Tovább zöldülő bérflotta

Mi sem mutatja jobban a Viarent Kft. (VIARENT) elkötelezettségét a fenntarthatóság iránt, mint az, hogy egy újabb tisztán elektromos hajtású kishaszonjármű-típus jelent meg a flottájában. Így idén szeptember elseje óta az ügyfelek már MAN eTGE furgonokat is bérelhetnek, természetesen ugyanolyan teljes körű, prémiumszínvonalú szolgáltatásokkal együtt, mint a dízelüzemű kishaszonjárművek esetében.

Közzétéve:

Tavasszal úttörőként bővült a Via Bérautó Kft. (VIARENT) kínálata két darab elektromos Volkswagen Golf személyautóval amelyet most egy jóval nagyobb villanyfurgon, az MAN eTGE egészített ki. Ez is elsősorban városi áruterítésre, illetve futárszolgálatok feladatainak ellátására ideális, azonban egy nagyobb kategória képviselőjeként. Az ügyfelek akár egy napra vagy akár 36 hónapra is bérbe vehetik az oroszlános emblémát viselő kisáruszállítót, ami kiváló lehetőséget nyújt például egy jelentősebb beruházást megelőző kipróbálásra, tesztelésre is. A partnerek így különösebb kockázatok, illetve elköteleződések nélkül gyűjthetnek igen hasznos tapasztalatokat arról, hogy a saját üzemeltetési profiljukba hogyan illeszthető be egy ilyen alternatív hajtású munkaeszköz.

Kellően tágas és erős

Az MAN eTGE egyelőre csak L3H3 méretű, azaz 5,99 méter hosszú, 2,59 méter magas zárt furgonként készül, amelynek raktere 10,7 köbméter térfogatú. A gyártó szakemberei ugyanis több ezer európai üzemeltetői profil elemzése alapján ezt a változatot találták a legszélesebb körben ideálisnak. A 3,5 tonna össztömegű furgon hasznos teherbírása a járművezetővel együtt egy tonna. Első tengelyének hajtásáról száz kilowatt, azaz 136 lóerő legnagyobb teljesítményű és 290 newtonméter maximális nyomatékú szinkronmotor gondoskodik egy fordulatszám-csökkentő áttételen keresztül, fokozatmentes erőátvitellel. Ez igen tisztességes menettulajdonságokat biztosít, ám a jármű sebességét kilencven kilométer/óránál korlátozza a gyártó a kedvező hatótáv érdekében.

Életképes paraméterek

Így az elektromos TGE kishaszonjármű a NEDC-szabvány szerint 173, míg a WLTP-ciklus alapján 114 kilométert tehet meg egy feltöltéssel, ami a legtöbb esetben elegendő egy napra a városi alkalmazások során. A raktér padlója alatt elhelyezett, 35,8 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátorát egyébként negyven kilowattos egyenáramú gyorstöltővel 45 perc, 7,2 kilowattos váltakozó áramú töltővel 5,3 óra, míg normál hálózati áramról 17 óra alatt lehet feltölteni. A gyorstöltéssel tehát egy hosszabb rakodás vagy ebédszünet alatt közel duplájára is növelhető a napi hatótávolság. Az oroszlános villanyfurgon energiafogyasztása a gyári adatok szerint teljes terheléssel, vegyes menetciklusban 21,5 kilowattóra száz kilométerenként, ami igen kedvező üzemeltetési költségeket eredményez. Emellett persze az MAN eTGE számos más előnyt is nyújt. Egyszerű, kényelmes vezethetőséget, csendes, illetve szinte rezgésmentes működést, gazdag kényelmi és biztonsági felszereltséget, helyileg nulla károsanyag-kibocsátást, és végül, de nem utolsósorban a felelős, környezettudatos vállalati imidzs, valamint haladó gondolkodásmód hangsúlyozását. Már csak ez utóbbi miatt is kiválóan illik a Via Bérautó Kft. járműparkjába.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…