Lakóautó a jövőből

Már több mint negyedmillió California modell értékesítésével tette le a névjegyét a Volkswagen Haszonjárművek a lakóautók piacán. Most pedig a California Concept tanulmánnyal bemutatja, hogyan képzeli el a kishaszonjárműből kialakított kempingautók jövőjét. Nemcsak hajtásláncával és vezetéstámogató rendszereivel számít innovatívnak ez a jármű, hanem a kempingezést új szintre emelő kialakításával és felszereltségével is.

Közzétéve:

Első pillantásra látszik, hogy a Volkswagen California Concept a 2021-ben bemutatott Multivan hosszú változatán alapul, így nagyobb elődjénél, a California 6.1 modellnél. Természetesen ez is felemelhető tetőt kapott, mint 1988 óta minden California lakóautó, így a jármű a kalandos utazások mellett mindennapos városi használatra is alkalmas. Ezzel tökéletes összhangban áll a külső forrásról tölthető hibrid hajtáslánca, hiszen a dolgos hétköznapok során tisztán elektromos közlekedést biztosít, míg hosszú utakon nem kell a hatótávolsága miatt aggódni. Sőt, a lítiumion-akkumulátora hosszú időre külső csatlakozástól független, 12 voltos áramellátást nyújt a fedélzeten.

Mindkét oldalra nyitott

Emellett a California nappaliját és konyháját is teljesen áttervezték a Volkswagen fejlesztői. Most először a vezető oldalára is tolóajtó került, a konyhát pedig hátrébb helyezték, ami új teret nyit a kempingezéshez. Ráadásul a mosogatóval, 230 voltos indukciós főzőlappal, beépített gázfőzővel, hűtővel és fiókokkal felszerelt konyha kívülről is hozzáférhető. Ezzel a jármű az eggyel nagyobb kategóriájú lakóautók elrendezésének előnyeit nyújtja. A bal oldalon egy kihúzható előtető, a jobb oldalon pedig egy pillanatok alatt felállítható napvitorla ad hűsítő árnyékot vagy védelmet az eső ellen.

A terek és a fények játéka

Az első ülések teljesen hátrafordíthatók a közösségi élmény érdekében és az elektronikus rögzítőféknek köszönhetően akadálytalan az átjárás közöttük, míg a különálló, de összeérő hátsó ülések ledöntve fekhellyé alakíthatók. Sőt, ezek az ülések könnyen kivehetők, így akár szörfdeszkák vagy kerékpárok is elférnek az utastérben. Persze kisebb-nagyobb tárolóhelyeket is szép számmal kínál a California Concept, például mindegyik ülés alatt, a hűtő mögötti szekrényben és hátul a fekhely alatt. A tetőkereten állítható erősségű hangulatvilágítás húzódik, a szekrényeken található hangulatvilágításnak pedig változtatható a színe. A jármű körüli „teraszokat” külső LED-es lámpák árasztják el fénnyel.

Gombok helyett képernyők

A felhajtható tető alatti hálószobában szintén LED-es lámpák, nagy panorámaablakok, valamint USB-C-csatlakozók szolgálják a pihenés kényelmét. A tető nyitása és csukása a C oszlopnál függőlegesen beépített táblagépről vezérelhető, ahogyan az összes többi kempingezős funkció is a belső világítástól a kiegészítő fűtésig. Továbbá a képernyőn ellenőrizhető például a víz- és szennyvíztartályok szintje. Ám mindezek a funkciók a járműhöz kapcsolódó okostelefonos alkalmazáson vagy a műszerfal információs és szórakoztatórendszerén keresztül is kezelhetők. Utóbbiról egyébként a jármű szintezése is irányítható. Végül a jó hír: a Volkswagen California Concept innovatív tanulmányautóval bemutatott jövő már 2024-ben valóra válik.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra