Platós prémiumautó

November végén hazánkban is bemutatkozott a Mercedes-Benz X-osztály, vagyis az első prémiumkategóriás pickup. A sokoldalú jármű alapja valójában a Nissan Navara, ez azonban csak nyomokban fedezhető fel a csillagos márka első pickupján.

Közzétéve:

Szép ívet írt le a pickupok fejlődése az elmúlt évtizedekben. Ezeket a jó terepjáró képességű, platós kishaszonjárműveket eredetileg kifejezetten praktikus, strapabíró munkaautónak tervezték és használták. Aztán felfedezték maguknak a sportos életmódot élők is ezeket a járműveket, hiszen igen praktikus quadot, jet-skit vagy krosszmotort szállítani egy ilyen gépkocsival. A 2000-es években robbanásszerűen divatcikké, illetve életstílus-autóvá váltak, a szabadidő-autókkal karöltve. Innen már csak egy ugrás kellett ahhoz, hogy valamelyik prémiummárka megtörje a jeget, és piacra dobjon egy pickupot. Ez pedig a Mercedes-Benz volt, kihasználva a Renault-Nissan Szövetséggel egyre erősebb együttműködést. Fogta tehát a Navarát, és a saját képére formálva prémiumosította. Célcsoportjában földbirtokosok, vadászok, építési vállalkozók, aktív életet élő családok és sportos kalandorok egyaránt szerepelnek, ugyanis az igen széleskörűen specifikálható X-osztály jó terepjáró képességű és nagy teherbírású munkaautónak éppúgy kialakítható, mint elegáns, gazdagon felszerelt életmódautónak.

A PURE alapkivitel a strapabíró munkaautó, a PROGRESSIVE már a személyautós jegyeket helyezi előtérbe, míg a POWER teszi igazán prémiumkategóriás szabadidő-autóvá a pickupot. Az X-osztály csak ötszemélyes duplafülkével készül, választékában azonban négy- és később hathengeres dízelmotorok, hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú automatikus sebességváltó, hátsókerék-, illetve összkerékhajtás is szerepel. Kezdetben a négyhengeres, 2,3 literes dízelmotor 163 és 190 lóerős változata áll rendelkezésre, csak később érkezik a V6-os, 258 lóerős, szintén gázolajos erőforrás. Különlegesség a pickupok kategóriájában a DYNAMIC SELECT rendszer, amellyel ötféle menetprogram közül lehet választani: Comfort, ECO, Sport, Manuell és Offroad.

A típus hasznos teherbírása közel 1,1 tonna, míg a vontatmánya 3,5 tonna is lehet. A platón pedig a kerékdobok között keresztben is elfér egy Euro-raklap. A hátsó merevhídhoz azonban a szokásos laprugók helyett csavarrugók és megvezető lengőkarok tartoznak, amelyek karakterisztikájának megválasztásakor a gyártó a menetkényelemre és a menetstabilitásra is nagy hangsúlyt fektetett. Ezenkívül a nyomtávot is az eredetinél szélesebbre vette a csillagos márka, valamint a kategóriában egyedülállóan a hátsó kerekeket is belső szellőzésű tárcsafék lassítja.

Az utastér olyan extrákkal gazdagítható, mint a motoros ülésállítás, a kétféle bőrkárpitozás, az igényes dekorelemek vagy a COMAND Online multimédia-rendszer a 8,4 col képátlójú érintőképernyővel és a kézmozdulatokra is reagáló kezelőfelülettel. Rendkívül széles a vezetéstámogató rendszerek kínálata is, többek között sávtartó asszisztenst, tolatássegítő kamerát, táblafelismerőt, vontatmánystabilizálót, guminyomás-ellenőrzőt, vészhívót, valamint adaptív sebességtartó automatikát is felvonultat, továbbá LED-es fényszórók is rendelhetők. Ezenkívül a SIM-kártyás kommunikációs modul révén a „Mercedes me connect” szolgáltatások is elérhetők az X-osztály tulajdonosa számára.

A hazai árakat illetően PURE kivitelben a 163 lóerős belépőmodell nettó 8,99 millió forintba kerül, ugyanez összkerékhajtással 9,8 millió, a 190 lóerős változatért 10,12 millió forintot kérnek, míg ennek összkerékhajtású modelljéért 10,47 milliót. A PROGRESSIVE kivitel felára nettó 0,83 millió, míg a POWER kivitelé áfa nélkül 1,91 millió forint. Ehhez jön még a meglehetősen bőséges listában sorakozó extrafelszerelések ára, így akár nettó 15 millió forint fölé is kúszhat a számla végösszege. Az X-osztály már a hazai márkakereskedésekbe is megérkezett.

Forrás: Rolling Tons magazin, www.rollingtons.hu





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Könnyebben, gyorsabban, hatékonyabban

Zsúfolt, zajos és rossz levegőjű belvárosainkat autók, motorosok, kerékpárosok és gyalogosok nyüzsgő tömege, krónikus parkolóhelyhiány, sokszor még kellemetlen időjárási és útviszonyok is jellemzik. Ilyen áldatlan állapotok közepette kell dolgozniuk a kézbesítőknek és futárszolgáltatóknak minden nap.…

Itt a megoldás?

Újabb „varázsszó” – pontosabban rövidítés – tűnt fel az elmúlt bő másfél évtized során a fuvarozás horizontján napjaink égető problémáinak megoldására. A HVO üzemanyagok, azaz a hidrogénezett növényi olajok máris sokat ígérnek, ám egyelőre keveset…

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív…

Ahol a csillagok születnek

Jelentős évfordulót ünnepelhettek a Rajna mentén: hatvan éve, 1965 júliusában gördült ki az első teherautó a VIARENT bérautókínálatának is méltán népszerű márkája, a Mercedes-Benz wörthi gyárából. A gigantikus üzem napjainkra már számos modellsorozat szülőhelyeként írta…

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében…