Tovább zöldülnek

Jóval nagyobb hatótávolságú elektromos nyerges vontató érkezik a Volvo kínálatába idén. A Volvo FH Electric új nemzedéke már az egyetlen töltéssel ledolgozott teljes munkanapokat tűzte ki célul.

Közzétéve:

Az idei év második felében érkezik a Volvo FH Electric új generációja, amely az eddigi központi villanymotor helyett e-tengelyre vált. Ennek értelmezéséhez érdemes áttekinteni az elérhető hajtásmódokat, hiszen míg a dízelmotoros felépítésnél mindenki ugyanazt a receptet követi több mint száz éve, a villanyos korban jelenleg több megoldást is láthatunk.

A felépítésében a dízelmotoros hajtáslánchoz legközelebb álló központi villanymotor esetén a vontatómotor az alváz hossztartói között, hosszában helyezkedik el. Egy váltón, valamint kardántengelyen keresztül hajtja a merevhidat. Ennek az elrendezésnek az a hatalmas előnye, hogy a hagyományos differenciálműves tengelyt használja, sőt akár a megszokott automatizált váltót is beépítheti a gyártó. Vagyis meglévő, ismert és bevált alkatrészeket alkalmaz és nem szükséges újragondolni az elrendezést sem a gyártónak, sem a felépítményezőnek. Viszont ezek a megoldások a hossztartók közötti teret szépen kitöltik.

Ezért egy másik, helytakarékosabb utat jelent az e-tengely, amelyben a villanymotor és legtöbbször a rendszert szabályzó teljesítményelektronika is egyetlen egységként a tengelyben kapnak helyet. Két konkrét megoldást ismerünk erre, az egyikben egy középső villanymotor áttételezésen és differenciálművön forgatja a két kerékhajtó tengelyt. A másik esetében pedig mindkét kereket külön, saját lassítóáttétellel rendelkező kerékagymotor pörgeti. Ezek jóval kompaktabb megoldások, a hossztartók között rengeteg helyet szabadítanak fel.

Mindannyiunk közös érdeke, hogy holnap és holnapután is élhető környezet maradjon a bolygónk. A modern társadalmat jelentős részben a közúti szállításnak köszönhetjük. Azért nem kell mindenkinek saját élelmiszert, ruházatot vagy bútorokat előállítani, mert mások megteszik ezt helyettünk, és eljuttatják azt egy hozzánk közeli boltba vagy akár az ajtónkig. A szállítási iparág dekarbonizációja kapcsán kitűzött európai uniós károsanyag-kibocsátási célok eléréséhez 2030-ra minden ötödik új teherautónak helyileg kibocsátásmentesnek kell lennie. Jelenleg hazánkban az évi ötezer új teherautóból nagyjából tucatnyi az elektromos, tehát még hosszú út áll előttünk.

A Volvo FH Electric új generációja ebből egyetlen töltéssel hatszáz kilométer győzhet majd le. Nem az e-tengelyre váltás az egyetlen, a nagyobb hatótáv érdekében eszközölt változás. A felszabadult helyre több akkumulátort építenek be, ráadásul már egy jobb hatásfokú nemzedékből. Továbbfejlesztették az akkumulátormenedzsment rendszerét és a hajtáslánc minden elemét még hatékonyabbá csiszolták.

A Volvo Trucks már eddig is nyolc különböző elektromos teherautót kínált számtalan célra – az elosztófuvarozástól a kommunális feladatokon át egészen az építőiparig. Az elmúlt évek során több mint 3800 elektromos teherautót szállítottak ki ügyfeleiknek. Az FH Electric új generációjával valószínűleg nagyot ugranak majd a kiszállítások, hiszen egyre több potenciális alkalmazást fednek le. A 2024-es beszerzések legnépszerűbb nyerges vontatója – a Volvo FH – a Viarent flottájának is egyik ékköve, ügyfeleink kedvelt választása. Így mi is nagy érdeklődéssel várjuk az új elektromos járműveket, hogy partnereink számára újabb megoldásokkal szolgálhassunk szállítási igényeikre a zöldebb jövőben is.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Mindent tud, amit a nagyok

Egyszerre menthet életeket, növelheti a járműkihasználást, fokozhatja a szállítmányozás gazdaságosságát és kímélheti a környezetet. Mi az? Napjaink fuvarozásának egyik legizgalmasabb találós kérdésére egyértelműen az önvezető kamion a válasz. A mesterséges intelligencia alkalmazásának óriási kihívása minden…

(Még mindig) nem ismernek lehetetlent

Újabb izgalmas összeállítással jelentkezünk a Broshuis ügyfeleinek kiszállított speciális pótkocsikról. A kampeni tervezők ezek révén is igazolták, hogy aligha ismernek lehetetlent. Ezúttal is nagy szakértelemmel és tapasztalattal, mi több elegánsan abszolválták a legkülönlegesebb kihívásokat. A…

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…

MI itt, MI ott – MI mindenütt!

Aligha újdonság, hogy napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) szédületes tempóban tör mindenüvé utat magának. Különösen is sikeres a gépi tanulásként ismertté vált ága. Miért lenne ez másként a közúti áruszállítás brutális adatmennyiséget produkáló üzeme során?…