Lakóautó a jövőből

Már több mint negyedmillió California modell értékesítésével tette le a névjegyét a Volkswagen Haszonjárművek a lakóautók piacán. Most pedig a California Concept tanulmánnyal bemutatja, hogyan képzeli el a kishaszonjárműből kialakított kempingautók jövőjét. Nemcsak hajtásláncával és vezetéstámogató rendszereivel számít innovatívnak ez a jármű, hanem a kempingezést új szintre emelő kialakításával és felszereltségével is.

Közzétéve:

Első pillantásra látszik, hogy a Volkswagen California Concept a 2021-ben bemutatott Multivan hosszú változatán alapul, így nagyobb elődjénél, a California 6.1 modellnél. Természetesen ez is felemelhető tetőt kapott, mint 1988 óta minden California lakóautó, így a jármű a kalandos utazások mellett mindennapos városi használatra is alkalmas. Ezzel tökéletes összhangban áll a külső forrásról tölthető hibrid hajtáslánca, hiszen a dolgos hétköznapok során tisztán elektromos közlekedést biztosít, míg hosszú utakon nem kell a hatótávolsága miatt aggódni. Sőt, a lítiumion-akkumulátora hosszú időre külső csatlakozástól független, 12 voltos áramellátást nyújt a fedélzeten.

Mindkét oldalra nyitott

Emellett a California nappaliját és konyháját is teljesen áttervezték a Volkswagen fejlesztői. Most először a vezető oldalára is tolóajtó került, a konyhát pedig hátrébb helyezték, ami új teret nyit a kempingezéshez. Ráadásul a mosogatóval, 230 voltos indukciós főzőlappal, beépített gázfőzővel, hűtővel és fiókokkal felszerelt konyha kívülről is hozzáférhető. Ezzel a jármű az eggyel nagyobb kategóriájú lakóautók elrendezésének előnyeit nyújtja. A bal oldalon egy kihúzható előtető, a jobb oldalon pedig egy pillanatok alatt felállítható napvitorla ad hűsítő árnyékot vagy védelmet az eső ellen.

A terek és a fények játéka

Az első ülések teljesen hátrafordíthatók a közösségi élmény érdekében és az elektronikus rögzítőféknek köszönhetően akadálytalan az átjárás közöttük, míg a különálló, de összeérő hátsó ülések ledöntve fekhellyé alakíthatók. Sőt, ezek az ülések könnyen kivehetők, így akár szörfdeszkák vagy kerékpárok is elférnek az utastérben. Persze kisebb-nagyobb tárolóhelyeket is szép számmal kínál a California Concept, például mindegyik ülés alatt, a hűtő mögötti szekrényben és hátul a fekhely alatt. A tetőkereten állítható erősségű hangulatvilágítás húzódik, a szekrényeken található hangulatvilágításnak pedig változtatható a színe. A jármű körüli „teraszokat” külső LED-es lámpák árasztják el fénnyel.

Gombok helyett képernyők

A felhajtható tető alatti hálószobában szintén LED-es lámpák, nagy panorámaablakok, valamint USB-C-csatlakozók szolgálják a pihenés kényelmét. A tető nyitása és csukása a C oszlopnál függőlegesen beépített táblagépről vezérelhető, ahogyan az összes többi kempingezős funkció is a belső világítástól a kiegészítő fűtésig. Továbbá a képernyőn ellenőrizhető például a víz- és szennyvíztartályok szintje. Ám mindezek a funkciók a járműhöz kapcsolódó okostelefonos alkalmazáson vagy a műszerfal információs és szórakoztatórendszerén keresztül is kezelhetők. Utóbbiról egyébként a jármű szintezése is irányítható. Végül a jó hír: a Volkswagen California Concept innovatív tanulmányautóval bemutatott jövő már 2024-ben valóra válik.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Mindent tud, amit a nagyok

Egyszerre menthet életeket, növelheti a járműkihasználást, fokozhatja a szállítmányozás gazdaságosságát és kímélheti a környezetet. Mi az? Napjaink fuvarozásának egyik legizgalmasabb találós kérdésére egyértelműen az önvezető kamion a válasz. A mesterséges intelligencia alkalmazásának óriási kihívása minden…

(Még mindig) nem ismernek lehetetlent

Újabb izgalmas összeállítással jelentkezünk a Broshuis ügyfeleinek kiszállított speciális pótkocsikról. A kampeni tervezők ezek révén is igazolták, hogy aligha ismernek lehetetlent. Ezúttal is nagy szakértelemmel és tapasztalattal, mi több elegánsan abszolválták a legkülönlegesebb kihívásokat. A…

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…

MI itt, MI ott – MI mindenütt!

Aligha újdonság, hogy napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) szédületes tempóban tör mindenüvé utat magának. Különösen is sikeres a gépi tanulásként ismertté vált ága. Miért lenne ez másként a közúti áruszállítás brutális adatmennyiséget produkáló üzeme során?…