A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint fejlett vezetéstámogató rendszereket kap a népszerű kishaszonjármű.

Közzétéve:

Kategóriájának egyik legkorszerűbb és legsikeresebb kishaszonjárműve a jelenlegi, második generációs Volkswagen Crafter, amit az is jól igazol, hogy 2017-es piacra kerülésétől tavaly év végéig 354 ezer példányban értékesítették. Most azonban elérkezett egy átfogó szoftveres és hardveres frissítés ideje.

Új műszerfal új funkciókkal

A korszerűsítés leglátványosabb eleme a teljesen új műszerfal, amelynek szériafelszerelése a Digital Cockpit elnevezésű digitális műszerpanel. Ezen a járművezető a szintén új multifunkciós kormánykerék View gombjával különféle nézeti képek közül választhat. A széles körű üzemelési adatokon kívül a navigáció, a telefon és a médialejátszó menüi is megjeleníthetők a digitális műszerpanelen, amelyek szintén a volánról is kezelhetők. A műszerfal további fontos újítása az elektronikus vezérlésű rögzítőfék kapcsolója, amely kiváltja az eddigi mechanikus kézifékkart, értékes helyet felszabadítva a vezetőülés mellett.

Ezt a lakóautósok különösen nagyra értékelik majd, hiszen szabadabb átjárást biztosít a vezetőfülke és a lakótér között. A nyolcfokozatú automatikus sebességváltó pedig mostantól az ID. Buzz mintájára a kormányoszlop bajuszkarjáról kezelhető. A manuális váltóval szerelt modelleknél persze megmarad a váltókar a középkonzolon. Ezenkívül a világításkapcsolót, a kapcsolópaneleket és a levegőbefúvókat is áttervezték az új műszerfalon. Az eddigi USB-A-csatlakozókat USB-C típusúak váltják fel és már vezeték nélküli indukciós telefontöltő is rendelhető. Újdonságként a tetőkonzolon is elhelyeznek egy USB-C-csatlakozót, így elkerülhető, hogy vezetékek zavarják a szabad kilátást.

Korszerű információs és szórakoztatórendszer

Az információs és szórakoztatórendszer mostantól a műszerfal középkonzoljából kiemelkedő kijelzőről kezelhető, amely szériában 10,3, míg extraként 12,9 col képátlójú. A rendszer új grafikájú menüjét szintén az ID. Buzz típusból, méghozzá annak legújabb, hosszú tengelytávú változatából ültették át. Ennek állandóan elérhető, közvetlen főmenügombjai megkönnyítik a különféle funkciók közötti váltást. Ugyancsak új az online hangvezérlés.

Minden eddiginél nagyobb biztonság

A Crafter vadonatúj elektromos, illetve elektronikus rendszere számos új vezetéstámogató rendszer bevezetése előtt is utat nyitott. Mostantól a 3,5 tonna össztömeg feletti modelleknél szériafelszerelés az oldalsó holttérfigyelő, amely városi forgalomban figyelmezteti a járművezetőt a gépkocsi mellett tartózkodó gyalogosokra, kerékpárosokra és rolleresekre. Szintén alaptartozék ezekhez a kivitelekhez az elinduláskor a jármű előtti gyalogosokra figyelmeztetés, valamint bekanyarodáskor szembe jövő járművet érzékelve az automatikus fékezés. Ezek a rendszerek opcióként a B kategóriás engedéllyel vezethető modellekhez is elérhetők.

Az új Crafter szériafelszerelése továbbá a gyalogosokat és kerékpárosokat is érzékelő automatikus vészfékezés, a sávelhagyásra figyelmeztető és szükség esetén kormányzással beavatkozó asszisztens, a táblafelismerő, a sebességhatároló és a hátsó parkolássegítő radar. Mostantól az adaptív sebességtartást és a sávtartást egyesítő Travel Assist, valamint vészhelyzetben, például a vezető rosszulléte esetén a gépkocsit automatikusan az út szélére lekormányzó és megállító Emergency Assist is rendelhető. A hajtáslánc terén pedig a hátsókerék-hajtású változatokhoz egy új nyolcfokozatú automatikus sebességváltót vezet be a gyártó. Mindezekre már nem is kell sokat várni, ugyanis az új Crafter előértékesítése 2024 áprilisában kezdődik.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

VIARENT, út a bérléshez

Jó egy furgon a háznál – tartja a régi bölcsesség. Ezzel nehéz vitába szállni, hiszen előbb utóbb mindenki életében alakulnak olyan teendők, amelyek egy hétköznapi személyautó képességeit messze meghaladják. Legyen szó egy egyszerű bútorszállításról, költözésről,…

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

Expressz platós

Immár nyomatékirányítással segíti dinamikus irányváltását a Ford legkisebb tengerentúli platósának utcai sportváltozata. Azonban ez csupán a jéghegy csúcsa, hiszen korántsem ez a Maverick Lobo egyetlen műszaki csemegéje.

Simabőrű széltoló

Kifejezetten a távolsági fuvarozáshoz optimalizált, kedvezőbb légellenállású fülkeváltozatot kínál a Mercedes-Benz a dízelmotoros Actros modellekhez. Ha ismerősnek tűnik, nem véletlen, hiszen a ProCabin fülkével mutatkozott be az elektromos eActros 600 is.