Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros elektromos változatára, az eCanter modellre is vonatkozik.

Közzétéve:

Kategóriájában a legkisebb fordulási körének, nagy hasznos teherbírásának, valamint sokoldalúságának köszönhetően a Fuso Canter évtizedek óta igazi slágertermék világszerte, és már Európa 32 országában is elérhető. A bevezetése óta eltelt 61 év alatt 4,5 millió példányban talált gazdára. Ezt a sikert hivatott folytatni a Canter új generációja, amely 3,5 és 8,55 tonna között ötféle össztömegváltozatban, 2500 és 4750 milliméter között háromféle tengelytávolsággal, 130 és 175 lóerő között háromféle teljesítményszinttel, valamint 1,7, illetve 2,0 méter széles rövidfülkével és 2,0 méter széles duplafülkével is rendelhető.

Még nagyobb kényelemben

Az új Canter fejlesztésekor kiemelt helyen szerepelt a kényelem fokozása. A 2011-es bemutatása óta most először átfogóan frissített fülke teljesen újratervezett belsőterében az egyik legszembetűnőbb elem a középkonzol hétcolos, érintőképernyős rádiója, amely digitális rádióadások vételére és Apple CarPlay, illetve Android Auto segítségével telefontükrözésre is alkalmas. Az új, teljesen digitális műszerpanel menüje pedig könnyedén kezelhető a multifunkciós kormánykerékről. Persze a fülke az olyan széles körben elismert erényeit is megtartotta, mint a fokozott hangszigetelésnek köszönhetően alacsony belső zajszint, a minden irányban jó kilátás, az alacsony padlószinttel elért könnyű be- és kiszállás, valamint a könnyű átjárhatóság. A típus további fontos újítása, hogy az üzemanyagtartály immár erős műanyagból készül, az alvázon szerszámosládát helyeztek el a kötelező tartozékok számára, valamint szériafelszerelés a flottamenedzsment-rendszerek alkalmazását segítő csatlakozási felület (FMS-kapu).

Korszerű biztonsági rendszerek

Szintén jelentős mértékben fejlődött a Canter biztonsága. Az új radarok és kamerák beépítésével összesen nyolc új, illetve továbbfejlesztett biztonsági vezetéstámogató rendszer gondoskodik az utasok és a többi közlekedő fokozottabb védelméről. A hatodik generációs aktív vészfékrendszer immár kerékpárosokat és mozdulatlan gyalogosokat is érzékel, a négy radarral már nagyobb területet pásztázó oldalsó holttérfigyelő pedig a jármű mellett közlekedők védelmét szolgálja. A frontális ütközésvédelmet biztosító rendszer tíz kilométer/óra sebesség alatt fény- és hangjelzéssel figyelmeztet a közvetlenül a jármű előtt tartózkodó gyalogosokra és kerékpárosokra. Alapfelszerelés az éberségfigyelő, a sebességhatár túllépésére figyelmeztető intelligens rendszer, a tolatássegítő kamera, valamint az abroncsnyomás-figyelő. Továbbá 50 kilométer/óra sebesség felett vészfékezéskor automatikusan bekapcsolódik a vészvillogó. Ezenkívül szériafelszerelés az alkoholszondás indításgátló gyári előkészítése is.

A villamos változat sajátosságai

A fenti újdonságokon kívül az akkumulátoros elektromos hajtású eCanter további innovációkkal is gyarapodott elődjéhez képest. Így a modell már a multifunkciós kormánykerékről vezérelhető sebességtartó automatikát is kínál, LED-es hátsó lámpái pedig futófényes irányjelzőket kaptak. Ezenkívül 42-ről 46-ra bővült az elérhető modellváltozatainak száma, és az ügyfelek háromféle akkumulátorcsomag közül választhatnak a fuvarfeladatok követelményeinek megfelelően. Jövő márciustól új alvázkonfigurációkkal is bővül az eCanter kínálata, amelyeknél különböző helyekre kerülhet a nagyfeszültségű akkumulátor, így például darus felépítményeket is felszerelhetnek majd a fülke-alvázakra. A magyarul sétagaloppot jelentő Canter és eCanter új generációjának gyártása Európában az idei nyár végén kezdődik a Fuso portugáliai üzemében.

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…

Terepen is „zölden”

Sikert sikerre halmoz a VIARENT kínálatban is méltán nagy népszerűségnek örvendő Ford Transit kis, egyben a Transit Connect nagy testvére, a Ford Transit Custom. Az immár 2012 óta töretlenül hódító modellsorozat újabb bravúrként a Volkswagen…