Többfrontos támadás az energiafogyasztás ellen

Idén is számos innovatív újdonsággal képviselteti magát a hűtős pótkocsik és felépítmények specialistája, a Lamberet a szeptember 20. és 25. között nyitva tartó hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon. Ezek középpontjában az energiahatékonyság fokozása áll, kiválóan illeszkedve a rendezvény fő témájához. A francia gyártó a hangvezérlésű felépítményirányító rendszerével még az IAA Pótkocsi-innovációs Díjat is elnyerte.

Közzétéve:

Napjaink rohamosan növekvő energiaárai, illetve energiaellátási kihívásai mellett mi más is lehetne az idei IAA haszonjármű-kiállítás mottója, mint az energiahatékonyság. A hazánkban a Delta-Truck Kft., mint forgalmazó által képviselt Lamberet standján egy és száz köbméter raktérkapacitás között kiállított újdonságok is tökéletesen igazodnak ehhez. A francia gyártó három irányból közelíti meg az energiafelhasználás csökkentésének kérdését. Egyfelől a hűtőaggregátok működtetéséhez alternatív energiák, például elektromos áram, napenergia és biogáz használatával, másfelől a hőszigetelés továbbfejlesztésével és a tömeg csökkentésével. Végül pedig a termékek specifikációjának optimalizálásával, illetve nagyfokú személyre szabhatóságával, hogy ezek jobban igazodjanak az ügyfelek egyéni igényeihez.

Szóból ért a felépítmény

Kiemelt figyelmet érdemel a Lamberet standján az SR2-e többkamrás hűtős félpótkocsi, amelynek temperálását elektromos hajtású hűtőaggregát biztosítja. Az ezt tápláló akkumulátorcsomag egyrészt külső forrásról is tölthető, másrészt az SAF TRAK’r tengelyre szerelt generátor is töltheti a jármű mozgási energiájának felhasználásával. A kiállított modell további érdekessége az egyedülálló, hangvezérlésű felépítményirányító rendszer. Ennek lényege, hogy a járművezető a Multiplex Lamberet alkalmazás segítségével „OK Lamberet …” hangparancsokkal kezelheti többek között az emelőhátfalat, az ajtók nyitását és zárását, valamint a világítást. Ezáltal biztonságosabb, kényelmesebb és gyorsabb lehet a rakodás, így csak a lehető legrövidebb ideig kell nyitva tartani a raktérajtókat az energiatakarékosság jegyében. Ezzel az újításával a francia gyártó elnyerte az IAA Pótkocsi-innovációs Díjat az okospótkocsik kategóriájában.

Nehézkategóriás újdonságok

Ezenkívül még számos érdekesség várja a látogatókat a Lamberet kiállítási területén. A Renault Trucks D 19 Wide CNG fülke-alvázra épített többkamrás Frigoline HD felépítmény különlegessége a Carrier Iceland Ecodrive elektromos hajtású hűtőaggregát mellett az egyik oldalon automatikus rolóból, míg a másikon lengőajtóból álló hibrid hátfala. Most először állít ki a Lamberet az IAA-n fülke-alvázas teherautóból és pótkocsiból álló szerelvényt. A Scania R 530 modellre szerelt Frigoline HD Rigid felépítmény és a hozzá kapcsolt hűtős pótkocsi átrakodást is lehetővé tesz. Míg az IVECO Daily 72 C 18 típusú, hét tonna legnagyobb megengedett össztömegű fülke-alvázra épített Frigoline City hűtődoboz optimalizált tömegével, ugyanakkor masszív felépítésével jeleskedik a városi kiszállításokban.

Kishaszonjárműves megoldások

A Frigolight termékcsalád a kishaszonjárművekhez kínált hűtőfelépítmények új generációja, amely tisztán elektromos hajtású modellekhez is jól megfelel. Először is 25 százalékkal kisebb saját tömeget kínál a jelenlegi Frigoline termékcsaládhoz képest, valamint kiegészítő légterelők nélkül is 20 százalékkal kedvezőbb légellenállási együtthatót biztosít. Az akár 12 köbméteres Frigolight felépítmények további különlegessége, hogy az új Kerstner eCoolJet 206 hűtőaggregátot szervesen beépítik a doboz tetejébe. A kiállított Mercedes-Benz eVito a Lamberet kiváló hatékonyságú hőszigetelését a Kerstner eCoolJet 106 hűtőaggregáttal ötvözi, így nincs szükség kiegészítő akkumulátorcsomagra. Míg a standon megtekinthető Volkswagen Caddy Maxi érdekessége, hogy az eCoolJet 106 hűtőaggregátot a pótkerék helyére építették be, így nem megy a jármű aerodinamikájának és magasságának rovására. A Kleuster Freegone Frigoline elektromos rásegítésű pedálos tricikli pedig Frigoline hűtődobozt kapott, amelyben nyolc 60x40x32 centiméteres Eurobox doboz is elfér. Továbbá az IVECO és a Volkswagen standján is megtekinthető egy Daily, illetve Crafter kishaszonjármű a Lamberet hatékony hőszigetelésével. Mindezek mellett az is jól mutatja a francia gyártó újító szellemiségét, hogy 2010 óta a hűtős szegmensben egyedülálló módon negyedszerre nyerte el a neves európai szakújságírók által odaítélt Pótkocsi-innovációs Díjat.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.