Megosztott tartalom

Megjelent a Citroën Berlingo és a Peugeot Partner vadonatúj generációja. Azt már az eddigi nemzedékek alatt megszoktuk, hogy ez a két kishaszongépjármű csak néhány apró formai elemben tér el egymástól, műszaki tartalmuk ugyanaz. Most viszont már az Opel Combo is osztozik velük ezen a tartalmon, mivel a német gyártót nemrég felvásárolta a francia konszern.

Közzétéve:

Felülről feszegeti a kategória határait az EMP2 platformra épülő trió. Az alapváltozatok hossza ugyanis 4,40 méter, 3,3 köbméteres rakterük hosszúsága pedig 1,81 méter. A kerékdobok között keresztben is elfér az Euro-raklap, így már az alapmodellek is két raklapot szállíthatnak. Opcióként a válaszfal egy része nyitható, az utasülés támlája pedig előredönthető, így háromméteres létrák, csövek vagy egyéb rakományok is bepakolhatók az így már 3,8 köbméteres bendőbe. A nyújtott tengelytávú változatok 4,75 méter hosszúak, rakterük pedig 3,9, míg a válaszfalas bővítéssel 4,4 köbméteres. A francia elődöktől megmaradt a felnyitható hátsó részű zsiráftető. A rakomány rögzítését hat gyűrű segíti, míg extraként további négy rendelhető az oldalfalakra. A LED-es belső világítás mellett 12 voltos csatlakozó is rendelkezésre áll a praktikus raktérben, amelynek hasznos teherbírása alapesetben 650 kilogramm, de rendelhetők egy tonna terhelhetőségű modellek is.

Korszerű hajtásláncok

A Berlingo, a Combo és a Partner hajtásáról részecskeszűrővel és SCR-rendszerrel ellátott BlueHDi dízelmotor gondoskodik 75, 100 és 130 lóerő teljesítményszinttel. Az első kettőhöz öt-, a harmadikhoz hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó társul. Emellett egy 1,2 literes Pure Tech benzinmotor is szerepel a kínálatban, szintén részecskeszűrővel kiegészítve, amely 110 vagy 130 lóerő legnagyobb teljesítménnyel kérhető. Az előbbihez hatfokozatú kézi sebességváltó csatlakozik, míg az utóbbihoz nyolcfokozatú automatikus váltó.

Praktikus és igényes környezet

Új generáció lévén a fülkében is teljesen új környezet fogadja a vezetőt és legfeljebb két utasát. A Peugeot Partner esetében a márka személyautóiban már évek óta alkalmazott i-Cockpit tervezési koncepciót alkalmazva a műszerpanel a kormánykerék felett helyezkedik el. A trióhoz olyan extrák is rendelhetők, mint a szélvédőhöz vetített kijelző, a kormány- és ülésfűtés, valamint a kétzónás légkondicionáló. A középső ülés alatt zárható tárolórekesz található, míg a támla lehajtva írófelületként szolgál. A rakodóhelyek térfogata összesen 113 liter, a hűthető második kesztyűtartóban pedig egy 15 colos laptop is elhelyezhető. Ez a kesztyűtartó egyébként a hagyományos utasoldali légzsák helyére került, amelyet tetőlégzsák helyettesít. Az elektronikus vezérlésű rögzítőféknek köszönhetően nem rabol helyet a fülkéből hagyományos rögzítőfékkar.

Biztonságos kishaszongépjárművek

A Berlingo-Combo-Partner hármas ezenkívül több új biztonsági megoldással is gazdagodott. A jobb oldali visszapillantó tükör házába épített kamera a jármű melletti holtteret figyeli, így nagy segítséget nyújt parkoláskor. A hátfalajtó felett ülő kamera pedig digitális visszapillantó tükörként a műszerfal közepén álló képernyőn jeleníti meg a gépkocsi mögötti területet. Sőt, már adaptív sebességtartó automatika, jelzőtábla-felismerés, sávtartó és holttérfigyelő rendszer, éberségfigyelő, vontatmánystabilizáló, valamint automatikusan kapcsolódó tompított fényszóró is rendelkezésre áll. Szintén hasznos újdonság a túlterhelésjelző, amely a motor beindításától automatikusan méri a jármű tömegét, illetve gombnyomásra közli a tengelyterheléseket. Ennek köszönhetően súlyos bírságokat is elkerülhetnek az üzemeltetők.

Hálózatba kapcsolt kishaszongépjárművek

Jól mutatja a trió korszerűségét, hogy többféle szintű információs és szórakoztató rendszert, illetve hálózatba kapcsolhatósági szolgáltatást kínál. A csúcsmodell egy nagy, színes érintőképernyős rendszer, amely állandó hálózatba kapcsolhatóságot és beépített navigációt nyújt. Továbbá segélykérésre is alkalmas, valamint az irodában is mindig látható, hogy éppen merre jár a jármű vagy mikor lép be egy kijelölt zónába. Mindezek azt mutatják, hogy a Citroën Berlingo, az Opel Combo és a Peugeot Partner hármasát megfelelően felkészítették a piac jelenlegi, illetve jövőbeli kihívásaira.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…

Terepen is „zölden”

Sikert sikerre halmoz a VIARENT kínálatban is méltán nagy népszerűségnek örvendő Ford Transit kis, egyben a Transit Connect nagy testvére, a Ford Transit Custom. Az immár 2012 óta töretlenül hódító modellsorozat újabb bravúrként a Volkswagen…

Gáz van?

Napjaink millió dolláros kérdése: dízel vagy elektromos? Előnyök és hátrányok kusza szövedéke itt is, ott is. Vágjuk hát át a gordiuszi csomót! A válaszunk: egyik sem! A VIARENT népszerű márkája, a Volvo Trucks sem hisz…