A 2021-es Év Haszonjárművei

Ezúttal rendhagyó módon a megelőző év végéig csak az Év Tehergépkocsija és az Év Kishaszonjárműve díjat osztották ki, az Év Autóbusza címet nem, ugyanis a vírushelyzet miatt meghiúsult a nagy buszos összehasonlító teszt. A 2021-es Év Tehergépkocsija az új generációs MAN TGX, a 2021-es Év Kishaszonjárműve pedig a Citroën ë-Jumpy, Opel/Vauxhall Vivaro-e és Peugeot e-Expert néven is futó típus.

Közzétéve:

Több mint ötéves igen intenzív és mindenre kiterjedő fejlesztőmunka eredményeként mutatkozott be tavaly februárban, Bilbao városában az MAN új TG-családja, amelynek zászlóshajója, a TGX sikeresen elnyerte a szakma egyik legrangosabb kitüntetését, a 2021-es Év Tehergépkocsija címet (ITOY – International Truck of the Year). Mivel tavaly a vírushelyzet miatt törölték a naptárból a haszonjármű-kiállításokat, Andreas Tostmann, az MAN Truck & Bus elnök-vezérigazgatója egy virtuális ünnepség keretében vette át a díjat Gianenrico Griffinitől, a zsűri elnökétől.

Megalapozott döntés

A 24 neves európai szakújságíróból álló döntőbizottság az indoklásában kihangsúlyozta az új generációs TGX vezetési kényelmét, teljesen digitális műszerpaneljét, tág tartományban állítható multifunkciós kormánykerekének könnyen kezelhető és sok funkciót vezérlő gombjait, valamint az információs és szórakoztatórendszer merőben új kezelőelemét, az MAN SmartSelect forgókapcsolót. Ezenkívül a zsűritagok elismeréssel nyilatkoztak a fülke teljesen új pihenő- és életteréről, a típus kiváló üzemanyag-hatékonyságáról, illetve az új biztonsági megoldásairól is, mint például a radaros oldalsó holttérfigyelő és a sávba aktívan visszatérítő rendszer. Természetesen a hálózatba kapcsolhatóság és így a digitális szolgáltatások tekintetében is jelentős innovációknak teret adó új elektromos, illetve elektronikus rendszert is kiemelték indoklásukban a szakújságírók. „Az új MAN TGX jelentős előrelépést képvisel a járművezetői kényelem, az üzemanyag-hatékonyság, a hálózatba kapcsolhatóság és az ember-gép kezelői felület tekintetében. Ez egy jövőbeli elvárások teljesítésére is felkészített tehergépkocsi, amely a ma és a holnap fuvarozási igényeinek egyaránt megfelel” – foglalta össze a zsűri véleményét Gianenrico Griffini.

Kisteherautó bérlés

Győztes ikrek

Maga a Citroën ë-Jumpy, Opel/Vauxhall Vivaro-e és Peugeot e-Expert néven is ismert típus nem új, hiszen 2016-ban mutatkozott be, azonban tisztán elektromos hajtású változata tavaly jelent meg mindegyik gyártó kínálatában, és rögtön el is nyerte a 2021-es Év Kishaszonjárműve díjat. Ne feledjük, hogy a Toyota Proace is ennek a népes családnak a tagja, ám a díjat csak a PSA-csoport márkái kapták meg! Az átadást persze ez esetben is virtuális ünnepség keretében tartották. A 24 nemzetközi szakújságíróból álló és Jarlath Sweeney által vezetett zsűri döntésében az egyik legfontosabb érvet az akár 330 kilométer hatótávolság jelentette, hiszen ez a kishaszonjárművek alkalmazásainak túlnyomó többségében bőven elég egy munkanapra. Szintén sokat nyomott a latban, hogy a tisztán elektromos hajtású modellek a raktér mérete és terhelhetősége, valamint a vezethetőség terén sem nyújtanak kevesebbet, mint a belső égésű motorral hajtott társaik. Idén harmincadik alkalommal osztották ki az Év Kishaszonjárműve díjat, és ha az Opel korábbi, még a Renault-val közös típusainak győzelmét is beleszámítjuk, akkor azt mondhatjuk, hogy a PSA-csoport nyolcadszorra nyerte el ezt a megtisztelő címet.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Szuperhatékony cirkáló

Megszületett a Freightliner legújabb tanulmányjárműve, a SuperTruck II. Ez a csőrös nyerges vontatóból és félpótkocsiból álló szerelvény számos műszaki újítás segítségével mutatja meg, hogy mekkora lehetőségek rejlenek még a fuvarozás hatékonyságának növelésében. A Freightliner célja…

Válaszok a kihívásokra

Napjainkban, illetve a közeljövőben olyan jelentős kihívásokkal kell szembenézniük a fuvarozóvállalatoknak, mint a szállítások szén-dioxid-semlegesítése, a logisztikai folyamatok digitalizálása és az egyre égetőbb járművezető-hiány. Többek között ezekre is igyekezett választ adni, illetve mutatni újdonságaival az…

Hozzáértő kezekben

Idén februártól már Szlovákiában is a Delta-Truck látja el a Kögel pótkocsigyártó importőri képviseletét. A márkával hazánkban már közel két évtizedes tapasztalattal rendelkező cégcsoport kibővített szervizhálózattal, jól felkészült értékesítői csapattal és a lehető legmagasabb színvonalú…

Irány Európa

Ígéretes startupnak tűnik az angol Tevva cég, amely középkategóriás akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos teherautók fejlesztésével, illetve gyártásával foglalkozik. Nemrég a 7,5 tonnás, akkumulátoros elektromos tehergépkocsija számos különféle teszt teljesítésével megszerezte az európai típusbizonyítványt. Így a…

Megérkezett a hidrogénhajtás előszele

Akár a magyarországi közösségi közlekedés újabb fontos mérföldköveként is tekinthetünk arra, hogy januárban három napig szállította az utasokat Pakson egy Toyota-Caetano H2.City Gold üzemanyagcellás városi autóbusz demonstrációs és tesztelési céllal. Ez pedig az eddigi legnagyobb…

Leszámolnak a kompromisszumokkal

Eltökélten halad a villamosítás útján a Volvo Trucks, amely már jelenleg is az elektromos teherautók legszélesebb választékát kínálja világszinten. Idén jelentősen kibővíti az FH Electric, FM Electric és FMX Electric fülke-alvázak specifikációs lehetőségeit, hogy az…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra