Tehergépkocsik újdonságai az IAA kiállításon, 2. rész

Legutóbb bemutattuk a hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon részt vett tehergépkocsi-gyártók újdonságait a BMC-től az IVECO-ig. Most következik betűrendben a többi márka.

Közzétéve:

Innovációk az MAN-től

Számos újdonsággal érkezett az IAA kiállításra az MAN. Először is itt leplezte le a CitE tanulmány-teherautót. Ez a 15 tonna össztömegű városi elosztó tehergépkocsi a tisztán elektromos hajtásán kívül ergonomikus fülkéjével tűnik ki. Az MAN aFAS nevű rendszer is itt mutatkozott be a nagyközönség számára, amely önvezetővé teszi az autópályákon dolgozó útkarbantartókat biztosító tehergépkocsit, így abban nem kell vezetőnek ülnie, aki egyébként nagy veszélynek lenne kitéve a ráfutásos balesetek miatt. Szintén a biztonságot fokozza, hogy mostantól nem lehet kikapcsolni az automatikus vészfékrendszert a sorozatgyártású tehergépkocsikban. Továbbá a gyártó bevezetett egy új kamerás jobb oldali holttérfigyelő rendszert elsősorban a gyalogosok és kerékpárosok biztonsága érdekében. Ezenkívül a vadonatúj D15-ös motor immár a tehergépkocsikba is bekerült, elsőként a tartányos és silós alkalmazásokra készülő TGS-TS modellbe. Ebben jelent meg az MAN aktív kormányrásegítője és aktív sávtartó rendszere is. Sőt, az IAA-n mutatkozott be az XLION koncepció is, amely különböző alkalmazási területekre szabott, gyári extrafelszereléseket és szolgáltatásokat tartalmazó, országspecifikus csomagokat jelent.

A Mercedes-Benz érdekes alternatívái 

Több mint tízezer négyzetméteres standján a Mercedes-Benz is bőven tudott újat mutatni a látogatóknak. A figyelem középpontjában a számos jövőbe mutató iparági innovációt felvonultató új Actros tehergépkocsi állt, amely gyártásának elindulása alkalmából egy négyszáz példányból álló, gazdag felszereltségű, korlátozott kiadást bocsátott ki a csillagos gyártó Edition 1 néven. Emellett a tisztán elektromos hajtású eActros és a sűrített földgázzal üzemelő Actros NGT is képviseltette magát a standon. Az Actros NGT a Citaro NGT városi busz és az Econic NGT tehergépkocsi korszerű, hathengeres, 302 lóerős M 936 G gázmotorját kapja. A modell hatótávolsága a négy 145 literes és az opcióként további négy darab százliteres palackkal elérheti a 250 kilométert. A Mercedes-Benz tehergépkocsik mellett a Daimler AG-hez tartozó FUSO újdonságait is megismerhették az érdeklődők. A már sorozatgyártású FUSO eCanter hatótávja a 82,8 kilowattórás akkumulátorcsomaggal elérheti a száz kilométert, villanymotorjának teljesítménye pedig 129 kilowatt. A 23,26 tonna össztömegű E-FUSO Vision One tanulmányjármű viszont a háromszáz kilowattos akkumulátorcsomagjával akár 350 kilométert is megtehet egy töltéssel.

Elektromos és sportos modellek a Renault Truckstól 

A Renault Trucks is az alternatív hajtásokra, elsősorban az elektromos hajtásra helyezte a fő hangsúlyt. Ennek kapcsán bejelentette, hogy jövőre bemutatja az elektromos teherautók széles kínálatát a 3,1 tonnás Master Z.E. modelltől a D Z.E.-n át a 26 tonnás D Wide Z.E. modellig. A Master Z.E. hajtásáról 57 kilowattos villanymotor gondoskodik, 33 kilowattórás lítiumion-akkumulátora pedig a NEDC szerint kétszáz kilométer hatótávolságot eredményez. A D Z.E. 185 kilowattos villanymotorját 200-300 kilowattórás lítiumion-akkumulátor táplálja, hatótávolsága pedig elérheti a háromszáz kilométert. A D Wide Z.E. modellt két ugyanilyen motorral és kétszáz kilowattórás lítiumion-akkumulátorral szerelik fel, így ez is megtehet kétszáz kilométert egy feltöltéssel. A francia gyártó kiállította az Optitrack hidrosztatikus elsőkerék-hajtási rendszer továbbfejlesztett változatát is. A T típus pedig egy korlátozott példányszámú kiadással jelent meg az IAA-n. Az F1 Renault Sport Racing csapat sárga színébe öltöztetett T High Renault Sport Racing modellből csak 99 darab készül, amelyeket egyedi sorszámmal ellátott táblácska különböztet meg. Ezenkívül a Roadpad navigációs, információs és szórakoztató rendszer is Hannoverben debütált.

Dízelmentes Scania tehergépkocsik

Nem lógott ki a sorból a Scania sem, vagyis a griffes gyártó is az alternatív hajtási megoldásokat helyezte reflektorfénybe az IAA-n. Először is itt tartotta a konnektorról tölthető hibrid városi tehergépkocsi (PHEV) világpremierjét. A kilencliteres dízelmotorral párhuzamosan működő villanymotor teljesítménye 130 kilowatt, a lítiumion-akkumulátor kapacitása pedig 7,4 kilowattóra, ezzel elektromos üzemmódban tíz kilométer a jármű hatótávolsága. Ezenkívül az IAA-n kiállított összes Scania teherautót olyan motorral szerelték fel, amely megújuló forrásból származó üzemanyaggal is működhet. Itt mutatkozott be a Scania AiCC Plus is, amely az aktuális domborzatnak megfelelően választja meg a járművek közötti követési távolságot, így akár további egy százalékkal csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást. Az egyedülálló, C-me vest nevű, hálózatba kapcsolt láthatósági mellény pedig felismeri, ha viselője egy hirtelen mozgás után mozdulatlan marad, ebből vészhelyzetre következtet és riasztást küld a megadott telefonszámra.

Elektromos és gázos Volvo teherautók

Büszkén mutatta be a Volvo az FH típus 25. évfordulója alkalmából készített jubileumi kiadású FH 25 Year Special Edition vontatót, az egymilliomodik FH tehergépkocsit pedig éppen a kiállításon adták át a tulajdonosának. Emellett az elektromos hajtású FL Electric és FE Electric állt a figyelem középpontjában. Ráadásul az FE Electric hulladékgyűjtő esetében a felépítmény is elektromos hajtású. A nehézkategóriában kínált alternatívaként pedig egy FH LNG nyerges vontatót állított ki a gyártó, amely 420 és 460 lóerős gázmotorral is választható. Az FH16-os zászlóshajó egy 8×4-es, 750 lóerős nehézvontatóként díszelgett a standon. Míg a szolgáltatások terén bemutatták a Volvo Connect weboldalt is, amelyen az üzemeltetők egyetlen felületen hozzáférhetnek a különféle digitális szolgáltatásokhoz és funkciókhoz.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…