A 2021-es Év Haszonjárművei

Ezúttal rendhagyó módon a megelőző év végéig csak az Év Tehergépkocsija és az Év Kishaszonjárműve díjat osztották ki, az Év Autóbusza címet nem, ugyanis a vírushelyzet miatt meghiúsult a nagy buszos összehasonlító teszt. A 2021-es Év Tehergépkocsija az új generációs MAN TGX, a 2021-es Év Kishaszonjárműve pedig a Citroën ë-Jumpy, Opel/Vauxhall Vivaro-e és Peugeot e-Expert néven is futó típus.

Közzétéve:

Több mint ötéves igen intenzív és mindenre kiterjedő fejlesztőmunka eredményeként mutatkozott be tavaly februárban, Bilbao városában az MAN új TG-családja, amelynek zászlóshajója, a TGX sikeresen elnyerte a szakma egyik legrangosabb kitüntetését, a 2021-es Év Tehergépkocsija címet (ITOY – International Truck of the Year). Mivel tavaly a vírushelyzet miatt törölték a naptárból a haszonjármű-kiállításokat, Andreas Tostmann, az MAN Truck & Bus elnök-vezérigazgatója egy virtuális ünnepség keretében vette át a díjat Gianenrico Griffinitől, a zsűri elnökétől.

Megalapozott döntés

A 24 neves európai szakújságíróból álló döntőbizottság az indoklásában kihangsúlyozta az új generációs TGX vezetési kényelmét, teljesen digitális műszerpaneljét, tág tartományban állítható multifunkciós kormánykerekének könnyen kezelhető és sok funkciót vezérlő gombjait, valamint az információs és szórakoztatórendszer merőben új kezelőelemét, az MAN SmartSelect forgókapcsolót. Ezenkívül a zsűritagok elismeréssel nyilatkoztak a fülke teljesen új pihenő- és életteréről, a típus kiváló üzemanyag-hatékonyságáról, illetve az új biztonsági megoldásairól is, mint például a radaros oldalsó holttérfigyelő és a sávba aktívan visszatérítő rendszer. Természetesen a hálózatba kapcsolhatóság és így a digitális szolgáltatások tekintetében is jelentős innovációknak teret adó új elektromos, illetve elektronikus rendszert is kiemelték indoklásukban a szakújságírók. „Az új MAN TGX jelentős előrelépést képvisel a járművezetői kényelem, az üzemanyag-hatékonyság, a hálózatba kapcsolhatóság és az ember-gép kezelői felület tekintetében. Ez egy jövőbeli elvárások teljesítésére is felkészített tehergépkocsi, amely a ma és a holnap fuvarozási igényeinek egyaránt megfelel” – foglalta össze a zsűri véleményét Gianenrico Griffini.

Kisteherautó bérlés

Győztes ikrek

Maga a Citroën ë-Jumpy, Opel/Vauxhall Vivaro-e és Peugeot e-Expert néven is ismert típus nem új, hiszen 2016-ban mutatkozott be, azonban tisztán elektromos hajtású változata tavaly jelent meg mindegyik gyártó kínálatában, és rögtön el is nyerte a 2021-es Év Kishaszonjárműve díjat. Ne feledjük, hogy a Toyota Proace is ennek a népes családnak a tagja, ám a díjat csak a PSA-csoport márkái kapták meg! Az átadást persze ez esetben is virtuális ünnepség keretében tartották. A 24 nemzetközi szakújságíróból álló és Jarlath Sweeney által vezetett zsűri döntésében az egyik legfontosabb érvet az akár 330 kilométer hatótávolság jelentette, hiszen ez a kishaszonjárművek alkalmazásainak túlnyomó többségében bőven elég egy munkanapra. Szintén sokat nyomott a latban, hogy a tisztán elektromos hajtású modellek a raktér mérete és terhelhetősége, valamint a vezethetőség terén sem nyújtanak kevesebbet, mint a belső égésű motorral hajtott társaik. Idén harmincadik alkalommal osztották ki az Év Kishaszonjárműve díjat, és ha az Opel korábbi, még a Renault-val közös típusainak győzelmét is beleszámítjuk, akkor azt mondhatjuk, hogy a PSA-csoport nyolcadszorra nyerte el ezt a megtisztelő címet.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra