Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és villamosított hajtásláncot kínál.

Közzétéve:

Habár csak a jövő évtől jelenik meg a piacon az igen sikeres Volkswagen Transporter 6.1 utódja, az ügyfelek Németországban már leadhatják az előrendeléseket az új típusra, amelyről a gyártó már közzétette a legfontosabb tudnivalókat. Igaz, a sajtófotókon egyelőre még álcázták az újdonság külsejét, annyi már bizonyos, hogy tovább javították az aerodinamikáját és LED-es fényszórókat, illetve hátsó lámpákat kapott. Elődjeihez hasonlóan pedig az új Transporter is választható majd egy- vagy kétszárnyú hátfalajtókkal.

Többet ad a kényelem és a biztonság terén

Bővült a Transporter felszereltségi listája is, így többek között elektronikus vezérlésű rögzítőfék, visszagurulás-gátló, 12 colos digitális műszerpanel, 13 colos érintőképernyővel működő információs és szórakoztatórendszer, Apple CarPlay és Android Auto telefontükrözés, online szolgáltatások, multifunkciós kormánykerék, esőérzékelős ablaktörlő, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, automatikus vészfékrendszer és táblafelismerő is szerepel a kínálatában.

Minden téren felnőtt a feladathoz

Jól mutatja a generációváltást, hogy az új Transporter 5050 milliméter hosszú, azaz 146 milliméterrel hosszabb elődjénél, tengelytávolsága pedig 3,1 méter, vagyis 97 milliméterrel múlja felül a jelenlegi típusét. A jármű szélessége 128 milliméterrel 2032 milliméterre gyarapodott. A zárt furgon és a személyszállító Kombi modell magasított tetővel és 400 milliméterrel nagyobb tengelytávval is rendelhető, sőt, már a rövid változatokhoz is elérhető a magasabb tető. A hízókúra eredményeként a legkisebb modell rakterének befogadóképessége 5,8 köbméterre bővült, a kerékdobok között pedig 148 milliméterrel 1392 milliméterre nőt a távolság. Ezzel együtt a hasznos teherbírás is gyarapodott, rövid karosszéria és dízelmotor esetén 1,2-ről 1,3 tonnára, míg a legnagyobb vontatható tömeg 2,5-ről 2,8 tonnára változott. Sőt, immár a tetőn is nagyobb terhelés szállítható, a korábbi 150 helyett 170 kilogramm.

Színes hajtásválaszték

Ráadásul az új Transporter a Volkswagen Haszonjárművek első olyan típusa, amely dízelmotorral (TDI), külső forrásról tölthető hibrid hajtáslánccal (eHybrid) és tisztán elektromos hajtással (eTransporter) is készül. Az új TDI motorok 81, 110 és 125 kilowatt (110, 150 és 170 lóerő), az eHybrid modellek 171 kilowatt (233 lóerő), míg az elektromosok 85, 100, 160 és 210 kilowatt (116, 136, 218 és 286 lóerő) legnagyobb teljesítménnyel állnak rendelkezésre. Utóbbiak akkumulátorcsomagjának kapacitása 83 kilowattóra, de a 85 kilowattos alapváltozathoz 54 kilowattórás energiatárolót társítanak. A dízelmotorok az első kerekeket hajtják, a 4MOTION összkerékhajtás pedig a második teljesítményszinttől választható. Az elektromos modellek kezdetben hátsókerékhajtással készülnek, ezekhez később várható az összkerékhajtás megjelenése. Egyelőre ennyit közölt a gyártó az új Transporterről, ám ezekből az adatokból is látszik, hogy ezúttal nem ráncfelvarrásról, hanem tényleges generációváltásról van szó.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…