Toleránsabb szabályok az e-matricás rendszerben

Idén január elsejétől számos ponton enyhítették a magyarországi e-matricás rendszer szabályait, különösen a pótdíjak esetében. A legfontosabb változás, hogy a díjköteles útszakaszra tévedésből felhajtó járművezetők mostantól megúszhatják a pótdíjfizetést. 

Közzétéve:


Sokkal életszerűbbé, emberségesebbé és engedékenyebbé tették a jogszabályalkotók a hazai e-matricás rendszert. Kiválóan példázza ezt, hogy a véletlenül díjköteles útszakaszra tévedő, azaz nem tudatosan mulasztó járművezetőknek nem kell pótdíjat fizetniük, ha a felhajtást követően egy órán belül megveszik a megfelelő e-matricát. Szintén engedményt jelent a pótdíjazásban, hogy a jogosulatlan úthasználatért kiszabott 14 875 forintos alappótdíj mostantól nem harminc, hanem csak hatvan nap után nő 59 500 forintra. Ha pedig valaki kisebb díjkategóriájú matricát vett a járművére, akkor utólag csak a 7500 forintos különbözeti pótdíjat kell megfizetnie.

Amennyiben egy üzembentartónak a jogosulatlan úthasználat és az első felszólítás kézhezvétele közötti időszakban kettőnél több pótdíjfizetési esete keletkezett, akkor a pótdíj maximalizálását kérheti a járművére vonatkozó két alappótdíj vagy különbözeti pótdíj összegében. Ráadásul e kérelem benyújtására az eddigi tizenöt helyett most már hetvenöt nap áll a rendelkezésére. A kérelem pedig egy rendszámra egy év alatt többször is benyújtható. További méltányossági intézkedés, hogy a természetes személyek részletfizetési lehetőséget is kérelmezhetnek a pótdíj kiegyenlítésére, ha az egyösszegű rendezés jelentős anyagi terhet jelentene számukra.

Január elsejétől az is újdonság, hogy a D2 járműkategóriába tartozó gépjárművekre vonatkozó kedvezményt már nemcsak a négy-, hanem a háromgyermekes családok is igénybe vehetik. A motorkerékpárosok is örülhetnek, ugyanis májustól már ők is vásárolhatnak havi matricát a járművükre, méghozzá 2500 forintért. Miközben a 2012 óta változatlan e-matricadíjak idén sem nőnek. A díjköteles utak listája azonban kibővült az M85 Csornát elkerülő szakaszával és az M35 Debrecen utáni folytatásával. Az idén év elején életbe lépett rendelkezéseket pedig a már folyamatban lévő ügyekre is alkalmazni kell.

Forrás: www.rollingtons.hu





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra