Mindig lehet még jobb

Időről időre megmutatja a járműipar, hogy a technika fejlődésével és kellő mérnöki kreativitással mindig lehet fokozni a motorok hatékonyságát. Ennek egyik legfrissebb példáját a Volkswagen Haszonjárművek szolgáltatja, ugyanis szakemberei a T6.1 típus kétliteres TDI-motorjának jó néhány módosítás révén kevesebb mint felére csökkentették a nitrogén-oxid-kibocsátását és átlagosan fél literrel szorították vissza az üzemanyag-fogyasztását. Ezek pedig igen jelentős eredmények.

Közzétéve:

Idén év elején beköszöntött az EU6d-ISC-FCM, rövidebb nevén EU 6 AP, környezetvédelmi norma a személyautók és kishaszonjárművek számára. A Volkswagen T6.1 vontatmánnyal együtt akár 5,3 tonna szerelvényössztömeggel is közlekedhet, ezért a fejlesztőknek úgy kellett felkészíteniük a kétliteres, EA288Nutz típusú TDI-motort az új, szigorúbb károsanyag-kibocsátási követelmények teljesítésére, hogy az ne menjen a vezethetőség rovására. Márpedig ez jelentősebb műszaki módosításokat tett szükségessé.

Tisztább üzemelés

Először is a kipufogógáz-utánkezelő rendszert áthelyezték a padlólemez alól a motor közelébe, hogy hidegindítás után hamarabb elérhesse a megfelelő hőmérsékletét a nitrogénoxidok hatékony semlegesítéséhez. Erre utal az új motor nevében a MAR. Ezenkívül új befecskendezőrendszer, új turbófeltöltő, háromlépcsős kipufogógáz-visszavezetés, DeNox 5.3 rendszer és a padló alatt egy második SCR-katalizátor is gondoskodik a nitrogénoxid-kibocsátás csökkentéséről. A cégcsoporton belül elsőként alkalmazott DeNox 5.3 különlegessége, hogy két ponton fecskendezi be az AdBlue-adalékanyagot a kipufogógázba.

Takarékosabb működés

Mindezek a módosítások, különösen a turbófeltöltő áttervezése, az összes hajtásrendszer és teljesítményváltozat esetében száz kilométerenként átlagosan fél literrel csökkentette a T6.1 üzemanyag-fogyasztását. Az 2500 bar nyomással működő befecskendezőrendszer révén pedig a két turbófeltöltővel működő csúcsváltozat legnagyobb teljesítménye 146-ról 150 kilowattra, azaz 204 lóerőre nőtt. A 90, 110 és 150 lóerős motorváltozatok teljesítménye viszont ezúttal nem változott.

Az új, EA288NutzMAR típusjelű motor 150 lóerős tagja kerül be legelőször a T6.1 személyszállító változataiba, míg a többi teljesítményváltozat, illetve az új erőforrás a haszonjárművekben fokozatosan jelenik majd meg.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Könnyebben, gyorsabban, hatékonyabban

Zsúfolt, zajos és rossz levegőjű belvárosainkat autók, motorosok, kerékpárosok és gyalogosok nyüzsgő tömege, krónikus parkolóhelyhiány, sokszor még kellemetlen időjárási és útviszonyok is jellemzik. Ilyen áldatlan állapotok közepette kell dolgozniuk a kézbesítőknek és futárszolgáltatóknak minden nap.…

Itt a megoldás?

Újabb „varázsszó” – pontosabban rövidítés – tűnt fel az elmúlt bő másfél évtized során a fuvarozás horizontján napjaink égető problémáinak megoldására. A HVO üzemanyagok, azaz a hidrogénezett növényi olajok máris sokat ígérnek, ám egyelőre keveset…

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív…

Ahol a csillagok születnek

Jelentős évfordulót ünnepelhettek a Rajna mentén: hatvan éve, 1965 júliusában gördült ki az első teherautó a VIARENT bérautókínálatának is méltán népszerű márkája, a Mercedes-Benz wörthi gyárából. A gigantikus üzem napjainkra már számos modellsorozat szülőhelyeként írta…

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében…