Nagyban játszanak
Sok más gyártóval ellentétben a DAF nem az Euro VI-os norma miatt szükségessé vált jelentősebb műszaki módosításokhoz igazította az alapjaiban új fülkegenerációjának megalkotását, hanem kivárta ezzel a nagyobb járműméreteket engedélyező új európai jogszabályok bevezetését. Így most a holland gyártó kínálhatja a legtágasabb belsőterű fülkéket a piacon, amelyek ráadásul az aerodinamika és az ütközésbiztonság terén is előnyösebbek. Természetesen még számos más újítást is felsorakoztat az új generációs XF, és nagyobb testvérei, az XG, illetve az XG+ típus.
Egészen új koncepció mentén született meg a DAF vadonatúj járműcsaládja, ugyanis a nemrég bevezetett európai szabványok adta lehetőségeket kihasználva a tervezők 160 milliméterrel meghosszabbították teherautóik orrát. Ez szemmel láthatóan döntött homlokfelületet és minden eddiginél jobban lekerekített sarkokat, illetve hajlított szélvédőt eredményezett. Ezenkívül a minimális karosszériahézagok, a motor körül és a fülke alatt optimalizált légáramlás, valamint a visszapillantó tükrök helyett extrafelszerelésként kérhető kis kamerák is számottevően csökkentik a légellenállást. Mindezek hatása korántsem elhanyagolható, ugyanis kiviteltől függően akár tíz százalékkal is javult a járművek üzemanyag-hatékonysága, valamint ugyanennyivel csökkent a szén-dioxid-kibocsátásuk.
Fejedelmi kényelemben
Hátrafelé pedig 330 milliméterrel toldották meg a fülkéket a holland fejlesztők, így született meg a középmagas XG és az új zászlóshajó, a magastetős XG+ típus. Ez utóbbi 12,5 köbméteres belsőteret kínál, vagyis 14 százalékkal nagyobbat, mint a tágasságáért sokat dicsért eddigi XF Super Space Cab. Habár ekkora térben a szokásosnál jóval szélesebb fekhelyek is elférnének, nem erre használták ki a plusz decimétereket a tervezők, így még az XG+ fülkéjében is csak átlagos méretű, alul 800, felül pedig 700 milliméter széles a matrac. Az ülések és a kormányoszlop viszont sokkal tágasabb tartományban állítható, mint korábban, ráadásul mindkét ülés befordítható. Persze a jármű személyzete nemcsak ezekben töltheti kényelmesen a pihenőidőt, hanem a DAF Relax Bed fekhelyen is, amelynek mechanikusan vagy elektromosan állítható a fej-, hát- és lábrésze. Az igazi wellness-hangulathoz pedig az is hozzájárul, hogy a teljesen LED-es belső világításnak a fényerősségén kívül a színe is változtatható. Az XG+ fülke további fontos újdonsága az automatikus hűtésre és fűtésre is használható, teljesen integrált álló helyzeti légkond
Vezető pozícióban
Persze az új DAF teherautók fülkéjében nemcsak a pihenés édesebb, hanem a munkavégzés is. Az alapjaiban újratervezett, igényes anyag- és kivitelezési minőségű műszerfalon a kapcsolók és az analóg műszerek helyett immár a nagy, teljesen digitális és személyre szabható kijelzők uralkodnak. Sőt, hamarosan a rögzítőfék hagyományos karját is felváltja az elektronikus vezérlésű változat elegáns kezelőeleme. A vezetés közben leggyakrabban használt funkciók gombjait a multifunkciós kormánykeréken helyezték el, az automatizált váltó mostantól teljes mértékben a jobb oldali bajuszkapcsolóról kezelhető, és a többi kapcsolóért sem kell messzire nyúlni a műszerfalon. Mindezek eredményeként a középkonzolt jóformán csak a tárolóhelyeknek szentelhették, köztük a sokak által kedvelt kihúzható asztalkával. Faktoring
Biztonságtudatos újítások
Az új generáció természetesen a biztonság terén is nagyot lépett előre. A fülkék vázszerkezete nagyszilárdságú acélt is tartalmaz, az összes külső világítást fénydiódák biztosítják, a szélvédő és az oldalablakok egészen mélyre nyúlnak, sőt, egy alsó ablak is rendelhető a vezetővel ellentétes oldali ajtóra. Ugyanezen az oldalon az A oszlopra egy kiegészítő kamera is kérhető, amely a jármű sarka körüli holtteret figyeli.
Jövőálló megoldások
A holland márka húszmillió kilométeren tesztelt új generációs teherautói persze nemcsak a járművezetőknek kedveznek, hanem az üzemeltetőknek is. Így ezek a járművek már a legújabb bio- és megújuló e-üzemanyagokkal is használhatók, valamint készen állnak a nulla károsanyag-kibocsátású hajtásláncok fogadására. Egy hidrogénüzemű belső égésű motorral hajtott XF nyerges vontató prototípusát máris bemutatta a gyártó. A DAF Connect flottamenedzsment-rendszer újdonsága a távolról végezhető szoftverfrissítés, amellyel tovább csökkenthető az állásidő, és ugyanebből a megfontolásból a szervizintervallum már elérheti akár a 200 ezer kilométert is.
A DAF új teherautói tehát nagyban játszanak, és ez nemcsak a fülkék belső térkínálatára igaz, hanem a kényelmükre, a biztonságukra és az üzemeltetésük költséghatékonyságára is!