Toleránsabb szabályok az e-matricás rendszerben

Idén január elsejétől számos ponton enyhítették a magyarországi e-matricás rendszer szabályait, különösen a pótdíjak esetében. A legfontosabb változás, hogy a díjköteles útszakaszra tévedésből felhajtó járművezetők mostantól megúszhatják a pótdíjfizetést. 

Közzétéve:


Sokkal életszerűbbé, emberségesebbé és engedékenyebbé tették a jogszabályalkotók a hazai e-matricás rendszert. Kiválóan példázza ezt, hogy a véletlenül díjköteles útszakaszra tévedő, azaz nem tudatosan mulasztó járművezetőknek nem kell pótdíjat fizetniük, ha a felhajtást követően egy órán belül megveszik a megfelelő e-matricát. Szintén engedményt jelent a pótdíjazásban, hogy a jogosulatlan úthasználatért kiszabott 14 875 forintos alappótdíj mostantól nem harminc, hanem csak hatvan nap után nő 59 500 forintra. Ha pedig valaki kisebb díjkategóriájú matricát vett a járművére, akkor utólag csak a 7500 forintos különbözeti pótdíjat kell megfizetnie.

Amennyiben egy üzembentartónak a jogosulatlan úthasználat és az első felszólítás kézhezvétele közötti időszakban kettőnél több pótdíjfizetési esete keletkezett, akkor a pótdíj maximalizálását kérheti a járművére vonatkozó két alappótdíj vagy különbözeti pótdíj összegében. Ráadásul e kérelem benyújtására az eddigi tizenöt helyett most már hetvenöt nap áll a rendelkezésére. A kérelem pedig egy rendszámra egy év alatt többször is benyújtható. További méltányossági intézkedés, hogy a természetes személyek részletfizetési lehetőséget is kérelmezhetnek a pótdíj kiegyenlítésére, ha az egyösszegű rendezés jelentős anyagi terhet jelentene számukra.

Január elsejétől az is újdonság, hogy a D2 járműkategóriába tartozó gépjárművekre vonatkozó kedvezményt már nemcsak a négy-, hanem a háromgyermekes családok is igénybe vehetik. A motorkerékpárosok is örülhetnek, ugyanis májustól már ők is vásárolhatnak havi matricát a járművükre, méghozzá 2500 forintért. Miközben a 2012 óta változatlan e-matricadíjak idén sem nőnek. A díjköteles utak listája azonban kibővült az M85 Csornát elkerülő szakaszával és az M35 Debrecen utáni folytatásával. Az idén év elején életbe lépett rendelkezéseket pedig a már folyamatban lévő ügyekre is alkalmazni kell.

Forrás: www.rollingtons.hu





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

VIARENT, út a bérléshez

Jó egy furgon a háznál – tartja a régi bölcsesség. Ezzel nehéz vitába szállni, hiszen előbb utóbb mindenki életében alakulnak olyan teendők, amelyek egy hétköznapi személyautó képességeit messze meghaladják. Legyen szó egy egyszerű bútorszállításról, költözésről,…

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

Expressz platós

Immár nyomatékirányítással segíti dinamikus irányváltását a Ford legkisebb tengerentúli platósának utcai sportváltozata. Azonban ez csupán a jéghegy csúcsa, hiszen korántsem ez a Maverick Lobo egyetlen műszaki csemegéje.

Simabőrű széltoló

Kifejezetten a távolsági fuvarozáshoz optimalizált, kedvezőbb légellenállású fülkeváltozatot kínál a Mercedes-Benz a dízelmotoros Actros modellekhez. Ha ismerősnek tűnik, nem véletlen, hiszen a ProCabin fülkével mutatkozott be az elektromos eActros 600 is.