Lakóautó a jövőből

Már több mint negyedmillió California modell értékesítésével tette le a névjegyét a Volkswagen Haszonjárművek a lakóautók piacán. Most pedig a California Concept tanulmánnyal bemutatja, hogyan képzeli el a kishaszonjárműből kialakított kempingautók jövőjét. Nemcsak hajtásláncával és vezetéstámogató rendszereivel számít innovatívnak ez a jármű, hanem a kempingezést új szintre emelő kialakításával és felszereltségével is.

Közzétéve:

Első pillantásra látszik, hogy a Volkswagen California Concept a 2021-ben bemutatott Multivan hosszú változatán alapul, így nagyobb elődjénél, a California 6.1 modellnél. Természetesen ez is felemelhető tetőt kapott, mint 1988 óta minden California lakóautó, így a jármű a kalandos utazások mellett mindennapos városi használatra is alkalmas. Ezzel tökéletes összhangban áll a külső forrásról tölthető hibrid hajtáslánca, hiszen a dolgos hétköznapok során tisztán elektromos közlekedést biztosít, míg hosszú utakon nem kell a hatótávolsága miatt aggódni. Sőt, a lítiumion-akkumulátora hosszú időre külső csatlakozástól független, 12 voltos áramellátást nyújt a fedélzeten.

Mindkét oldalra nyitott

Emellett a California nappaliját és konyháját is teljesen áttervezték a Volkswagen fejlesztői. Most először a vezető oldalára is tolóajtó került, a konyhát pedig hátrébb helyezték, ami új teret nyit a kempingezéshez. Ráadásul a mosogatóval, 230 voltos indukciós főzőlappal, beépített gázfőzővel, hűtővel és fiókokkal felszerelt konyha kívülről is hozzáférhető. Ezzel a jármű az eggyel nagyobb kategóriájú lakóautók elrendezésének előnyeit nyújtja. A bal oldalon egy kihúzható előtető, a jobb oldalon pedig egy pillanatok alatt felállítható napvitorla ad hűsítő árnyékot vagy védelmet az eső ellen.

A terek és a fények játéka

Az első ülések teljesen hátrafordíthatók a közösségi élmény érdekében és az elektronikus rögzítőféknek köszönhetően akadálytalan az átjárás közöttük, míg a különálló, de összeérő hátsó ülések ledöntve fekhellyé alakíthatók. Sőt, ezek az ülések könnyen kivehetők, így akár szörfdeszkák vagy kerékpárok is elférnek az utastérben. Persze kisebb-nagyobb tárolóhelyeket is szép számmal kínál a California Concept, például mindegyik ülés alatt, a hűtő mögötti szekrényben és hátul a fekhely alatt. A tetőkereten állítható erősségű hangulatvilágítás húzódik, a szekrényeken található hangulatvilágításnak pedig változtatható a színe. A jármű körüli „teraszokat” külső LED-es lámpák árasztják el fénnyel.

Gombok helyett képernyők

A felhajtható tető alatti hálószobában szintén LED-es lámpák, nagy panorámaablakok, valamint USB-C-csatlakozók szolgálják a pihenés kényelmét. A tető nyitása és csukása a C oszlopnál függőlegesen beépített táblagépről vezérelhető, ahogyan az összes többi kempingezős funkció is a belső világítástól a kiegészítő fűtésig. Továbbá a képernyőn ellenőrizhető például a víz- és szennyvíztartályok szintje. Ám mindezek a funkciók a járműhöz kapcsolódó okostelefonos alkalmazáson vagy a műszerfal információs és szórakoztatórendszerén keresztül is kezelhetők. Utóbbiról egyébként a jármű szintezése is irányítható. Végül a jó hír: a Volkswagen California Concept innovatív tanulmányautóval bemutatott jövő már 2024-ben valóra válik.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Teljesen elektromos kiszolgálás

Több szempontból is különleges üzemanyag-szállító szerelvény állt üzembe a stuttgarti repülőtéren. Egyrészt a Mercedes-Benz eEconic nyerges vontató az alacsonyra süllyesztett fülkéjével jól elfér a repülőgépek szárnya alatt, tisztán elektromos hajtásával pedig helyileg nulla károsanyag-kibocsátással működhet.…

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra