A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint fejlett vezetéstámogató rendszereket kap a népszerű kishaszonjármű.

Közzétéve:

Kategóriájának egyik legkorszerűbb és legsikeresebb kishaszonjárműve a jelenlegi, második generációs Volkswagen Crafter, amit az is jól igazol, hogy 2017-es piacra kerülésétől tavaly év végéig 354 ezer példányban értékesítették. Most azonban elérkezett egy átfogó szoftveres és hardveres frissítés ideje.

Új műszerfal új funkciókkal

A korszerűsítés leglátványosabb eleme a teljesen új műszerfal, amelynek szériafelszerelése a Digital Cockpit elnevezésű digitális műszerpanel. Ezen a járművezető a szintén új multifunkciós kormánykerék View gombjával különféle nézeti képek közül választhat. A széles körű üzemelési adatokon kívül a navigáció, a telefon és a médialejátszó menüi is megjeleníthetők a digitális műszerpanelen, amelyek szintén a volánról is kezelhetők. A műszerfal további fontos újítása az elektronikus vezérlésű rögzítőfék kapcsolója, amely kiváltja az eddigi mechanikus kézifékkart, értékes helyet felszabadítva a vezetőülés mellett.

Ezt a lakóautósok különösen nagyra értékelik majd, hiszen szabadabb átjárást biztosít a vezetőfülke és a lakótér között. A nyolcfokozatú automatikus sebességváltó pedig mostantól az ID. Buzz mintájára a kormányoszlop bajuszkarjáról kezelhető. A manuális váltóval szerelt modelleknél persze megmarad a váltókar a középkonzolon. Ezenkívül a világításkapcsolót, a kapcsolópaneleket és a levegőbefúvókat is áttervezték az új műszerfalon. Az eddigi USB-A-csatlakozókat USB-C típusúak váltják fel és már vezeték nélküli indukciós telefontöltő is rendelhető. Újdonságként a tetőkonzolon is elhelyeznek egy USB-C-csatlakozót, így elkerülhető, hogy vezetékek zavarják a szabad kilátást.

Korszerű információs és szórakoztatórendszer

Az információs és szórakoztatórendszer mostantól a műszerfal középkonzoljából kiemelkedő kijelzőről kezelhető, amely szériában 10,3, míg extraként 12,9 col képátlójú. A rendszer új grafikájú menüjét szintén az ID. Buzz típusból, méghozzá annak legújabb, hosszú tengelytávú változatából ültették át. Ennek állandóan elérhető, közvetlen főmenügombjai megkönnyítik a különféle funkciók közötti váltást. Ugyancsak új az online hangvezérlés.

Minden eddiginél nagyobb biztonság

A Crafter vadonatúj elektromos, illetve elektronikus rendszere számos új vezetéstámogató rendszer bevezetése előtt is utat nyitott. Mostantól a 3,5 tonna össztömeg feletti modelleknél szériafelszerelés az oldalsó holttérfigyelő, amely városi forgalomban figyelmezteti a járművezetőt a gépkocsi mellett tartózkodó gyalogosokra, kerékpárosokra és rolleresekre. Szintén alaptartozék ezekhez a kivitelekhez az elinduláskor a jármű előtti gyalogosokra figyelmeztetés, valamint bekanyarodáskor szembe jövő járművet érzékelve az automatikus fékezés. Ezek a rendszerek opcióként a B kategóriás engedéllyel vezethető modellekhez is elérhetők.

Az új Crafter szériafelszerelése továbbá a gyalogosokat és kerékpárosokat is érzékelő automatikus vészfékezés, a sávelhagyásra figyelmeztető és szükség esetén kormányzással beavatkozó asszisztens, a táblafelismerő, a sebességhatároló és a hátsó parkolássegítő radar. Mostantól az adaptív sebességtartást és a sávtartást egyesítő Travel Assist, valamint vészhelyzetben, például a vezető rosszulléte esetén a gépkocsit automatikusan az út szélére lekormányzó és megállító Emergency Assist is rendelhető. A hajtáslánc terén pedig a hátsókerék-hajtású változatokhoz egy új nyolcfokozatú automatikus sebességváltót vezet be a gyártó. Mindezekre már nem is kell sokat várni, ugyanis az új Crafter előértékesítése 2024 áprilisában kezdődik.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra