Változatlan munkaképességű kvartett
Míg korábban számos kompromisszummal jártak a tisztán elektromos hajtású gépkocsik, addig a 2019-es Év Kishaszonjárműve díjjal kitüntetett kompakt furgonokon alapuló Citroën ë-Berlingo, Opel Combo-e, Peugeot e-Partner és Toyota Proace City Electric minden szempontból teljes vagy közel teljes értékű kishaszonjármű. Így jelentősen hozzájárulhatnak a helyileg nulla károsanyag-kibocsátású gépjárművek térnyeréséhez.
Habár négy márka osztozik a szóban forgó kishaszonjárművön, ez alapvetően a Citroën és a Peugeot terméke, amelyet az Opel és a Toyota is megkap némi módosításokkal. A franciák pedig nem most kezdték az ipart az akkumulátoros elektromos kishaszonjárművek terén, hiszen a Citroën már 1991-ben bevezette a C15 électrique típust. Majd ezt követte 1998-ban a Berlingo villanyos változata mindössze 28 kilowatt legnagyobb teljesítménnyel, 95 kilométer hatótávval és 95 kilométer/óra csúcssebességgel. Ma már ezek megmosolyogtató adatok az új Citroën ë-Berlingo, Opel Combo-e, Peugeot e-Partner és Toyota Proace City Electric paramétereinek tükrében.
Jó használhatóságot mutató képességek
A korszerű négyes hajtásáról ugyanis kereken száz kilowatt legnagyobb teljesítményű és 260 newtonméter maximális nyomatékú villanymotor gondoskodik, amellyel álló helyzetből 11,2 másodperc alatt is felgyorsulhatnak száz kilométer/óra sebességre, a korlátozójukat pedig 130 kilométer/órára állították. Menetdinamikájukat tehát aligha érheti panasz. Ugyanakkor a hatótávolságuk az ötven kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomaggal a WLTP-szabvány szerint elérheti a 275 kilométert, ami szintén elegendő a kompakt furgonok legtöbb felhasználási területére, de a városi és város környéki feladatok ellátására mindenképpen. Az optimális energiafelhasználást egyébként különféle választható menetmódok segítik. Száz kilowattos egyenáramú gyorstöltővel pedig már fél óra alatt nyolcvan százalékig feltölthető az energiatárolójuk.
Megőrzött kapacitás
Mindemellett a négy elektromos modell fontos ütőkártyája, hogy befogadóképességük és terhelhetőségük nem csökkent a belső égésű motorral hajtott változatokéhoz képest. Rakterük a jármű kétféle hosszúságának megfelelően 3,3 vagy 4,4 köbméteres, míg a hasznos teherbírásuk nyolcszáz kilogramm. Ráadásul még 750 kilogrammos utánfutót is vontathatnak. Ezenkívül két üléssoros, ötszemélyes változatok is rendelkezésre állnak például munkáscsapatok kivonulásához.
Teljes körű biztonság
Nemcsak a praktikusság, hanem a biztonság terén sem kívánnak megalkuvást ezek az elektromos kompakt furgonok. Többek között éberségfigyelő, automatikus vészfékrendszer, gyalogosérzékelő, táblafelismerő, nagy látószögű tolatássegítő kamera és vontatmánystabilizáló is szerepel az arzenáljukban.
Apró különbségek
Mégsem teljesen egyformák. Az adott márkák arculatára formált fényszórókon, lökhárítókon és hűtőrácsokon kívül az egyes modellek műszerfala is eltérő. A Peugeot kompakt furgonjában például az oroszlános gyártó egyik újkori védjegyének számító i-Cockpit terül el a vezető előtt, amelynek különlegessége, hogy a műszerpanel a kis méretű kormánykerék felett helyezkedik el. Továbbá a szolgáltatások terén is igyekeznek egyedi megoldásokkal kitűnni a márkák. Például a villámosok OpelConnect, myOpel és Free2Move Services okostelefonos alkalmazásaival töltőpontot kereshetnek, országúti segélyszolgálatot hívhatnak, hozzáférhetnek különböző járműadatokhoz és valós idejű közlekedési információkon alapuló navigálást használhatnak a gépkocsivezetők. Míg a Toyota az előzetes hírek szerint az átlagosnál előnyösebb akkumulátorgaranciával keresi majd az üzemeltetők kegyeit. Természetesen a beszerzési árban és a finanszírozási konstrukciókban is némileg eltérhetnek majd az egyes márkák ajánlatai. De ez már csak a díszítés a tortán.