A Ford Trucks bejelentette az első üzemanyagcellás F-MAX modelljének fejlesztését

A nulla károsanyag-kibocsátás elérése érdekében tett erőfeszítéseit megsokszorozva a Ford Trucks felvette stratégiai partnerei közé az üzemanyagcella-szállító és -fejlesztő Ballard Power Systems vállalatot. Az együttműködés az Európai Unió által kezdeményezett Horizon Europe ZEFES projekt egyik meghatározó eleme. A Ford Trucks célja az első üzemanyagcellás elektromos (FCEV) F-MAX megalkotása az innovatív együttműködés keretében.

Közzétéve:

A nehéz haszongépjárművek iparágában világméretű márkának számító Ford Trucks a Ballard Power Systems vállalattal közösen fejleszti az üzemanyagcellás elektromos (FCEV) F-MAX modellt az EU-s Horizon Europe ZEFES (Zero Emission Freight EcoSystem) logisztikai projekt keretében. A Ford azzal a szándékkal vesz részt a projektben, hogy úttörő szállítási megoldásokat dolgozzon ki. A projekt megvalósítása során a Ford Trucks és a Ballard az üzemanyagcella-ellátás és -fejlesztés terén tervez együttműködni.

A kanadai székhelyű Ballard Power Systems és a Ford Trucks által aláírt szándéknyilatkozat két 120 kW-os FCmove™-XD üzemanyagcellás motorra szóló kezdeti megrendelést foglal magában, melyek kiszállítása 2023-ra van ütemezve.

A Ford Trucks élen jár a fenntartható technológiák fejlesztésében

A Ford Trucks Törökországban tervezi fejleszteni és gyártani az üzemanyagcellás F-MAX modellt. Az F-MAX a Ford Trucks legelső üzemanyagcellás járműve lesz, amelynek bemutatása a ZEFES projekt céljaihoz igazodva várhatóan 2025-ben kezdődik a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) útvonalain.

A Ford Trucks jelenleg első alkalommal teszteli a hidrogénégetést nehéz haszongépjárművekhez szánt, saját gyártású, egyhengeres kutatómotorjával. Ehhez kapcsolódóan a kezdeti motorindítási és gyújtási tevékenységeket már sikeresen végrehajtották. A Ford Trucks továbbra is elkötelezett a nulla károsanyag-kibocsátású motorok fejlesztése iránt.

A teljes egészében a Ford Trucks mérnökei által fejlesztett és gyártott F-MAX jelentős áttörést ért el a nemzetközi piacon azzal, hogy 2019-ben a világ egyik legrangosabb haszongépjármű-kiállításán elnyerte az „Év Tehergépjárműve” díjat.

Az „F generációs mozgalom” égisze alatt, a nulla károsanyag-kibocsátású, hálózatba kapcsolt és autonóm technológiák alkalmazásával a Ford Trucks vezető szerepet játszik a nehéz haszongépjárművek jelentős átalakításában. Az éghajlatváltozás elleni küzdelem jegyében a társaság elkötelezett amellett, hogy 2040-re a nehéz haszongépjárművek gyártása során elérje a nulla károsanyag-kibocsátást. Elkötelezettségének bizonyítékaként a 2022 szeptemberében Hannoverben megrendezett IAA Transportation kiállításon a Ford Trucks bemutatta saját fejlesztésű, 100%-ban elektromos meghajtású teherautóját.

A ZEFES projektet az Európai Unió finanszírozza. A kifejtett nézetek és vélemények kizárólag a szerző(k)nek tulajdoníthatók, és nem feltétlenül tükrözik az Európai Unió vagy az Európai Bizottság nézeteit és véleményeit. Ezekért sem az Európai Unió, sem a támogatást nyújtó hatóság nem vonható felelősségre.

A Ford Trucks nyerges vontatók bérelhetőek a VIARENT-től!

 

WeboldalLinkedInTwitter





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Előny a négyzeten

Már ma is többféle tisztán elektromos zárt furgon sorakozik a VIARENT bérautó-kínálatában, a bérautók specialistája azonban hallgatva az idők szavára tovább bővíti villanypalettáját. Feltétlenül érdemes hát végiggondolni, vitathatatlan környezetvédelmi erényeik mellett milyen gazdaságossági előnyökkel szolgálhatnak…

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős…

Nehézsúlyban is biztonságosan

Hatalmas kerekeken és súlyos rakományokkal robogó, leginkább tehervonatra emlékeztető kamionkonvojok – és napi szinten súlyos balesetek. Ki ne rettent volna már meg egyszer-egyszer a szemből elhúzó vagy épp közvetlenül mellettünk dübörgő, negyventonnás szerelvényektől? Miután az…

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…

Kishaszonjárművel is biztonságban

Korunk kaotikus közlekedési viszonyait nap mint nap megtapasztalva aligha meglepő, ha vonakodva adjuk fel modern személyautóink biztonságát. Amennyiben egy impulzusos bútorvásárlást követően magánemberként egy ismeretlen bérelt kishaszonjárműbe kell pattanni, akkor sem szeretnénk lemondani erről a…