, így 75 perc alatt is teljesen telecsurgatható elektronokkal. Ha pedig ezt kihasználva a rakodások, illetve kötelező pihenőidők alatt is töltőre dugják a CF Electric modellt, akkor ötszáz kilométert is futhat egy nap alatt. Ez már a legtöbb elosztó, illetve regionális fuvarfeladathoz elegendő. A DAF Trucks emellett teljes körű szaktanácsadással is segíti, hogy ügyfelei a lehető leghatékonyabban és legkönnyebben üzemeltethessék elektromos tehergépjárművüket. A gyártó korszerű útvonal-szimulációs modelljeivel optimálisan megtervezhető például az akkumulátor hatékony feltöltése, továbbá a DAF a partnerével, a VDL vállalattal közösen a töltőinfrastruktúra kiépítéséhez is hathatós szakmai támogatást nyújt.

Kisteherautó bérlés

Változatlanul kedvező paraméterek

A CF Electric 37 tonna legnagyobb megengedett szerelvényössztömegű, 4×2-es nyerges vontatóként és 6×2-es, kormányzott leghátsó tengelyű, 28 tonna legnagyobb megengedett össztömegű fülke-alvázként áll rendelkezésre. A kilenc tonna saját tömegű vontató, illetve a 10,2 tonnát nyomó fülke-alváz hajtásáról egyaránt 210 kilowatt legnagyobb teljesítményű és kétezer newtonméter maximális nyomatékú villanymotor gondoskodik. Ezáltal a DAF CF Electric tehergépkocsi többek között elosztófuvarozásra, szupermarketek áruellátására és hulladékgyűjtésre is kiválóan alkalmas. Az új generációs akkumulátorcsomaggal ellátott változatok már idén szeptembertől megrendelhetők, a kiszállításokat pedig jövő év elején kezdi meg a DAF Trucks.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…