Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és villamosított hajtásláncot kínál.

Közzétéve:

Habár csak a jövő évtől jelenik meg a piacon az igen sikeres Volkswagen Transporter 6.1 utódja, az ügyfelek Németországban már leadhatják az előrendeléseket az új típusra, amelyről a gyártó már közzétette a legfontosabb tudnivalókat. Igaz, a sajtófotókon egyelőre még álcázták az újdonság külsejét, annyi már bizonyos, hogy tovább javították az aerodinamikáját és LED-es fényszórókat, illetve hátsó lámpákat kapott. Elődjeihez hasonlóan pedig az új Transporter is választható majd egy- vagy kétszárnyú hátfalajtókkal.

Többet ad a kényelem és a biztonság terén

Bővült a Transporter felszereltségi listája is, így többek között elektronikus vezérlésű rögzítőfék, visszagurulás-gátló, 12 colos digitális műszerpanel, 13 colos érintőképernyővel működő információs és szórakoztatórendszer, Apple CarPlay és Android Auto telefontükrözés, online szolgáltatások, multifunkciós kormánykerék, esőérzékelős ablaktörlő, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, automatikus vészfékrendszer és táblafelismerő is szerepel a kínálatában.

Minden téren felnőtt a feladathoz

Jól mutatja a generációváltást, hogy az új Transporter 5050 milliméter hosszú, azaz 146 milliméterrel hosszabb elődjénél, tengelytávolsága pedig 3,1 méter, vagyis 97 milliméterrel múlja felül a jelenlegi típusét. A jármű szélessége 128 milliméterrel 2032 milliméterre gyarapodott. A zárt furgon és a személyszállító Kombi modell magasított tetővel és 400 milliméterrel nagyobb tengelytávval is rendelhető, sőt, már a rövid változatokhoz is elérhető a magasabb tető. A hízókúra eredményeként a legkisebb modell rakterének befogadóképessége 5,8 köbméterre bővült, a kerékdobok között pedig 148 milliméterrel 1392 milliméterre nőt a távolság. Ezzel együtt a hasznos teherbírás is gyarapodott, rövid karosszéria és dízelmotor esetén 1,2-ről 1,3 tonnára, míg a legnagyobb vontatható tömeg 2,5-ről 2,8 tonnára változott. Sőt, immár a tetőn is nagyobb terhelés szállítható, a korábbi 150 helyett 170 kilogramm.

Színes hajtásválaszték

Ráadásul az új Transporter a Volkswagen Haszonjárművek első olyan típusa, amely dízelmotorral (TDI), külső forrásról tölthető hibrid hajtáslánccal (eHybrid) és tisztán elektromos hajtással (eTransporter) is készül. Az új TDI motorok 81, 110 és 125 kilowatt (110, 150 és 170 lóerő), az eHybrid modellek 171 kilowatt (233 lóerő), míg az elektromosok 85, 100, 160 és 210 kilowatt (116, 136, 218 és 286 lóerő) legnagyobb teljesítménnyel állnak rendelkezésre. Utóbbiak akkumulátorcsomagjának kapacitása 83 kilowattóra, de a 85 kilowattos alapváltozathoz 54 kilowattórás energiatárolót társítanak. A dízelmotorok az első kerekeket hajtják, a 4MOTION összkerékhajtás pedig a második teljesítményszinttől választható. Az elektromos modellek kezdetben hátsókerékhajtással készülnek, ezekhez később várható az összkerékhajtás megjelenése. Egyelőre ennyit közölt a gyártó az új Transporterről, ám ezekből az adatokból is látszik, hogy ezúttal nem ráncfelvarrásról, hanem tényleges generációváltásról van szó.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra