Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és villamosított hajtásláncot kínál.

Közzétéve:

Habár csak a jövő évtől jelenik meg a piacon az igen sikeres Volkswagen Transporter 6.1 utódja, az ügyfelek Németországban már leadhatják az előrendeléseket az új típusra, amelyről a gyártó már közzétette a legfontosabb tudnivalókat. Igaz, a sajtófotókon egyelőre még álcázták az újdonság külsejét, annyi már bizonyos, hogy tovább javították az aerodinamikáját és LED-es fényszórókat, illetve hátsó lámpákat kapott. Elődjeihez hasonlóan pedig az új Transporter is választható majd egy- vagy kétszárnyú hátfalajtókkal.

Többet ad a kényelem és a biztonság terén

Bővült a Transporter felszereltségi listája is, így többek között elektronikus vezérlésű rögzítőfék, visszagurulás-gátló, 12 colos digitális műszerpanel, 13 colos érintőképernyővel működő információs és szórakoztatórendszer, Apple CarPlay és Android Auto telefontükrözés, online szolgáltatások, multifunkciós kormánykerék, esőérzékelős ablaktörlő, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, automatikus vészfékrendszer és táblafelismerő is szerepel a kínálatában.

Minden téren felnőtt a feladathoz

Jól mutatja a generációváltást, hogy az új Transporter 5050 milliméter hosszú, azaz 146 milliméterrel hosszabb elődjénél, tengelytávolsága pedig 3,1 méter, vagyis 97 milliméterrel múlja felül a jelenlegi típusét. A jármű szélessége 128 milliméterrel 2032 milliméterre gyarapodott. A zárt furgon és a személyszállító Kombi modell magasított tetővel és 400 milliméterrel nagyobb tengelytávval is rendelhető, sőt, már a rövid változatokhoz is elérhető a magasabb tető. A hízókúra eredményeként a legkisebb modell rakterének befogadóképessége 5,8 köbméterre bővült, a kerékdobok között pedig 148 milliméterrel 1392 milliméterre nőt a távolság. Ezzel együtt a hasznos teherbírás is gyarapodott, rövid karosszéria és dízelmotor esetén 1,2-ről 1,3 tonnára, míg a legnagyobb vontatható tömeg 2,5-ről 2,8 tonnára változott. Sőt, immár a tetőn is nagyobb terhelés szállítható, a korábbi 150 helyett 170 kilogramm.

Színes hajtásválaszték

Ráadásul az új Transporter a Volkswagen Haszonjárművek első olyan típusa, amely dízelmotorral (TDI), külső forrásról tölthető hibrid hajtáslánccal (eHybrid) és tisztán elektromos hajtással (eTransporter) is készül. Az új TDI motorok 81, 110 és 125 kilowatt (110, 150 és 170 lóerő), az eHybrid modellek 171 kilowatt (233 lóerő), míg az elektromosok 85, 100, 160 és 210 kilowatt (116, 136, 218 és 286 lóerő) legnagyobb teljesítménnyel állnak rendelkezésre. Utóbbiak akkumulátorcsomagjának kapacitása 83 kilowattóra, de a 85 kilowattos alapváltozathoz 54 kilowattórás energiatárolót társítanak. A dízelmotorok az első kerekeket hajtják, a 4MOTION összkerékhajtás pedig a második teljesítményszinttől választható. Az elektromos modellek kezdetben hátsókerékhajtással készülnek, ezekhez később várható az összkerékhajtás megjelenése. Egyelőre ennyit közölt a gyártó az új Transporterről, ám ezekből az adatokból is látszik, hogy ezúttal nem ráncfelvarrásról, hanem tényleges generációváltásról van szó.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

VIARENT, út a bérléshez

Jó egy furgon a háznál – tartja a régi bölcsesség. Ezzel nehéz vitába szállni, hiszen előbb utóbb mindenki életében alakulnak olyan teendők, amelyek egy hétköznapi személyautó képességeit messze meghaladják. Legyen szó egy egyszerű bútorszállításról, költözésről,…

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

Expressz platós

Immár nyomatékirányítással segíti dinamikus irányváltását a Ford legkisebb tengerentúli platósának utcai sportváltozata. Azonban ez csupán a jéghegy csúcsa, hiszen korántsem ez a Maverick Lobo egyetlen műszaki csemegéje.

Simabőrű széltoló

Kifejezetten a távolsági fuvarozáshoz optimalizált, kedvezőbb légellenállású fülkeváltozatot kínál a Mercedes-Benz a dízelmotoros Actros modellekhez. Ha ismerősnek tűnik, nem véletlen, hiszen a ProCabin fülkével mutatkozott be az elektromos eActros 600 is.