Nagyban játszanak

Sok más gyártóval ellentétben a DAF nem az Euro VI-os norma miatt szükségessé vált jelentősebb műszaki módosításokhoz igazította az alapjaiban új fülkegenerációjának megalkotását, hanem kivárta ezzel a nagyobb járműméreteket engedélyező új európai jogszabályok bevezetését. Így most a holland gyártó kínálhatja a legtágasabb belsőterű fülkéket a piacon, amelyek ráadásul az aerodinamika és az ütközésbiztonság terén is előnyösebbek. Természetesen még számos más újítást is felsorakoztat az új generációs XF, és nagyobb testvérei, az XG, illetve az XG+ típus.

Közzétéve:

Egészen új koncepció mentén született meg a DAF vadonatúj járműcsaládja, ugyanis a nemrég bevezetett európai szabványok adta lehetőségeket kihasználva a tervezők 160 milliméterrel meghosszabbították teherautóik orrát. Ez szemmel láthatóan döntött homlokfelületet és minden eddiginél jobban lekerekített sarkokat, illetve hajlított szélvédőt eredményezett. Ezenkívül a minimális karosszériahézagok, a motor körül és a fülke alatt optimalizált légáramlás, valamint a visszapillantó tükrök helyett extrafelszerelésként kérhető kis kamerák is számottevően csökkentik a légellenállást. Mindezek hatása korántsem elhanyagolható, ugyanis kiviteltől függően akár tíz százalékkal is javult a járművek üzemanyag-hatékonysága, valamint ugyanennyivel csökkent a szén-dioxid-kibocsátásuk.

Fejedelmi kényelemben

Hátrafelé pedig 330 milliméterrel toldották meg a fülkéket a holland fejlesztők, így született meg a középmagas XG és az új zászlóshajó, a magastetős XG+ típus. Ez utóbbi 12,5 köbméteres belsőteret kínál, vagyis 14 százalékkal nagyobbat, mint a tágasságáért sokat dicsért eddigi XF Super Space Cab. Habár ekkora térben a szokásosnál jóval szélesebb fekhelyek is elférnének, nem erre használták ki a plusz decimétereket a tervezők, így még az XG+ fülkéjében is csak átlagos méretű, alul 800, felül pedig 700 milliméter széles a matrac. Az ülések és a kormányoszlop viszont sokkal tágasabb tartományban állítható, mint korábban, ráadásul mindkét ülés befordítható. Persze a jármű személyzete nemcsak ezekben töltheti kényelmesen a pihenőidőt, hanem a DAF Relax Bed fekhelyen is, amelynek mechanikusan vagy elektromosan állítható a fej-, hát- és lábrésze. Az igazi wellness-hangulathoz pedig az is hozzájárul, hogy a teljesen LED-es belső világításnak a fényerősségén kívül a színe is változtatható. Az XG+ fülke további fontos újdonsága az automatikus hűtésre és fűtésre is használható, teljesen integrált álló helyzeti légkond

Vezető pozícióban

Persze az új DAF teherautók fülkéjében nemcsak a pihenés édesebb, hanem a munkavégzés is. Az alapjaiban újratervezett, igényes anyag- és kivitelezési minőségű műszerfalon a kapcsolók és az analóg műszerek helyett immár a nagy, teljesen digitális és személyre szabható kijelzők uralkodnak. Sőt, hamarosan a rögzítőfék hagyományos karját is felváltja az elektronikus vezérlésű változat elegáns kezelőeleme. A vezetés közben leggyakrabban használt funkciók gombjait a multifunkciós kormánykeréken helyezték el, az automatizált váltó mostantól teljes mértékben a jobb oldali bajuszkapcsolóról kezelhető, és a többi kapcsolóért sem kell messzire nyúlni a műszerfalon. Mindezek eredményeként a középkonzolt jóformán csak a tárolóhelyeknek szentelhették, köztük a sokak által kedvelt kihúzható asztalkával. Faktoring

Biztonságtudatos újítások

Az új generáció természetesen a biztonság terén is nagyot lépett előre. A fülkék vázszerkezete nagyszilárdságú acélt is tartalmaz, az összes külső világítást fénydiódák biztosítják, a szélvédő és az oldalablakok egészen mélyre nyúlnak, sőt, egy alsó ablak is rendelhető a vezetővel ellentétes oldali ajtóra. Ugyanezen az oldalon az A oszlopra egy kiegészítő kamera is kérhető, amely a jármű sarka körüli holtteret figyeli.

Jövőálló megoldások

A holland márka húszmillió kilométeren tesztelt új generációs teherautói persze nemcsak a járművezetőknek kedveznek, hanem az üzemeltetőknek is. Így ezek a járművek már a legújabb bio- és megújuló e-üzemanyagokkal is használhatók, valamint készen állnak a nulla károsanyag-kibocsátású hajtásláncok fogadására. Egy hidrogénüzemű belső égésű motorral hajtott XF nyerges vontató prototípusát máris bemutatta a gyártó. A DAF Connect flottamenedzsment-rendszer újdonsága a távolról végezhető szoftverfrissítés, amellyel tovább csökkenthető az állásidő, és ugyanebből a megfontolásból a szervizintervallum már elérheti akár a 200 ezer kilométert is.

A DAF új teherautói tehát nagyban játszanak, és ez nemcsak a fülkék belső térkínálatára igaz, hanem a kényelmükre, a biztonságukra és az üzemeltetésük költséghatékonyságára is!





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Könnyebben, gyorsabban, hatékonyabban

Zsúfolt, zajos és rossz levegőjű belvárosainkat autók, motorosok, kerékpárosok és gyalogosok nyüzsgő tömege, krónikus parkolóhelyhiány, sokszor még kellemetlen időjárási és útviszonyok is jellemzik. Ilyen áldatlan állapotok közepette kell dolgozniuk a kézbesítőknek és futárszolgáltatóknak minden nap.…

Itt a megoldás?

Újabb „varázsszó” – pontosabban rövidítés – tűnt fel az elmúlt bő másfél évtized során a fuvarozás horizontján napjaink égető problémáinak megoldására. A HVO üzemanyagok, azaz a hidrogénezett növényi olajok máris sokat ígérnek, ám egyelőre keveset…

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív…

Ahol a csillagok születnek

Jelentős évfordulót ünnepelhettek a Rajna mentén: hatvan éve, 1965 júliusában gördült ki az első teherautó a VIARENT bérautókínálatának is méltán népszerű márkája, a Mercedes-Benz wörthi gyárából. A gigantikus üzem napjainkra már számos modellsorozat szülőhelyeként írta…