Mindig lehet még jobb
Időről időre megmutatja a járműipar, hogy a technika fejlődésével és kellő mérnöki kreativitással mindig lehet fokozni a motorok hatékonyságát. Ennek egyik legfrissebb példáját a Volkswagen Haszonjárművek szolgáltatja, ugyanis szakemberei a T6.1 típus kétliteres TDI-motorjának jó néhány módosítás révén kevesebb mint felére csökkentették a nitrogén-oxid-kibocsátását és átlagosan fél literrel szorították vissza az üzemanyag-fogyasztását. Ezek pedig igen jelentős eredmények.
Idén év elején beköszöntött az EU6d-ISC-FCM, rövidebb nevén EU 6 AP, környezetvédelmi norma a személyautók és kishaszonjárművek számára. A Volkswagen T6.1 vontatmánnyal együtt akár 5,3 tonna szerelvényössztömeggel is közlekedhet, ezért a fejlesztőknek úgy kellett felkészíteniük a kétliteres, EA288Nutz típusú TDI-motort az új, szigorúbb károsanyag-kibocsátási követelmények teljesítésére, hogy az ne menjen a vezethetőség rovására. Márpedig ez jelentősebb műszaki módosításokat tett szükségessé.
Tisztább üzemelés
Először is a kipufogógáz-utánkezelő rendszert áthelyezték a padlólemez alól a motor közelébe, hogy hidegindítás után hamarabb elérhesse a megfelelő hőmérsékletét a nitrogénoxidok hatékony semlegesítéséhez. Erre utal az új motor nevében a MAR. Ezenkívül új befecskendezőrendszer, új turbófeltöltő, háromlépcsős kipufogógáz-visszavezetés, DeNox 5.3 rendszer és a padló alatt egy második SCR-katalizátor is gondoskodik a nitrogénoxid-kibocsátás csökkentéséről. A cégcsoporton belül elsőként alkalmazott DeNox 5.3 különlegessége, hogy két ponton fecskendezi be az AdBlue-adalékanyagot a kipufogógázba.
Takarékosabb működés
Mindezek a módosítások, különösen a turbófeltöltő áttervezése, az összes hajtásrendszer és teljesítményváltozat esetében száz kilométerenként átlagosan fél literrel csökkentette a T6.1 üzemanyag-fogyasztását. Az 2500 bar nyomással működő befecskendezőrendszer révén pedig a két turbófeltöltővel működő csúcsváltozat legnagyobb teljesítménye 146-ról 150 kilowattra, azaz 204 lóerőre nőtt. A 90, 110 és 150 lóerős motorváltozatok teljesítménye viszont ezúttal nem változott.
Az új, EA288NutzMAR típusjelű motor 150 lóerős tagja kerül be legelőször a T6.1 személyszállító változataiba, míg a többi teljesítményváltozat, illetve az új erőforrás a haszonjárművekben fokozatosan jelenik majd meg.